09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 12 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طبق نتایج آخرین مطالعات انجام شده در زمینه فواید دستگاه های هوازی، 30 دقیقه تمرین با تردمیل بافت قلب را مورد تاثیر قرار داده و تغییر می دهد؛ با این دستگاه می توان ورزش استقامتی انجام داد و ژن های DNA را که آسیب دیده اند اصلاح و ترمیم کرد.دی ان ای مولکولی است که دستورات ژنتیکی از آن صادر شده و عملکرد تمام موجودات زنده بر اساس آن انجام می شود و اغلب ویروس ها را کد گذاری می کند، عوامل استرسور و یا فشارزای فیزیولوژکی همچون ورزش بافت قلب را تغییر می دهد.

پژوهش های جدید اطلاعات بیشتری در مورد تاثیر محافظتی ورزش بر روی قلب ارائه می دهد که بسیار قابل توجه هستند؛ این تحقیقات ثابت کرد ژن هایی که برای ثبات ژنوم موثر می باشند، پس از یک جلسه 30 دقیقه ای تمرین با تردمیل در بافت قلب افزایش پیدا می کنند.ژنوم انسان، همه ماده ژنتیکی یک فرد است که در واقع محتوای ژنتیکی شامل دی ان ای هسته، کلروپلاست و میتوکندری می شود؛ این افزایش با اثرات محافظتی ورزش بر سلامت قلب و عروق مرتبط است.

دانشمندن در این تحقیق تعدادی موش آزمایشگاهی را به مدت 30 دقیقه بر روی تردمیل دواندند؛ سپس نحوه بیان ژن ها را در قلب این موش ها با موش هایی که ورزش نکردند،مورد مقایسه قرار دادند و همین آزمایش بر روی انسان ها نیز انجام شد. ژن های بدن موش ها و انسان به طور مشابهی تقسیم شده اند؛ بررسی های نهایی نشان داد ورزش راه رفتن و دویدن بر روی دستگاه تردمیل بر قلب تاثیر می گذارد و این عضو بدن را دچار تغییرات مثبت می کند به طوری که حتی می تواند بیماری های ارثی این بخش را از بین ببرد و ژن های مربوط به آن اصلاح بشوند.

با دست یافتن به این نتایج دانشمندان امیدوار شدند بتوانند با این روش، امید به زندگی را در افراد افزایش داده و درمان های غیر دارویی برای مشکلات مزمن قلبی ابداع کنند و اختلالاتی همچون فشار خون بالا را با این شیوه درمان کنند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()