09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 19 شهریور 1396 در ساعت 23 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دانشمندان با بررسی های زیاد دریافتند که ورزش کردن 3 بار در هفته علاوه بر تضمین سلامتی بدن میتواند تا 30 درصد علائم افسردگی را کم کرده و بسیاری از مشکلات ذهنی را از بین ببرد. حتما شما هم با خود می پرسید کدامیک از رشته های ورزشی بیشتر می توانند ما را در سلامتی ذهنی کمک کنند که در ادامه به این ورزش ها اشاره خواهیم کرد.

پیاده روی

دویدن و پیاده روی را فراموش نکنید. بیشتر افراد تصور میکنند فقط برای لاغری و از بین بردن چربی های اضافی بهتر است که پیاده روی کنند یا بدوند، در صورتی که ورزش تاثیر زیادی بر روحیه شما نیز خواهد داشت. اگر نمی توانید در فضای آزاد ورزش کنید بهتر است تردمیلی برای خانه تهیه کرده و با کمک آن روزانه ورزشی منظمی انجام دهید.

تردمیل ها دارای برنامه های از پیش تعیین شده ای هستند که با کمک آنها می توانید در کمترین زمان تمرینات خود را شروع کرده و با برنامه های دقیق هم به تناسب اندام خود برسید و هم از شر مشکلات ذهنی و افسردگی خلاص شوید.

بوکس

جالب است بدانید ورزش بوکس می‌تواند به شما کمک کند تا حد زیادی از میزان استرس و عصبانیت خود کم کنید. زمانی که شما مشت می زنید مغز شما از فشارهای عصبی تخلیه خواهد شد. زمانی که مشت زدید و با استراحت بعد از این فعالیت بدن آندورمین ترشح می کند و شما آرامش قشنگی بدست خواهید آورد.

پیلاتس

مربیان معتقدند پیلاتس میتواند ما را برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری کمک بسیاری کند. بیش‌تر افراد برای افزایش سلامت کمر و افزایش تمرکز، پیلاتس انجام می‌دهند. با این حال این ورزش اثرات روانی زیادی دارد و به طور قطع میتوان گفت پیلاتس برطرف کننده استرس است. پیلاتس روی تمرکز افراد تاثیر میگذارد و با تنظیم خواب فرد سیستم عصبی را به خوبی بهبود می‌بخشد.

یوگا

همان طور که میدانید یوگا ذهن و بدن را با هم هماهنگ می‌کند و اگر شما در کنار فعالیت های ورزشی دیگر یوگا را نیز دنبال کنید، قادر خواهید بود نیازهای روانی و ذهنی خود را بهتر بشناسید و برای سلامتی جسمی و روحی خود همزمان ورزشی انجام دهید.

ورزش استقامتی

وزنه‌ زدن و ورزش های استقامتی را فراموش نکنید که این نوع ورزش علاوه بر سلامت عضلات به شما کمک می کنند اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و کمتر دچار عصبانیت ‌شوید. با کمک ورزش های متنوع و فعال مانند وزنه زدن می توانید بر سیستم عصبی نیز تاثیر بگذارید و از میزان خستگی بدنتان کم کنید.

دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌ سواری در بیرون، باشگاه یا خانه ورزشی مفرح است که می توانید با انجام آن می‌توانید آرامش و روحیه خود را افزایش دهید. با کمک دوچرخه سواری می توانید سبب ساخت سلول‌های جدید در مغز ‌شوید و انرژی خود را برای انجام کارهای روزانه خود افزایش دهید. دوچرخه ثابت های امروزی دارای برنامه های از پیش تعیین شده هستند که با استفاده از آنها می توانید در خانه بدون حضور مربی هم ورزش حرفه ای را تجربه کنید.

تحقیقات نشان داده است با انجام دادن ورزش هایی نظیر آنچه در بالا ذکر شد میتوانید به راحتی بر روی مغز و فکرتان تاثیر بگذارید و آنها را نیز سلامت نگه دارید. ورزش مناسب سبب می شود:

فکر تقویت شود: درست است که دهان به دهان چرخیده است که جدول حل کردن میتواند به تولید سلول ‌های مغزی کمک زیادی کند، ولی انجام ورزش های جدید در بزرگسالی نتایج بهتری خواهند داشت. تحقیقات نشان داده زمانی که شما مهارت‌ های فیزیکی جدیدی یاد می گیرید سلول‌ های خاکستری شما حجم بیشتری پیدا می کنند و می توانند مغز را کنترل کنند.

افسردگی را از بین ببرید: ثابت شده است که ورزش بهترین دارو برای رفع افسردگی است. با ورزش پروتئین خاصی به نام عضله اسکلتی PGC-1α1 در بدن تولید شده که مانع تولید استرس در بدن می شود.

افزایش انرژی: با ورزش منظم منجر به افزایش تولید انرژی در بدن می شوید و خستگی مفرط خود را از بین خواهید برد.

افزایش حافظه: با انجام ورزش مداوم میتوانید حافظه خود را افزایش دهید و قدرت یادگیری خود را بالا ببرید. با ورزش کردن به تولید سلول ‌های هیپوکامپوس در مغز کمک می کنید و سبب می شوید حافظه و یادگیریتان بهتر شود.

افزایش قدرت تحمل تنش ها: زمانی که شما تنها 30 دقیقه ورزش روزانه انجام دهید، در مقابل استرس احساس متفاوتی خواهید داشت و بهتر میتوانید خودتان را کنترل کنید. با فعالیت های ورزشی میتوانید بر افزایش تولید دوپامین، سروتونین، نورآدرنالین و گابا آمینواسید تاثیر بگذارید که این عوامل میتوانند سبب آرامش بیشتر در افراد گردند.

جلوگیری از زوال عقل: حتما شنیده اید که هر چقدر سن بالا می ‌رود، مغز نیز تحلیل خواهد رفت و این مشکل احتمال ابتلا به بیماری ‌هایی چون آلزایمر را افزایش می دهد. درست است که ورزش نمی تواند آلزایمر را درمان کند اما انجام دادن ورزش از تحلیل رفتن بیش از اندازه مغز جلوگیری می کند.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()