09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 15 دی 1397 در ساعت 14 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تا به حال برای مدت زمان کوتاهی یا حتی یک هفته وزن خود را به طور مرتب چک کرده اید چرا راه دوری برویم اگر در طی یک روز سه یا چهار بار خود را وزن کنید متوجه خواهید شد که وزن شما دچار نوسان زیادی است. سوال اینجاست که آیا این نوسانات عادی است یا بدن شما دچار مشکل شده است؟

رفتن روی ترازو در هر ساعتی از شبانه روز درست نیست و به دنبال آن وزن واقعی را به شما نشان نخواهد داد. به طور مثال بعد از اینکه در شام وعده غذایی سنگینی خورده اید و شکم تان پر است با رفتن بر روی وزنه با اضافه وزن زیادی روبه رو خواهید بود. کشیدن وزن قوانین خاص خودش را دارد و اگر می خواهید به تناسب اندام برسید به این نوسانات نباید اعتنایی داشته باشید. در ادامه این مقاله به این می پردازیم که این نوسانات به چه دلایلی به وجود می آید؟

بعضی از پزشکان معتقدند نوسانات وزنی گاهی در طی روز به 2 کیلوگرم نیز می رسد و باید بررسی شود این اتفاق به چه دلیلی انجام خواهد شد؟

**این را به خاطر بسپارید که وجود سدیم و نمک در بدن ما باعث احتباس آب می‌شوند. زمانی که آب در بدن شما جمع شود سبب اضافه وزن شما خواهد شد و حتی بعضی از افراد نسبت به سدیم حتی حساس تر هستند و بدن شان آب بسیار زیادی جذب می کند. توجه داشته باشید که سدیم فقط از طریق نمک وارد غذای ما نشده و از راه غیر مستقیم مانند: مصرف سس ها، غذاهای آماده، کنسرو شده، دوغ و ... می تواند وارد بدن شود.

غذاهای آماده یا کنسرو شده همان طور که گفته شد نمک زیادی برای ماندن بیشتر مصرف سوپ‌های کنسروشده یکی دیگر از علت‌های این مشکل است. افرادی که در حال رژیم گرفتن هستند با خوردن غذاهای آماده پر نمک بدتر متوجه افزایش خود خواهید شد. نان، پاستا، برنج و سایر کربوهیدرات‌ها که حاوی نشاسته زیادی هستند که با مصرف زیاد آنها دچار چاقی خواهید شد.

جالب است بدانید هر گرم کربوهیدرات می تواند در بدن 3 گرم آب را ذخیره کند و در نتیجه شما دچار اضافه وزن و چاقی شوید. گاهی چاقی به دلیل افزایش میزان آب در بدن اتفاق می افتد و نه بیشتر شدن میزان چربی. میزان و آب درون مواد غذایی که روزانه استفاده می کنید باعث افزایش وزن شما خواهد شد از چند گرم گرفته تا چند کیلو. شاید تا به حال تجربه کرده باشید که با خوردن یک لیوان آب نیم کیلو وزن شما افزایش پیدا کرده است و این مورد یک از دلایل نوسان وزنی شما خواهد بود.

کالری مواد غذایی که می خورید برای سوخت رسانی به بدن قابل استفاده است و بدن نیز برای انجام کارهای روزانه احتیاج به سوخت و انرژی دارد. زمانی که بیش از نیاز بدن مواد غذایی را وارد بدن می کنید درصدی به چربی تبدیل شده و باقی آن به صورت مواد اضافی از طریق ادرار و مدفوع از بدن خارج می‌شوند.

**میزان فعالیت معده یا به طور کل دستگاه گوارش در تعیین وزن شما نفش بسیار زیادی دارد. شاید لحظه ای به این موضوع فکر کنید که مگر مدفوع چقدر وزن دارد؟ در تحقیقات انجام شده ثابت شده است انسان ها می تواند بین 120 تا 170 گرم مدفوع در طول روز تولید کنند. این حج وزنی کمتر از نیم کیلو دارد و در نتیجه مسئله اصلی نوسانات وزن شما کارکرد معده و روده شما نیست.

** حتما میدانید که برای رسیدن به تناسب اندام لازم است که روزانه ورزشی هر چند ساده مانند پیاده روی انجام دهید. این کار بسیار اهمیت دارد به نحوی که پزشکان از شما می خواهند که علی رغم کار و گرفتاری های زیادی حتما روی نیم ساعت در خانه هم که شده بر روی تردمیل راه بروید و برای خود تردمیل خانگی انجام دهید.

ورزش کردن با تردمیل خانگی به شما کمک می کند تا سوخت و ساز بدن تان را بالا ببرید. هر فرد نسبت وزن و سن و سالی که دارد می تواند با استفاده از برنامه های اصولی تردمیل کالری خوبی بسوزاند و در مسیر لاغری و تناسب اندام به درستی قدم بردارد. در زمان انجام دادن ورزش زمانی که عرق می کنید میزان آبی از دست خواهید داد و این موضوع سبب کم شدن وزن شما بر روی وزنه خواهد شد. جالب است بدانید ورزشی مانند وزنه‌زدن سبب بیشتر شدن احتباس آب در بدن شما خواهد شد و با وزنه زدن پارگی‌ میکروسکوپی درون عضلات اتفاق خواهد شد و بدن نیز برای اینکه بتواند خود را ریکاوری و بازسازی کند آب بیشتری نگه خواهد داشت و وزن شما بیشتر نشان داده خواهد شد.

**مصرف بعضی از داروها سبب افزایش وزن خواهد شد. گاهی برخی از آنها اشتهای شما را زیادتر کرده و گاهی بعضی از داروها باعث احتباس آب می شوند و شما با ادامه آن دارو شاهد اشتها وزن خواهید شد. توجه داشته باشید که اگر بعد از مصرف دارویی دچار اضافه وزن شدید باید به پزشک تان را مراجعه کنید و مصرف آن را متوقف نمایید.

**بانوان در دوران قبل یا حتی حین چرخه قاعدگی شاهد نفخ شکم ناشی از احتباس مایعات هستند و این جمع شدم مایعات اضافه وزن زیادی را نشان خواهد داد. این وضعیت پایدار نیست و بعد از اتمام این دوره تمام خواهد شد و مسئله چندان مهمی نیست.

البته مطالعات نشان می‌دهند که این احتباس مایعات ارتباطی با تغییرات هورمونی تخمدان ندارد. اما مطالعات دیگر معتقدند که بین نوسانات وزنی و هورمون‌های استرادیول و پروژسترون ناشی از افزایش مصرف مواد غذایی ارتباط وجود دارد. تغییرات هورمونی در بعضی از افراد سبب تغییر وزن نشده و فقط اشتهای آنها را بیشتر خواهد کرد و این قضیه پرخوری شما را به همراه خواهد داشت. در طول دوره قاعدگی مواظب پرخوری خود باشید تا مسئله اضافه وزنتان نیز حل شود. برای توجیه نوسانات وزنی دلایل زیادی در طی روز وجود دارد که بزرگترین آن احتباس آب است و عملکردهای طبیعی بدن می باشد. در نتیجه این مقاله باید به شما بگوییم این تغییرات خیلی کوچک هستند و نباید نگران باشید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()