09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 23 بهمن 1395 در ساعت 30 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های ورزشی زیادی ساخته شده اند که ورزشکار بتواند با انجام دادن ورزش با آنها به تناسب اندام برسد، ولی همچنان الپتیکال که جزو دستگاه های هوازی محسوب می شود، طرفداران زیادی دارد.با انجام دادن تمرینات سنگین با الپتیکال یا همان اسکی فضایی می توانید بدون اینکه به ستون فقرات و زانو آسیبی وارد کنید، به تناسب اندام، کاهش وزن و ارتقای آمادگی جسمانی برسید.

قبل از اینکه ورزش خود را با اسکی فضایی استارت بزنید، برنامه ورزشی و هدفی تعیین کنید. بدن را با انتخاب فشار و مدت زمان طولانی دچار شوک نکنید و در ابتدا آمادگی جسمانی را با انجام دادن تمرینات نرمال بالا ببرید و بعد با بالا رفتن آمادگی جسمانی می توانید با مرور زمان شدت تمرین را افزایش بدهید.بهتر است بدانید حرکت کردن صرف با الپتیکال کافی نیست و برای اینکه بتوانید نتایج خوبی هم از فعالیت خود بدست بیاورید باید برنامه معین با شدت و زمان بدنی مشخص تهیه کنید تا بتوانید نتایج دلخواه را سریعتر بدست آورید.

ورزش با الپتیکال این امکان را به شما می دهد تا بتوانید علاوه بر عضلات پایین تنه، عضلات بالاتنه را نیز درگیر ورزش کنید و باعث تقویت عضلانی این ناحیه شوید. زمانی که عضلات بالاتنه و پایین تنه همزمان مشغول انجام دادن ورزش باشند، در بدن سوخت و ساز بیشتری اتفاق میفتد.زمانی که بر روی الپتیکال قرار دارید و پدال می زنید، عضلات شکم خود را نیز سفت کنید تا عضلات قسمت مرکزی بدن و عضلات باسن نیز فعال شوند و به آب شدن چربی این ناحیه کمک کند.

الپتیکال دارای دو دسته است که این امکان را به کاربر می دهد تا با گرفتن آنها بتواند تعادل خود را حفظ کند. بعضی از افراد با گرفتن دسته های اسکی فضایی به سمت جلو خم می شوند و این کار سبب می شود تا پاها فشار بیشتری تحمل کنند.با لم دادن به سمت جلو باعث راحت تر شدن تمرین خواهید شد و سود دیگری برای شما ندارد. خم شدن به سمت جلو سبب بروز کمر درد نیز می شود و ناهماهنگی زیادی در عضلات به وجود خواهد آورد.

بعد از اینکه مدت زمانی از تمرین کردن با برنامه مشخصی گذشت، حتما برنامه را عوض کنید تا بدن به انجام دادن آن عادت نکند. اگر بدن با برنامه ای سازگاری پیدا کند، دیگر محرکی برای سوخت و ساز نخواهد بود و بعد از مدتی مشاهده خواهید کرد که هیچ اتفاق و تغییری در بدن رخ نمی دهد.برای اینکه بتوانید از انجام دادن تمرینات با الپتیکال نتایج بهتری بدست آورید و زودتر به اهداف خود نزدیک شوید، باید از تمرینات اینتروال استفاده کنید. تمرینات اینتروال برتری زیادی نسبت به تمرین های پیوسته دارند و کاربر با استفاده از آنها می تواند نتایج بهتری را دریافت کند.

ورزش با دستگاه الپتیکال این امکان را به شما می دهد تا با تغییر متغییرهایی مانند؛ استقامت، اندازه گام ها و حتی شیب دستگاه بدن را دچار چالش کنید و زودتر به اهداف مد نظر خود برسید.تنوع بخشیدن به تمرینات در زمان ورزش با الپتیکال نه تنها بدن را روی فرم نگه می دارد بلکه ورزش را جذاب تر می کند.بعد از انجام دادن 5 دقیقه ورزش با الپتیکال می توانید مقاومت دستگاه را زیاد کنید. ورزش را با سرعت کمی شروع کنید و کم کم شیب و مقاوت را افزایش بدهید.

برای 2 دقیقه با سرعت اولیه پدال بزنید و بعد از آن سرعت را زیاد کنید و باز به حالت اولیه بازگردانید.در طراحی و اجرای تمرینات خلاقیت داشته باشید تا دچار کسلی و بیحالی نشوید. مسافت، شدت را در انجام تمرین افزایش دهید تا دچار یکنواختی نشوید و بدن را دچار چالش کنید. از مجله یا نرم افزارهای دیگر در زمان ورزش استفاده نکنید تا تمرینتان افت نکند. در صورتی که می خواهید متوجه گذر زمان نشوید و بتوانید مدت طولانی تری ورزش انجام بدهید، بهتر است به آهنگ های مورد علاقه با ریتم شاد گوش بدهید تا هم گذر زمان را حس نکنید و هم انرژی بیشتری برای انجام ورزش بدست بیاورید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()