09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 1 بهمن 1396 در ساعت 7 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

زندگی در دنیای امروزی بسیاری از کارها و اتفاقات را به ما تحمیل کرده است و این تغییر سبک زندگی ما را تغییر داده و حتی بر روی سلامتی و تناسب اندام ما نیز اثر می گذارد. افزایش آلاینده ها و تغییرات جوی مانند سرما یا گرمای زیاد هوا باعث بسیاری از مشکلات شده است و سبب می شوند حتی نتوانیم در فضای آزاد ورزش خوبی انجام دهیم و بدتر دچار مشکلات و بیماری های گوناگونی شویم.

زمانی که آلودگی هوا به اوج خود می رسد بهتر است حتی برای انجام فعالیت هایی چون پیاده روی و دویدن به بیرون از منزل نرویم و با استفاده از دستگاه های هوازی مانند تردمیل که این امکان را برای ما فراهم می کنند تا بتوانیم در خانه یا محل کار خود ورزش کنیم.

این دستگاه ها از جمله تردمیل به ما کمک می کنند تا در هر شرایط آب و هوایی و با شدت آلودگی هوای زیاد نیز ورزش انجام دهیم و بتوانیم به فکر سلامتیمان باشیم و سطح آن را تا حد زیادی ارتقا دهیم. برای کار کردن با این وسایل ورزشی مانند تردمیل چه خوب است که در وهله ی اول بدانیم که طرز صحیح استفاده از آنها چیست و بهتر است چه کارهایی را انجام داده و چه کارهایی را نباید انجام دهیم تا کمترین آسیب به بدن برسد.

در این مقاله قصد داریم شما را با اشتباهات رایجی که ممکن است تمام افراد در زمان استفاده از تردمیل انجام دهند آشنا کنیم تا با شناخت آنها کمتر مرتکب انجام دادن شان شوید.

برای اینکه بتوانید راحت تر و زودتر به تناسب اندام دلخواهتان برسید باید از اشتباهاتی که باعث خراب شدن تمرینتان، دستگاهتان و حتی خودتان شوند پرهیز کنید.

گرم نکردن بدن قبل استفاده از تردمیل

مربیان تاکید دارند که برای انجام دادن هر نوع ورزشی مخصوصا در زمان استفاده از دستگاه های هوازی بدنتان را گرم کنید؛ مهم ترین بخش ورزش قسمت گرم کردن آن است و باید آن را به نحوه درستی انجام دهید. زمانی که شما قبل از انجام دادن ورزش بدنتان را گرم می کنید سبب شل شدن عضلات و آمادگی آنها برای بدنتان می شوید و به بدن کمک می کنید که کمتر دچار آسیب دیدگی شود.

زمانی که می خواهید از تردمیل نیز استفاده کنید باید دقت داشته باشید که برای استفاده از این دستگاه نیز باید بدنتان را گرم کنید تا به میزان زیادی گردش خون در بین عضلاتتان جریان پیدا کند. چند دقیقه ابتدایی ورزش تان را با سرعت کم و بدون شیب بر روی تردمیل راه بروید تا بدن آمادگی لازم را برای ادامه تمریناتتان پیدا کند.

گرفتن دستگیره ها

هستند افرادی که در زمان استفاده از تردمیل دستگیره های تردمیل را با نرده پله ها اشتباه می گیرند و با گرفتن آنها تعادل خود را بر هم می زنند. از دستگیره های تردمیل زمان هایی که می خواهید تعداد ضربان قلب تان را چک کنید یا وقتی که تعادل شما برهم می خورد و احتیاج دارید جایی را بگیرید تا تعادلتان حفظ شود، استفاده نمایید. در زمان هایی که از دستگیره های تردمیل استفاده می کنید باید به سرعتتان نیز توجه داشته باشید با گرفتن دستگیره ها در زمان سرعت بالای تردمیل دچار عدم تعادل در راه رفتن تان خواهید شد و آسیب می بینید.

پریدن بر روی تردمیل یا بیرون از آن

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که البته در گذشته بیشتر به چشم می خورد، پریدن به داخل و خارج دستگاه است. این کار اصلا ایمن و درستی نیست و ممکن است شما دچار حادثه ای شوید. ممکن است فکر کنید با انجام دادن این کار می توانید زمان خود را کاهش دهید، ولی در اشتباه هستید و این کار ممکن است برای شما خطراتی را به دنبال داشته باشد.

