09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 55 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر در هنگام استفاده از هر دستگاهی یا هر ورزشی حرکات غلط داشته باشید آن ورزش نه تنها برای شما چندان مفید واقع نمی شود، بلکه ممکن است به عضلات بدنتان هم آسیب وارد شود. بنابراین سعی کنید هر هنگام ورزش حتما به طریقه درست حرکت کنید.
در این جا اشتباهات رایج در کار با اسکی فضایی را به شما گوشزد خواهیم کرد.

1.مقاومت دستگاه را روی درجه صفر نگذارید.

شاید ورزش با مقاومت صفر و سرعت بالا به شما احساس خوبی بدهد، اما برای چربی سوزی و تناسب اندام کارچندانی انجام نخواهد داد. حتما در هنگام گام برداشتن با این دستگاه مقاومت آن را روی برنامه ای که دارید تنظیم کنید. با سرعت متوسط تمرین را آن قدر ادامه بدهید تا حس کنید از انرژی خالی شده اید و دگیر توان قدم برداشتن ندارید.
تغییر مقاومت بدن شما را به چالش می کشد.

2. گاهی به جای گام های رو به جلو، گام های رو به عقب بردارید.

برداشتن گام رو به عقب خستگی شما را کم نمی کند، ضمن اینکه بعضی از ماهیچه های دیگر هم درگیر می شوند. در حرکت رو به جلو ماهیچه های جلو ران به کار گرفته می شوند. اما در حرکت رو به عقب عضلات پشت ران و همسترینگ به کار می افتد. گاهی برای افزایش بازه به بدن خود حالت نشسته بدهید. زانوها را در زاویه 90 درجه نگهدارید؛ سپس شروع به ورزش کنید.

3. برنامه تمرین خود را پس از یک ماه عوض کنید.

همانطور که می دانید انجام تمرینات با وقفه بهترین روش برای رسیدن به چربی سوزی و تناسب اندام است. برای دست یابی به چنین روشی 2 راه دارید؛ یا مقاومت را ثابت نگه داریم و تعداد گام ها را در دقیقه بیشتر کنیم و یا سرعت ثابت و مقاومت متغیر باشد.

4. هرگاه اسکی فضایی شما صدایی نا به جا مثل خر خر می دهد، یعنی سرعت بیش از اندازه زیاد و مقاومت ناکافی است. بنابراین شما در حال کالری سوزی مناسب نیستید. هنگامی که با مقاومت متوسط، سرعت خوبی داشته باشید بدن ماهیچه هایی را که لازم است، درگیر می کند. در نتیجه ضربان قلب بالا می رود و روند چربی سوزی خوب پیش خواهد رفت.

5. حتما با بالاتنه خود هم کار کنید.

بیشتر دستگاه های الپتیکال دسته هایی دارند که هم می توانند ثابت و هم متحرک باشند. حداقل 2 روز در هفته با دسته متحرک کار کنید و درهنگام ورزش دستان خود را هم به کار بگیرید. اگر حس می کنید این کار تمرکز شما راکم می کند 1 دقیقه توجه تان را برروی دست هایتان معطوف کنید و 4 دقیقه به گام برداشتن متمرکز بشوید. پس مدتی تعادل لازم فراهم خواهد شد.

6. اطلاعات درست خود را به دستگاه بدهید.

بیشتر این دستگاه ها برای وزن 68 کیلو گرم تنظیم شده است. شخصی سازی اطلاعات باعث می شود بر روی کالری سوزی بدنتان تمرکز بیشتری داشته باشید. چون مانیتور دستگاه اطلاعات صحیح خود شما را در اختیارتان می گذارد.

7. روی پنجه پا ورزش نکنید.

تمام کف پا را روی سطح پدال قرار بدهید و تا جایی ورزش کنید ک پاهایتان را حس نکنید و بیشتر تمرکزتان را روی پاشنه بگذارید. با این اشتباه زودتر خسته می شوید و زود پا درد می گیرید. با تمرکز روی پاشنه گروهی از ماهیچه ها بیشتر تحرک پیدا می کنند که سبب می شوند مقاومت لازم برای کار با الپتیکال را کسب کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
3 / 10
از 2 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()