09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 6 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ایروبیک، یوگا و پیلاتس از ورزش های محبوب فیتنس شناخته شده اند، این 3 ورزش با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند اما با هم قابل ترکیب هستند.ایروبیک یک فعالیت هوازی است که باعث اکسیژن رسانی بیشتر به بدن شده و سیستم قلبی- عروقی را تقویت می کند؛ معمولا این تمرینات در مدت نسبتا طولانی با شدت متوسط انجام شده و بازدهی اکسیژن را افزایش می دهند.

ورزش ایروبیک افسردگی، بی حوصلگی و بی تابی را از بین می برد و منجر به ترشح هورمون های نشاط آور همچون اندروفین می شود.ورزش یوگا با کشش مناسب عضلات همراه است، این تمرینات اسیدلاکتیک تولید شده را دفع کرده، عضلات را از خشکی می رهاند و درد و خستگی را کاهش می دهد؛ انجام حرکات یوگا باعث می شود دامنه حرکات مفاصل بیشتر بشود و عضلات تقویت بشوند؛ برخی از حرکات یوگا قدرتی بوده و توانایی عضلات را افزایش می دهند.

یوگا در واقع یک ورزش باستانی می باشد که بر حرکات کششی تمرکز دارد و کسانی که وارد این رشته ورزشی می شوند، سبک زندگی خود را تغییر داده و حتی رژیم غذایی مناسبی را رعایت می کنند. یوگا حتی بر نحوه تنفس افراد تاثیر می گذارد؛ با یوگا باید زندگی کرد.ورزش پیلاتس توسط یک مربی فیتنس ابداع شد و روی کرد او مبنی بر افزایش انعطاف پذیری بدن، افزایش قدرت عضلانی مرکزی، کنترل تعادل و بهبود فیزیک بدن بود؛ او ثابت کرد ورزشکار می تواند همچنان که در حال حفظ تعادل و کنترل بدن است، تمرینات قدرتی خوبی را اجرا کند.

در ورزش ایروبیک تعداد زیادی از عضلات به کار گرفته می شوند و تمرینات می بایست بیش از 20 دقیقه دامه داشته باشند؛ انجام تمرین با دستگاه های هوازی همچون اسکی فضایی، تردمیل، دوچرخه ثابت، رقص، شنا، اسکیت سواری، تنیس و... نمونه های ورزش ایروبیک هستند؛ با این تمرینات بدن وارد سیستم هوازی شده و اکسیژن رسانی تا چند برابر افزایش پیدا می کند؛ اما ترکیب این تمرینات با ورزش پیلاتس نتایج باورنکردنی به همراه خواهد داشت؛ چون در حین ورزش هوازی ورزشکار به اندازه کافی به انعطاف پذیری نمی پردازد.

انعطاف پذیری باعث می شود فرد در انجام فعالیت ها سرعت بیشتری داشته باشد، پیام های عصبی در بدن سریع تر مخابره بشوند، تنش در عضلات کاهش پیدا کند، آسیب های ورزشی را کاهش می دهد، عملکرد قلب، رگ های خونی، شش ها و عضلات را بهبود می بخشد، فرد را به لحاظ روحی آماده تر می کند و کمک می کند بدن پیش از ورزش سریع تر گرم شده و در پایان تمرینات نیز با سرعت بیشتری به حالت اولیه باز گردد و مدت ریکاوری کوتاه تر بشود؛ بنابراین می بینید انعطاف پذیری در بهبود کارآیی تمرینات بسیار موثر است.

همان طور که اشاره کردیم حرکات پیلاتس عضلات مرکزی و عضلات دست و پا را درگیر می کنند و انعطاف پذیری را تا حد قابل توجهی افزایش می دهند؛ اما ورزش ایروبیک بسیار پر جنب و جوش است و انرژی زیادی از فرد می گیرد؛ به طوری که ورزش هوازی جز جدایی ناپذیر برنامه کاهش وزن می باشد.چه بر روی دوچرخه ثابت در حال رکاب زدن باشید و چه در باشگاه پشت سر مربی بایستید و حرکات بدنی متعددی را تکرار کنید، در حال انجام ورزش ایروبیک هستند و کالری زیادی از دست می دهید که به نفع چربی سوزی و لاغری است.

از آنجایی که یوگا، ایروبیک و پیلاتس هر کدام رویکردهای فیزیکی متفاوتی دارند، به خوبی می توانند مکمل یکدیگر باشند.هیچ ورزشی به اندازه پیلاتس انعطاف پذیری و تعادل بدن شما را افزایش نمی دهد، هیچ ورزشی به اندازه یوگا باعث ایجاد کشش و همسان سازی در بدن نمی شود و هیچ ورزشی به اندازه ایروبیک بدن شما را به فعالیت وا نمی دارد و باعث چربی سوزی نمی شود.

همچنین با پیلاتس می توانید بر روی عضلات مرکزی متمرکز بشوید و عضلات شکمی و نیم تنه را بسازید. ورزش ایروبیک تاثیرات فوق العاده ای بر روی سیستم قلبی- عروقی بدن دارد و یوگا استرس، سردردهای میگرنی و کمر درد را از بین می برد و باعث ایجاد آرامش عمیق در فرد می شود؛ در نتیجه یوگا، پیلاتس و ایروبیک هر سه برای سلامتی کلی بدن مناسب هستند و هر کدام یک گوشه کار را می گیرند.اگر اهل ایروبیک و یوگا هستید حتما به تمرینات پیلاتس هم توجه داشته باشید؛ در این ورزش عضلات بزرگ بدن به کار گرفته شده و انعطاف پذیری تا حدود زیادی بالا می رود. ترکیب این سه ورزش منجر به سلامتی و تناسب اندام می شود.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()