ورزش کردن با درد

هنگام ورزش، زمانی که احساس کردید در هر ناحیه ای از بدنتان دردی داشتید نباید آن را تحمل کنید و به ورزش تان ادامه دهید. زمانی که از بدن تان سیگنالی دریافت می کنید باید به آن توجه کنید و پاسخ به آن بدهید تا با گذشت زمان دچار مشکل نشوید و آسیب جدی برای شما به وجود نیاید.

زیاد استفاده کردن از تردمیل

همان طور که می دانید تردمیل یکی از بهترین دستگاه های رسیدن به تناسب اندام و از دست دادن وزن است. برنامه ورزشی که برای بدن خوب و ایده آل باشد باید؛ شامل برنامه های کاردیو، قدرتی، تعادلی و کششی است. گمان نکنید هر چه بیشتر بر روی تردمیل راه بروید و پیاده روی کنید به نفعتان خواهد بود و خودتان را از این طریق خسته کنید. تمرینی برای بدن شما مفید است که تمام برنامه هایی که در بالا به شما یادآوری شد را داشته باشد تا بتوانید زودتر به هدفتان برسید.

تغییر ندادن سرعت و شیب تردمیل

سعی کنید تمریناتتان را به صورت تناوبی بر روی تردمیل انجام دهید. جالب است بدانید انجام دادن تمرینات به صورت متناوب برای بدن بیشتر از دویدن های طولانی مدت موثر است. سرعت های متفاوت و شیب را اگر امتحان نکنید بدن به انجام دادن یک رویه عادت می کند و نمی توانید نتایج دلخواه تان را مشاهده کنید.

کنترل نکردن تعداد ضربان قلب

تعداد ضربان قلب در زمان ورزش کردن بسیار اهمیت دارد و نباید آن را نادیده بگیرید. در زمانی که بر روی تردمیل ورزشتان را انجام می دهید باید در تمام مدت مواظب تعداد ضربان قلب و وضعیت تان باشید تا دچار مشکلی نشوید. به گفته پزشکان بهتر است تعداد ضربان قلبتان بین 70 تا 85 باشد تا بیش از حد به قلب فشار وارد نشود.

پوشیدن کفش نامناسب

هیچ وقت بر روی تردمیل پابرهنه راه نروید و همیشه از کفش هایی استفاده کنید که لایه های اضافی و کفی های نرم و راحتی دارند. زمانی که از کفش های نامناسب در زمان راه رفتن بر روی تردمیل استفاده کنید پاشنه و استخوان کف پای شما آسیب جدی خواهند دید و شما را هم از ناحیه پا و هم از ناحیه کمر دچار مشکل خواهند کرد.

در زمان راه رفتن به پاها نگاه می کنید

زمانی که بر روی تردمیل راه می روید اگر دائما به حرکت پاهایتان نگاه کنید امکان اینکه تعادلتان را از دست بدهید و بیفتید بسیار زیاد می شود. این کار نه تنها سبب برهم خوردن تعادلتان بلکه باعث می شود به گردن، کمرتان و حتی لگن تان نیز فشار زیادی وارد شود. سعی کنید زمانی که از تردمیل استفاده می کنید به جلو نگاه کرده و شانه هایتان را صاف نگه دارید تا کل بدنتان در حالت درستی قرار بگیرد.

از دست ها استفاده نمی کنید

دست ها را شل نگه ندارید و در زمان ورزش کردن بر روی تردمیل از آنها نیز کمک بگیرید تا بتوانید کالری بیشتری بسوزانید. بهتر است دست هایتان در زمان راه رفتن یا حتی دویدن زاویه ای 90 درجه داشته باشند و دست ها را سفت نگیرد.

استفاده و کار با تردمیل بسیار راحت است و به شرطی که موارد ایمنی و حتی نکاتی که به شما گوشزد می شود را رعایت کنید، زیرا عدم انجام این موارد برای شما مشکلاتی را قطعا به وجود خواهد آورد.

فراموش نکنید اگر می خواهید از ورزش کردنتان نتیجه بگیرید بهتر است در ماه یک یا دوبار برنامه های ورزشی تان را تغییر دهید. در غیر این صورت، این ورزش تاثیرات قابل انتظار را برای شما نخواهد داشت و اجرای نادرست تمرینات حتی ممکن است به بدن شما آسیب هایی جبران ناپذیری را نیز وارد کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()