09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 6 فروردین 1397 در ساعت 21 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر حتی برای دوره کوتاه مدتی نیز رژیم غذایی گرفته و رسیدن به لاغری را تجربه کرده باشید، حتما می دانید که رسیدن به وزن ایده آل کار بسیار مشکلی است. زمانی که به این موفقیت دست پیدا می کنید اگر حواستان نباشد و سرگرم لذت بردن از وزن مطلوب خود باشید به راحتی دچار اضافه وزن دوباره ای می شوید که از بین بردن آن برای بار بعدی بسیار مشکل تر است.

باید سعی شما این باشد تا بتوانید وزن بدست آورده خود را حفظ کنید و این کار البته کار آسانی نیز نیست و احتیاج به رویه ای سالم و طولانی دارد.

برای برنگشتن وزن ایده آل تان به حالت اضافه وزن که در گذشته آن را تجربه کرده اید بهتر است به توصیه هایی که یادآوری می کنیم توجه داشته باشید.

برای ثابت نگه داشتن وزن بدن بهترین کار اصلاح روش زندگی است و فقط محدود به رعایت یک سری نکات برای مدت زمان کوتاهی نمی شود. باید بدانید که بین مصرف انرژی (فعالیت های جسمانی) و انرژی که از راه خوردن وارد بدن می کنید باید تعادل ایجاد نمایید.

اگر فعالیت جسمانی شما نسبت به مواد غذایی که وارد بدنتان می کنید کمتر باشد دچار اضافه وزن خواهید شد و باید این معادله را برعکس کنید تا بتوانید لاغر شده یا حتی وزن را در حد طبیعی نگه دارید.

فعالیت جسمانی شما باید در طی روز زیاد باشد یا اگر مشغول به کاری هستید که از صبح تا شب باید پشت میزی بنشینید بهتر است به دنبال راه حل های دیگری مانند ورزش کردن یا پیاده روی و ... باشید.

لازم نیست حتما برنامه ورزشی سنگینی داشته باشید. همین که برنامه شما روزانه به صورت منظمی انجام شود برای بدن کافی است و شما را در راه رسیدن به هدفتان یاری خواهد کرد. اگر نمی توانید به باشگاه بروید و زمان کافی در اختیار ندارید بهتر است دستگاه هوازی مانند تردمیل برای خانه تهیه کنید تا در هر ساعت از شبانه روز که فرصتی پیدا کردید بتوانید ورزش روزانه خود را انجام دهید.

دستگاه های هوازی امروزی مانند تردمیل دارای برنامه های از پیش تعیین شده ای هستند که با انتخاب هر یک از آنها می توانید از راه اصولی و درستی ورزش کنید و احتیاجی به حضور مربی نیز نداشته باشید.

حتی نیم ساعت پیاده روی، ژیمناستیک یا دوچرخه سواری در خانه نیز می تواند مزایای زیادی برای بدن داشته باشد و به ما کمک کند تا وزن خود را حفظ کنیم.

فراموش نکنید که هرچه بیشتر تحرک داشته باشید راحت تر می توانید وزن خود را ثابت نگه دارید. با متعادل نگه داشتن وزن می توانید در انرژی های دریافتی و مصرفی تعادل ایجاد کنید و در ضمن سیستم قلبی و ریوی خود را نیز سالم نگه دارید و از ابتلا به افسردگی، پیری و ... در بدنتان جلوگیری کنید.

* وعده های غذایی تان را کمتر کنید و اگر می توانید مواد غذایی که می خورید را وزن کرده و یادداشت کنید تا متوجه باشید چقدر و با چه کالری غذا خورده اید.

* سعی کنید بیشتری چیزی که در طی روز می خورید میوه ها و سبزی های تازه باشد و حتما هر روز 5 واحد میوه و سبزی بخورید.

* وعده های غذایی خود را به تعداد زیادتری تقسیم کنید و حتما 3 وعده اصلی را بخورید و آنها را حذف نکنید.

*کربوهیدرات ها و فیبرها بیشترین موادی باشند که در سبد مواد غذایی خود جای می دهید و آنها را جزو الویت های خود قرار دهید.

*در محل کار یا مهمانی ها از غذا خوردن صرف نظر نکنید و فقط انتخاب خوبی داشته باشید و انرژی های دریافتی تان را مدیریت کنید. سعی کنید میان وعده های خود را با خوردن میوه بگذرانید و تا جایی که می توانید دسرهای شیرین و پر کالری نخورید و از خوردن چیپس و ... دوری کنید. زیاده روی در غذا خوردن باعث می شود زحمت یک هفته شما به هدر برود و افزایش وزن پیدا کنید و این کار باعث افزایش وزن شما در طول هفته خواهد شد.

حبوبات را نیز وارد لیست غذایی تان کرده و مصرف گوشت را کمتر کنید. انواع لوبیاها، عدس و حبوبات جایگزین خوبی برای گوشت قرمز هستند و با مصرف آنها می توانید پروتئین مورد نیاز بدن تان را تامین نمایید.

بدن انسان با سرعت زیادی به یک رویه عادت می کند، مثلا اگر شما به صورت روزانه ده دقیقه ورزش کنید بدن شما به این ورزش عادت می کند و در صورت ترک آن حتما دچار ناراحتی و چاقی خواهید شد.

به بدن پروتئین مفید برسانید مثلا یک لیوان لوبیای سبز که هفت گرم پروتئین دارد. جالب است بدانید نخودفرنگی به اندازه یک تخم مرغ پروتئین دارد. لوبیا، لوبیای سبز، حبوبات و نخودفرنگی را به لیست مواد غذایی مصرفی تان اضافه کنید تا از مزایای مفید آن بهره مند شوید.

پیاده روی و انجام تمرینات بدنی ورزشی در سوخت و ساز بدن تاثیر دارند و اگر زمان کافی داشته باشید و پیاده روی را با حرکات ورزشی هم زمان انجام دهید می توانید اثرات زیاد آنها را مشاهده کنید.

ثابت نگه داشتن وزن برای تمام طول عمر است و باید سعی کنید سبک زندگی تان را به آهستگی تغییر دهید تا بدن بتواند خود را با وضع جدید مطابقت دهد. غیر از این باشد، تثبیت وزن در تمام طول زندگی غیرممکن می شود و ما را با دلسردی و بی انگیزه گی در تمام طول عمر همراه می کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()