09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 18 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دویدن و راه رفتن بر روی تردمیل ورزش هوازی است و یکی از بهترین روش های ارتقا سطح تناسب اندام و سلامتی شناخته شده ، زیرا در این تمرین به دلیل وجود ضربه گیرهای دستگاه که از عضلات، مفاصل و ستون فقرات ورزشکار محافظت می کند، بدن با نرمی و انعطاف پذیری دستگاه انطباق بیشتری پیدا خواهد کرد و کمتر آسیب می بیند.

در زمانی که به دلیل آلودگی هوا، نامساعد بود آب و هوا، کمبود وقت و مشغله های فراوان کاری و خانوادگی نمی توانید برای انجام ورزش روزانه به مکان های مناسب بروید، تردمیل بهترین جایگزین محسوب می شود.با افزایش شیب این دستگاه تا 1 الی 2 درصد پیاده روی و دویدن در فضای بیرون شبیه سازی می شود. شیب های بیشتر کمک می کنند ورزش کوه پیمایی را تجربه کنید.

تردمیل یک دستگاه بی نظیر برای انجام ورزش هوازی است؛ این دستگاه امکانات گوناگونی در اختیار کاربر قرار می دهد که حداقل آن اطلاعات مانیتوری می باشد که زمان، سرعت، کالری مصرف شده، درجه شیب، مسافت طی شده و ضربان قلب کاربر را نشان می دهد؛ ورزشکار توسط این اطلاعات مفید از وضعیت عمومی بدن خود در طی تمرین آگاه شده و می تواند یک الگوی ورزشی مناسب را طراحی کند و بر اساس آن الگوی اولیه پیش برود.

این دستگاه برای لاغری، چربی سوزی، تناسب اندام، بهبود وضعیت قلبی- عرقی، بهبود سیستم تنفسی و ... به کار می آید؛ با این همه راه رفتن و دویدن با شرایط نامناسب بدنی و تکنیک های غلط باعث ایجاد درد و گرفتگی در قسمت های مختلف بدن و به خصوص گردن خواهد شد؛ در صورتی که بتوانید وضعیت بدن خود را بر روی دستگاه به صورت طبیعی و صحیح حفظ کنید احتمال ایجاد درد و آسیب پس از ورزش از بین می رود و سطح کارآیی شما افزایش می یابد.

برای این که خود را در هنگام تمرین ببینید؛ یک آینه قدی مقابل دستگاه قرار بدهید. درحین تمرین بر روی تردمیل بالاتنه باید کاملاٌ صاف و عمود باشد و هرگز قوز نکنید. سر خود را در راستای ستون فقرات نگه داشته و آن را بالا یا پایین نیندازید؛ بهتر است درست به نقطه مقابل خود چشم بدوزید و گردن کاملاٌ ریلکس باشد. ممکن است خستگی منجر شود کتف ها و سر پایین بیفتد و همین مسئله می تواند عامل ایجاد تنش در ناحیه گردن بشود؛ سعی کنید شانه های خود را کمی به سمت عقب متمایل کنید تا سینه باز شود و تنفس نیز بهتر صورت بگیرد.

ایجاد درد گردن پس از تمرین نشانه درست نبودن وضعیت بدن در حین فعالیت می باشد. یکی از نکات مهم دیگر این است که پیش از شروع تمرینات ورزشی می بایست با حرکات کششی، راه رفتن و دویدن آهسته بدن خود را گرم نمایید؛ در هنگام گرم کردن چندین کشش نرم در ناحیه گردن ایجاد کنید؛ این کار مانع بروز گرفتگی و درد در این قسمت از بدن می شود.

انجام حرکات کششی بر روی پا و دست نیز موجب تسریع و بهبود گردش خون می شود؛ به طور کلی گرم کردن با تردمیل به واکنش های عصبی و اتصلات آن کمک خواهد کرد و نرمی و انعطاف بدن را افزایش می دهد؛ در نتیجه بدن در برابر حرکات ناگهانی سازگاری بیشتری از خود نشان می دهد. چه زمانی که بر روی سطح زمین می دوید و چه هنگامی که این تمرین را بر روی تردمیل انجام می دهید، سعی کنید دویدن و راه رفتن تان با یک ریتم روان، ثابت و محکم باشد، برای این که کار برای شما آسان بشود بهتر است به موسیقی پر انرژی و پر ضرب گوش بدهید و با ریتم موسیقی هم آهنگ بشوید.

پس از این که تعادل خود را بر روی تردمیل به دست آوردید، دسته های آن را رها کنید، گرفتن دسته ها در طول تمرین باعث می شود با ایجاد تنش و گرفتگی در بالاتنه و گردن مواجه شوید. ریل های کناره عرشه تردمیل را کمتر مورد استفاده قرار بدهید. دست ها را از آرنج کمی خم کنید و در دو طرف بدن با حرکت پاهای مخالف به جلو و عقب ببرید؛ به دستان خود اجازه بدهید چرخش طبیعی داشته باشند و مچ ها از کنار یکدیگر عبور کنند.

هرگز تنفس عمیق و منظم را در هنگام ورزش فراموش نکنید؛ در صورتی که اکسیژن کافی به نقاط مختلف بدن نرسد، در آن نواحی اسیدلاکتیک ترشح می شود؛ اسیدلاکتیک یک فرایند قند کافت است که ایجاد درد شدید و گرفتگی می کند. فراموش نکنید در هنگام تمرین دویدن و راه رفتن در حال انجام ورزش هوازی هستید و افزایش اکسیژن رسانی، لازمه این گونه تمرینات می باشد.

هیدارته نگه داشتن بدن نیز یکی از ارکان ورزش محسوب می شود؛ برای این کار 30 دقیقه قبل از شروع تمرین یک لیوان آب بنوشید و در حین تمرین نیز یک بطری آب در دسترس داشته و هرگاه احساس تشنگی کردید جرعه جرعه آب بنوشید؛ پس از تمرین نیز آب بخورید. از دست رفتن آب بدن که به دلیل تعرق زیاد در هنگام ورزش اتفاق می افتد سبب ایجاد تنش عضلانی، سردرد، احساس بی حالی، و درد در ناحیه گردن خواهد شد. در طول روز نیز به اندازه کافی آب بنوشید.

سرد کردن پس از تمرینات ورزشی اهمیت به سزایی دارد؛ این کار را با آهسته راه رفتن و انجام حرکات کششی نرم و ایستا انجام بدهید تا ضربان قلب به حالت طبیعی باز گردد.
هرگز ناگهان از تردمیل پایین نیایید؛ همیشه سرعت دستگاه را به تدریج کم کرده و حداقل 2 دقیقه به آهستگی بر روی آن راه بروید و بعد آن را خاموش کنید. ماساژ پس از ورزش توسط ماساژور برقی یا دستی به رفع دردها ، گرفتگی و خستگی کمک می کند. ماساژ پس از تمرین یک ریکاوری فوق العاده محسوب می شود که فواید ورزش را تا 50 درصد افزایش خواهد داد.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()