09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 در ساعت 8 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به تازگی فیلمی از طریق آژانس فضایی اروپا منتشر شده که دویدن فضانوردی را بر روی تردمیل نشان می‌دهد. در این فیلم به خوبی مشخص است که فضانورد چگونه در محیط خلا، خود را بر روی تردمیل نگه می‌دارد.

اهمیت استفاده از تجهیزات ورزشی، به خصوص تردمیل، برای فضانوردان بحثی‌ است که امروزه توجه دانشمندان را جلب کرده است. بسیاری از محققان معتقدند استفاده از این تجهیزات علاوه بر سلامتی و نشاط، برای روحیه بخشی به فضانورد و پیشگیری از افسردگی مفید خواهد بود.

به گزارش ایسنا، طناب‌های مخصوص، هنگام تمرین بر روی تردمیل، به کمک فضانوردان می‌آید و از شناور شدن آنها در محیط جلوگیری می‌کند. میزان فشاری که از طریق طناب‌ها به بدن فضانورد وارد می‌شود، به وسیله تعداد گیره‌هایی که فضانورد استفاده می‌کند، کنترل شدنی است.

توماس پسکه (Thomas Pesquet) یکی از فضانوردان مستقر در آژانس فضایی بین‌المللی است. او در این باره می‌گوید: «هنگام ورزش بر روی تردمیل در فضا، فشار زیادی روی عضلات پا و شانه احساس می‌شود و به همین علت است که ما معمولا با بخشی از فشار وزن خود در زمین به دویدن می‌‌پردازیم. من برای محیطی طبیعی که بتوانم در آن بدوم دلتنگ شده‌ام».

این فضانورد در آوریل 2021 برای اقامتی 6 ماهه به ایستگاه فضایی سفر کرده و هم اکنون فرمانده این ایستگاه نیز هست.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()