09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 51 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اغلب کسانی که با اسکی فضایی به تمرین می پردازند پس مدتی در پاهای خود احساس درد و کرختی می کنند؛ در بعضی از افراد این بی حسی خفیف است و در بعضی دیگر شدید؛ در صورتی این حالت در اواخر مدت تمرین پیش بیاید نشانه خستگی بوده که در اثر فعالیت زیاد به وجود آمده است. کافی است چند حرکت کششی انجام بدهید و استراحت کنید؛ در هنگام استراحت پاها را کمی بالاتر از سطح بدن قرار بدهید تا خون بهتر از سمت پاها به طرف قلب باز گردد.

علت این درد و بی حس این است که پاها مدت نسبتاً طولانی با پدال در تماس هستند و در این مدت به اعصاب داخلی فشار می آید. حرکت پاها بر روی اسکی فضایی یک حرکت بیضی شکل و طبیعی است که با راه رفتن و دویدن تفاوت دارد و فشار کمتری به مفاصل وارد می کند؛ ضمن این که در هنگام جلو بردن هر پا فشار مناسبی به پا منتقل خواهد شد که عضلات را می سازد.

با رعایت یک سری نکات می توانید از بی حسی و ایجاد درد در پاها پیشگیری کنید:

قبل از هر چیز حتماً برای تمرین کفش ورزشی مناسب بپوشید؛ کفش پیاده روی برای تمرین با این دستگاه مناسب است؛ اما بند آن را نباید زیاد سفت ببندید. کف پای خود را به طور کامل روی پدال قرار ندهید؛ حرکت انتقال وزن باید به صورت طبیعی انجام بشود؛ بدین صورت که پاشنه پا بیشترین فشار را وارد کند.

حرکت پدال بعضی از الپتیکال ها بیشتر شبیه رکاب زدن با دوچرخه است. بر روی اسکی فضایی می توانید به صورت معکوس نیز پدال بزنید؛ با این کار زاویه فشار تغییر می کند و تنوع خوبی ایجاد می شود.در صورتی که دستگاه قابلیت تغییر شیب پدال را داشته باشد از این قابلیت نیز می توانید استفاده کنید و به پای خود استراحت بدهید.

زمان جلسات خود را کاهش بدهید و در روز چند بار ورزش کنید؛ مثلاً اگر تصمیم دارید 60 دقیقه با اسکی فضایی تمرین انجام بدهید، 30 دقیقه در صبح به تمرین بپردازید و 30 دقیقه در بعد از ظهر یا 30 دقیقه پدال بزنید و کمی راه بروید و بعد دوباره به پدال زدن ادامه بدهید.در صورتی که حتی در مواقعی که ورزش نمی کنید در ناحیه پای خود احساس کرختی و بی حسی دارید، ممکن است دچار مشکلات عصبی شده باشید و یا در گردش خونتان اختلال ایجاد شده باشد؛ بنابراین با پزشک متخصص مشورت کنید تا از این بابت مطمئن شوید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()