09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 54 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همه افرادی که ورزش می کنند نیاز به پاهای قوی دارند. انجام یک سری تمرینات ورزشی به قوی تر شدن پاها کمک می کند. در واقع هر ورزشی که نیاز به قدرت پا داشته باشد، باعث می شود بیشترین توان بالقوه پاها به کار گرفته شود، در نتیجه پاها قدرتمند می شوند. اگر پاها و زانوان شما ضعیف هستند و در هنگام راه رفتن و حمل اجسام مشکل دارید، الپتیکال بهترین وسیله برای تقویت عضلات پا محسوب می شود. ضمن اینکه کار با این دستگاه از جمله تمرینات کم برخورد است. تمرینات کم برخورد به تمریناتی گفته می شود که در هنگام انجام آن ها یک پا با زمین تماس دارد. در زمان ورزش با اسکی فضایی کف هر دو پای شما همواره بر روی سطح پدال قرار خواهد داشت. به همین دلیل نسبت به سایر دستگاه ها کمترین آسیب را به مفاصل پا و بخصوص زانو وارد می کند.

پدال زدن بر روی دستگاه الپتیکال در 45 دقیقه، 333 کالری از بدن می گیرد. کار با این وسیله بسیار راحت است و افراد تازه کار به سادگی می توانند با آن ورزش را شروع کنند. الپتیکال حتی می تواند عضلات بالا تنه کاربر را نیز به کار بگیرد و چربی های ذخیره شده در آن قسمت را نیز بسوزاند. برای این کار، فرد استفاده کننده از این دستگاه، می بایست دسته های الپتیکال را بگیرد و همراه با عقب و جلو رفتن دسته ها، دست ها، شانه و بازوها را وارد تمرین کند. جالب است بدانید کار با الپتیکال تقریبا به اندازه ورزش شنا کالری سوزی به همراه دارد.

شما با هر جلسه کار با این دستگاه توانایی بیشتری برای جلسات بعد پیدا می کنید. برای اینکه عضلات پای خود را به بهترین شکل فرم بدهید، مقاومت دستگاه الپتیکال خود را کمی افزایش بدهید تا بیشتر احساس خستگی بکنید. در یک تمرین ایده آل باید بتوانید حرکت بالا و پایین شدن باسن خود را حس بکنید. برای اینکه عضلات شکم هم درگیر بشوند، شکم را به داخل بدهید، شانه ها کمی عقب و سر جلو باشد. هرگز سر خود را پایین نیدازید تا به گردن آسیب وارد نشود. بهتر است برای جلوگیری از این اشتباه به نقطه مقابل خود نگاه کنید.

این وسیله علاوه بر ورزش های قدرتی، برای ورزش های هوازی و استقامتی نیز مناسب می باشد. زیرا سبب بهبود عملکرد قلبی – عروقی بدن می شود. با الپتیکال، در حالیکه به میزان زیادی کالری می سوزانید، همراه با کاهش وزن، پاهای شما به بهترین شکل فرم می گیرند. اگر تصیم دارید در پاهای خود توده عضلانی بسازید می بایست تمرینات هوازی را با تمرینات قدرتی ترکیب کنید. در الپتیکال مقاومت دستگاه درست مانند یک وزنه عمل می کند؛ هرچه مقاومت دستگاه را بالاتر بیرید، مثل این است که وزنه سنگین تری به پای خود بسته باشید.

در بحث چربی سوزی معمولا شما نمی توانید تعیین کنید کدام قسمت بدنتان چربی بسوزاند، اما در ورزش های قدرتی با تمرکز بر روی عضلات مورد نظر می توانید اندازه آن ها را افزایش بدهید. متخصصین ورزشی معتقدند پدال زدن بر روی اسکی فضایی بیش از پیاده روی، ماهیچه های پشت ران را تحت تاثیر قرار می دهد. در ضمن این دستگاه به دلیل داشتن تنظیمات متفاوت مانند شیب، سرعت و مقاومت می تواند ماهیچه های مختلف را به صورت جداگانه درگیر کند. گاهی می توانید پدال الپتیکال را به صورت معکوس به حرکت در آورد. این نوع تمرین سبب تقویت ران ها و عضلات سرینی می شود.

الپتیکال، علاوه بر اینکه به تناسب اندام و تقویت عضلات مختلف کمک می کند، آمادگی جسمانی بدن را نیز افزایش می دهد. در واقع این دستگاه برای تمرینات روزمره قلب و عروق فواید زیادی دارد. استفاده مداوم از اسکی فضایی، ظرفیت قلب را افزایش داده و همه بدن را به فعالیت وا می دارد و سهولت انجام کار با آن، سبب می شود در انجام تمرینات خود پایدار باشید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()