09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 9 خرداد 1396 در ساعت 38 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

زانو درد یکی از بدترین دردهایی است که در زمان ورزش ممکن است به سراغ ما بیاید و نگذارد ورزش خوب و به شکل درستی پیش برود.دویدن و راه رفتن غیراصولی بیشترین نقش را در به وجود آمدن زانو درد دارد. اگر در خانه یا حتی باشگاه بر روی تردمیل راه بروید یا بدوید وجود ضربه گیرهایی که بر روی تردمیل می باشد، سبب می شود تا از فشار وارده بر روی زانوها کم شود.

با گرم تر شدن آب و هوا بسیاری از ما علاقه مند هستیم در بیرون از خانه و در هوای آزاد ورزش کنیم و در صورتی که اگر در زمستان به دلیل سرد بودن آب و هوا ورزش و فعالیت زیادی انجام نداده باشیم باید قبل از ورزش حسابی بدن را گرم کنیم تا دچار آسیب دیدگی نشویم.در زمان شروع ورزش گرم یا سرد کردن بدن را فراموش نکنید، درست است که این کار از ابتدایی ترین کارها قبل از انجام دادن ورزش است ولی بیشتر افراد آن را فراموش می کنند و با انجام دادن ورزش شدید به یکباره دچار مشکل می شوند.

سعی کنید حتما قبل از ورزش 3 تا 5 دقیقه بدن را حسابی گرم کنید. اگر در خانه از تردمیل استفاده می کنید با کمترین سرعت دستگاه، به آرامی راه بروید و کم کم این سرعت را افزایش دهید یا اگر در فضای آزاد راه می روید، بهتر است چند دقیقه ای دوی درجا بزنید تا ضربان قلب شما بالا برود.اگر عضلات لگن و چهار سر شما ضعیف باشند به زانوها نیز فشار وارد می شود و شما را دچار مشکل می کنند و به همین دلیل باید در زمان ورزش به این عضلات نیز توجه داشته باشید.

زانودرد از دردهای آشنا برای تمام افراد است که پیر و جوان هم ندارد و تقریبا بیشتر مردم با گروه سنی های مختلف با آن درگیر هستند.گرما انعطاف پذیری عضلات را بیشتر می کند و به همین دلیل پزشکان و مربیان مدام تاکید دارند قبل از انجام دادن ورزش بدن را چند دقیقه ای به نقطه گرما برسانید تا زمانی که شما تمرینات را شدیدتر کردید، مفاصل و عضلات آسیبی نبینند و دچار مشکلی نشوید.

زانوها و مفاصل را اگر به صورت ناگهانی بیشتر از 60 تا 70 درصد خم و راست کنیم و حالت های نشستن و برخاستن و چمباتمه زدن را به مدت طولانی اجرا کنیم به مفاصل آسیب خواهد رسید.بعد از اتمام ورزش نیز توجه داشته باشید که قبل از رها کردن ورزش بدن را حتما سرد کنید و در اوج فعالیت و گرمای بدن ورزش را رها نکنید و کافی است زمانی که قصد داشتید ورزش خود را به اتمام برسانید چند دقیقه ای حرکات کششی انجام دهید تا بدن ریکاوری بشود.

پیاده روی سریع، بدن را گرم می کند و برای شروع ورزشی مناسب است که بر روی تردمیل یا در خیابان به راحتی قابل انجام دادن است و به زانوها فشار وارد نمی کند.برای تمام کردن ورزش نیز باید شما دقت داشته باشید که پیاده روی آرامی انجام دهید تا بدن از تب و تاب ورزش بیفتد.سعی کنید حداقل هفته ای دو تا سه بار، در مدت زمان 20 تا 30 دقیقه ورزشی با شدتی متوسط انجام دهید و بعد از بالا رفتن آمادگی جسمانی می توانید این مدت زمان را افزایش دهید.

اگر با رعایت تمام نکاتی که گفته شد، باز هم شما دچار مشکل و زانو درد شدید در کمترین زمان به پزشک مراجعه کرده و حتما مشکل ایجاد شده را حل کنید.زمانی که زانو درد دارید نشان می دهد بدن شما دچار مشکلی شده است و ورزش و فعالیت شما خوب پیش نخواهد رفت. پس بهتر است قبل از هر اقدامی به پزشک مراجعه کرده و مشکل ایجاد شده را برطرف کنید و بعد از بهبودی کامل ورزش خود را مجددا انجام دهید.

برای تقویت مفاصل باید به خورد و خوراکتان نیز توجه داشته باشید. سبزیجاتی هستند علاوه براینکه به لاغری شما کمک می کنند، باعث تقویت مفاصل نیز می شوند.گل کلم و کلم از سبزیجاتی هستند که تعداد آنزیم های خاص که باعث از بین رفتن غضروف ها می شوند را کاهش می دهند. این میوه و سبزیجات را بهتر است به صورت تازه استفاده کنید و یخ زده آنها برای بدن کارآرایی لازم را ندارند.شیر بنوشید و این را فراموش نکنید که کلسیم موجود در شیر نه تنها استخوانها را قوی می کند، بلکه سبب کند شدن روند پیری و آرتروز استخوان ها مخصوصا در زنان می شود.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()