09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 57 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از هر 3 نفری که ورزش می کنند، یک نفر به دنبال لاغری است؛ اما همه آن ها چندان موفق نیستند. بیشتر افراد تصور می کنند با انجام تمرینات سخت و طولانی مدت به سرعت وزن زیادی از دست خواهند داد؛ ولی ما کسانی را می بینیم که مدت طولانی به ورزش می پردازند و به شدت عرق می ریزند اما روز بعد به وزن اولیه باز می گردند.

در انجام تمرینات ورزشی زمان و شدت تمرین اهمیت خاصی دارد؛ این که تصور می کنیم با عرق ریختن زیاد لاغر می شویم، یک باور قدیمی است و امروزه همه پزشکان این فرضیه را رد می کنند؛ چون با عرق ریختن بدن فقط آب از دست می دهد و با نوشیدن مایعات آب از دست رفته جبران می شود.

گاهی ورزش بدون برنامه و به شیوه های نادرست سبب چاق شدن افراد می شود. برای کاهش وزن شما باید به تغییر منفی کالریکی دست پیدا کنید. به طور کلی کاهش وزن زمانی رخ می دهد که شما بیشتر از آنچه کالری به دست می آورید، کالری از دست بدهید.

کاهش کالری دریافتی با تغذیه مناسب و اصولی اتفاق می افتد که خود بحث بسیار مفصلی دارد؛ اما در مورد افزایش سوزاند کالری و مصرف انرژی، باید یاد بگیریم چگونه فعالیت انجام بدهیم که در حین آن بیشترین کالری سوزی رخ بدهد.

اگر یک فرد معمولی 70 کیلوگرمی مسافت 1.5 کیلومتر را بدود همان قدر کالری مصرف می کند که این مسافت را با راه رفتن طی نماید. در حالی که در هنگام دویدن چون زمان کمتری صرف می شود، بدن او فقط قندهای موجود را می سوازند و به مرحله چربی سوزی نخواهد رسید؛ در صورتی که در هنگام راه رفتن فرد زمان بیشتری را صرف فعالیت کرده و به چربی سوزی دست خواهد یافت.

توجه داشته باشید، در طی ورزش هوازی که معمولا در مدت زمان نسبتا طولانی با شدت متوسط یا تناوبی انجام می شود، بدن در 20 دقیقه اول قند از دست می دهد و پس از اتمام قندهای موجود، برای تامین انرژی به سراغ سلول های چربی می رود.

در صورتی که با انجام تمرینات سنگین بی هوازی در مدت کوتاه به دلیل کمبود اکسیژن و خون رسانی، بدن با تولید اسیدلاکتیک مواجه می شود و این مسئله منجر به گرفتگی، درد و خستگی بسیار می شود؛ به همین دلیل برای کاهش وزن و تناسب اندام همواره ورزش های هوازی توصیه می شوند.

دوچرخه سواری، پیاده روی، دویدن، شنا، اسکیت و... از ورزش های هوازی محسوب می شوند. اما همان طور که می دانید انجام این گونه تمرینات به فضاهای خاص و وسیع نیاز دارد که برای اغلب مردم قابل دسترسی نیست؛ به همین علت افراد در منازل و باشگاه های ورزشی به ورزش با دستگاه های هوازی از قبیل تردمیل، اسکی فضایی، دوچرخه ثابت و... می پردازند.

بهترین روش برای انجام تمرین ورزشی بر روی این دستگاه ها این است که به روش تناوبی یا اینتروال پیش برویم. در روش تناوبی فرد می بایست 2 الی 3 دقیقه با نهایت توان خود تمرین انجام بدهد؛ سپس حدود 1 دقیقه به استراحت فعال بپردازد یعنی آهسته راه برود و یا آهسته رکاب بزند.

ضربان قالب نیز شاخص بسیار خوبی است که بر حسب آن می توان شدت تمرین را کم و زیاد کرد. بیشترین کالری سوزی در بدن انسان زمانی اتفاق می افتد که ضربان قلب به 70 درصد حداکثر ظرفیت خود برسد. برای محاسبه حداکثر ظرفیت ضربان قلب خود عدد سنتان را از 220 کم کنید. اگر شما یک فرد 40 ساله باشید عدد به دست آمده 180 خواهد بود؛ بنابراین ضربان قلب شما هرگز نباید از 180 بیشتر بشود؛ 70 درصد 180 عدد 126 است، یعنی وقتی ضربان قلب یک فرد 40 ساله معمولی به حدود 126 می رسد، بیشترین کالری سوزی رخ می دهد؛ اما این تئوری زمانی درست پیش می رود که شما در اواسط تمرین ضربان قلب را به حدود 90 در حداکثر ظرفیت خود برسانید؛ یعنی ضربان قلب همان فرد 40 ساله باید در اواسط زمان تمرین به حدود 162 تپش در دقیقه برسد؛ البته فراموش نکنید ما در مورد افراد کاملا سالم حرف می زنیم؛ افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی- عروقی هستند باید در مورد هر نوع فعالیتی با پزشک مشورت کنند.

برای کاهش وزن توسط ورزش عجله به خرج ندهید؛ ورزش زمانی اثر بخش خواهد بود که همراه با یک رژیم غذایی مناسب در مدت زمان طولانی انجام بگیرد.تمرینات ورزشی تنها راه برای دفع انرژی و بهبود توزیع چربی در بدن و کاهش نسبت دور کمر به لگن است که به اصطلاح به آن لاغری موضعی می گوییم؛ گرچه با ورزش نیز چربی سوزی درهمه نواحی بدن رخ می دهد؛ اما توسط آن می توان بر روی بعضی از اندام متمرکز شد.

ورزش نباید تکراری باشد؛ علاوه بر این که هر ماه بر شدت تمرینات خود می افزایید و برنامه ورزشی خود را تغییر می دهید؛ گاهی به تمرینات ورزشی متفاومتی بپردازید و تنوع ایجاد کنید. بدن به تمرینات تکراری عادت کرده و دیگر به آن ها پاسخ نمی دهد.

در حین ورزش یک بطری آب در دسترس داشته باشید و هرگاه احساس تشنگی کردید چند جرعه آب بخورید و گلویی تازه کنید. این کار سوخت و ساز را افزایش داده و دمای بدن را متعادل نگه می دارد. تنفس عمیق و منظم نیز در ورزش اهمیت زیادی دارد، این کار باعث می شود اکسیژن زیادی وارد بدن بشود و این اکسیژن زیاد متابولیسم را بهبود می بخشد.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()