09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 7 تير 1396 در ساعت 24 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دوچرخه سواری ورزشی مفید است که امروزه اکثر ما با این فواید آشنا هستیم و اغلب به دلایلی نمی توانیم از این وسیله ورزشی در بیرون از خانه استفاده کنیم و از مزایای آن بهره مند شویم.همان طور که می دانید انسان ذاتا به دنبال زیبایی و جوان ماندن است و همواره به دنبال راه حل هایی است تا روند پیری را به تعویق بیندازد. یکی از این راه حل ها انجام دادن حرکات ورزشی است مخصوصا ورزش های هوازی می باشد که به جوان ماندن سلول های بدن کمک زیادی می کند.

شاید تا با شنیدن اسم ورزش به ذهنتان برسد که زمانی برای رفتن به باشگاه و انجام دادن ورزش های طولانی ندارید.اما امروزه دستگاه های هوازی خانگی مانند تردمیل، دوچرخه ثابت و ... این امکان را به شما می دهند تا در خانه در کمترین زمانی که پیدا کردید یا در حین تماشای تلویزیون و... ورزش روزانه منظمی نیز انجام دهید.دوچرخه ثابت دارای مزایای زیادی می باشد که افراد با سنین متفاوت بیشتر رغبت دارند از این دستگاه استفاده کنند. دوچرخه ثابت جای کمتری می گیرد، بسیار ایمن بوده، به راحتی در خانه قابل حمل است و شدت فعالیتی قابل تنظیم دارد.

دانشمندان توانسته اند به اثبات برسانند که حتی 4 دقیقه ورزش به وسیله دوچرخه با قدرت میتواند سلول های بدن را از پیری زودرس نجات دهد و کمک کند تا مدت زمان طولانی تری جوان بمانید.بر اساس تحقیقاتی که دانشمندان در آمریکا انجام داده اند با استفاده از دوچرخه سواری با سرعت و قدرت بالا می توانید ظهور علائم پیری را به تعویق بیندازید، حتی اگر این زمان 4 دقیقه باشد.

اگر بتوانید در هفته 90 دقیقه پیاده روی کرده و 4بار در هفته حداقل 4 دقیقه دوچرخه سواری انجام دهید، می توانید روند پیری را کاهش دهید و زودتر به اهداف خود دست پیدا کنید.درست است که بحث وراثت در سلامت و عمر انسان نقش زیادی دارد، ولی با توجه به تحقیقاتی که به اثبات رسیده است تغییر روش سبک زندگی و انجام دادن ورزش های هوازی می تواند بر روی سلامتی اندام ها و مخصوصا مدت زمان حیات تاثیرات زیادی بگذارند.

طبق تحقیقات "کلینیک مایو" 72 مرد و زن در میانگین های سنی 18 تا 30 سال و 65 تا 80 سال مورد آزمایش قرار گرفتند و در پایان ثابت شد دوچرخه سواری با شدت بالا میتواند از پیری سلول ها جلوگیری کند.اگر بالا بودن سن یا نداشتن زمان کافی به شما این اجازه را نمی دهد تا در بیرون از منزل ورزش، مخصوصا دوچرخه سواری انجام دهید در خانه یا حتی محل کار نیز می توانید از دوچرخه ثابت استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

با انجام دادن تمرینات به کمک دوچرخه ثابت با شدت بالا حتی در مدت زمان کوتاه نیز می توانید روند پیری را در بدن کم کنید و باعث افزایش آمادگی جسمانی، کاهش چربی بدن شوید و با انواع بیماری ها مانند دیابت مبارزه کنید.دوچرخه سواری به جوان مانند مغز نیز کمک می کند و رکاب زدن می تواند تمرینات عالی برای ذهن و روان باشد.

با کم رکاب زدن می توانید ساختارهای مغز را گسترش دهید، در نتیجه راحت تر فکر کنید و به خاطر بسپارید و احساس شادابی بیشتری داشته باشید.با انجام تمرین هوازی دوچرخه سواری موجب رشد هیپوکامپوس مغز نیز می شوید و میتوانید به راحتی حافظه و یادگیری را نیز ارتقا دهید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()