09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 30 خرداد 1397 در ساعت 42 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همیشه تغییر فصل، زندگی و کارهای روزانه ما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و باید برای حفظ سلامتی خودمان و عزیزانمان هم که شده به یک سری نکاتی مفید که از سوی پزشکان و متخصصان ارائه می شود توجه کنیم تا بتوانیم با حفظ سلامتی بدن روزهای خوبی را با هر نوع آب و هوایی سپری کنیم. اغلب در تابستان به دلیل تعطیلی مدارس وقت بیشتری برای بیرون رفتن از خانه و گشت و گذار وجود دارد، ولی باید به شدت مراقب خورد و خوراک و فعالیت های روزانه به خصوص ورزش مان باشیم تا گرفتار آثار مخرب گرما بر روی بدن خود و عزیزانمان نشویم.

در این فصل شدت گرمای هوا بیشتر شده و با کمی غفلت بدن دچار کم آبی و عواقب بد آن خواهیم شد. زمانی که بدن کم آب شود دچار سرگیجه، سردردهای طولانی و وحشتناک می شوید که به شما اجازه ادامه فعالیت را نمی دهد.

سعی کنید در فواصل معینی حتی اگر احساس تشنگی نمی کنید آب بنوشید. همان طور که می دانید آب به بالا رفتن متابولیسم بدن تان کمک زیادی می کند و سوخت و ساز بدن بیشتر از حد معمولی خواهد شد. به یاد داشته باشید آبی که می نوشید بهتر است بیش از اندازه خنک نباشد، زیرا تحقیقات ثابت کرده است زمانی که شما در حالت تشنگی آب بسیار خنکی می نوشید نه تنها به رفع تشنگی شما کمکی نمی شود بلکه شما را تشنه تر خواهد کرد.

استفاده از آبمیوه های طبیعی که برای بدنتان مفید نیز هستند را نیز فراموش نکنید و مخصوصا استفاده مکرر از آبلیمو و خاکشیر که به رفع عطش و کم آبی بدن شما و فرزندانتان کمک رسان خوبی هستند و می توانند از شما محافظت کند.

خوردن میوه و سبزیجات تازه که سرشار از ویتامین c باشند، برای بدن بسیار مفید هستند و می توانند به بازسازی و حفظ سلامتی بدن کمک زیادی کنند. کيوي و انواع توت ها، کلم و گوجه فرنگي و ... از جمله میوه هایی هستند که علاوه بر مفید بودن برای بدن به حفظ آب و شادابی آن شما کمک زیادی می کنند.

پزشکان توصیه دارند برای اینکه بتوانید سلامتی بدن را در تابستان حفظ کنید و دچار کم آبی نشوید بهتر است همراه غذاهایتان حتما سالاد یا ماست بخورید، زیرا این مواد طبیعت سردی دارند و می توانند دمای بدن را متعادل نگه دارند.

تا جایی که امکان دارد از مصرف غذاهای چرب پرهیز کنید و مصرف روغن را به حداقل برسانيد. از طبخ غذاهایی که احتیاج دارند آنها را سرخ کنید و با حرارت زیاد در ارتباط هستند دوری کنید و سعی کنید غذاها را به صورت کبابی یا بخار پز میل کنید.

غذايي تان را سبک ميل کنيد تا در طی روز دچار مشکلی نشوید و سعی کنید در طی روز کربوهيدرات کمتری بخورید. تمام مواد غذایی تند مانند: فلفل و زنجبیل، دارچین، زعفران، سس‌های تند و... در این ایام برای بدن اصلا مناسب نیستند و شما را دچار مشکل خواهند کرد. بهترین حالت طبخ غذاهایی کم روغن و کم ادویه می باشد تا بدن دچار واکنش های کمتری برای سوخت و ساز شود. در نتیجه باید از غذاهای پخته ساده بدون ادویه‌جات استفاده شود.

استفاده بیشتر از دوش آب سرد انجام ورزش شنا یا حتی پوشیدن لباس های نخی بهترین راه حل هایی هستند که بهتر است شما آنها را دنبال کنید.

فعالیت های ورزش سنگین در روزهای گرم تابستان اصلا توصیه نمی شود و بهتر است ورزش هایی مانند فوتبال، والیبال و دویدن یا حتی پیاده روی ساده را به زمان بهتری موکول کنید تا دچار کم آبی یا آفتاب زدگی و مشکلات آنها نشوید. تا جایی که می توانید به نزدیک ترین باشگاه محل زندگی تان بروید و از امکانات آن استفاده کنید و ورزش روزانه خود را انجام دهید، اگر نمی توانید از منزل به دلایلی خارج شوید یا در کل با مشغله های کاری به تایم استفاده از باشگاه نمی رسید، بهترین کار خرید دستگاه های هوازی برای خانه است.

با استفاده از دستگاه های هوازی مانند تردمیل برای خانه می توانید در هر ساعت از شبانه روز که فرصتی پیدا کردید حتی در وسط ظهر که گرما بیرون از خانه غوغا می کند، فعالیت ورزشی مناسبی داشته باشید و به تناسب اندام خود و حتی حفظ سلامتی بدن تان کمک بزرگی کنید.

سعی کنید برای انجام دادن ورزش لباس های گشاد و خنکی بر تن داشته باشید تا هوا در بدن تان بتواند جریان پیدا کند و عوارض و آسيب‌هاي ورزشي را به حداقل برسانيد.

در زمان انجام دادن ورزش سعی کنید در فواصل کوتاهی آب بنوشید و نباید بعد از ورزش و در تابستان دوش آب سرد بگیرید، زیرا عروق در این زمان بیش از اندازه فعالیت می کنند و سبب می شوند بیش از اندازه عرق کنید و دچار مشکل می شوید.

قبل از شروع ورزش بدن را هیدراته کنید و در طی اجرای تمرینات نیز در فواصل معین آب بنوشید تا بدن خشک شود. البته می دانید که نوشیدن آب به بالا رفتن میزان سوخت و ساز بدن تان نیز کمک خواهد کرد و زودتر می توانید به اهداف مورد نظرتان برسید.

استفاده از كفش‌‌هاي راحت و نسبتا خنک را فراموش نکنید تا علاوه بر جلوگیری از انتقال ضربه به پاها و کمر از عرق کردن و بو گرفتن پاهایتان نیز جلوگیری شود.

بهتر است در تابستان از لباس‌‌هاي رنگ روشن بیشتر استفاده کنید تا کمتر عرق کنید و در زمان انجام دادن ورزش نیز کلافه نشوید و مجبور نشوید در حين ورزش، لباس‌‌هاي خود را كم كنيد. استفاده از تردمیل در فصل گرما یا حتی سرما زمان هایی هستند که به دلیل آب و هوای بد استفاده از این وسایل مفید به اوج خود می رسند. یکی از بهترین کارهایی است که شما می توانید برای برقراری سلامتی خودتان انجام دهید استفاده از تردمیل در فصل تابستان در خانه است و می توانید علاوه بر حفظ سلامتی بدن تان تناسب اندام خود و حتی سلامتی تان را نیز ارتقا دهید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()