09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 52 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه به دلیل ماشینی شدن زندگی مردم و کم تحرک شدن مشاغل هر گونه تغییر در فعالیت ها و افزایش دادن تحرک، تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی شخصی و اجتماعی فرد می گذارد.

عمده ترین تاثیری که ورزش بر روی زندگی افراد دارد ایجاد سلامتی است. در عصر ما به دلیل گذر از اپیدمولوژی یعنی جایگزینی بیماری های غیر واگیردار به جای بیماری های واگیردار به دلیل کنترل بیولوژیک و رفتارهای بهداشتی هنجار، تغییر سبک زندگی و تغییر شیوه تغذیه درست، بی تحرکی به عنوان یک عامل اصلی در شیوع بیماری ها و مرگ و میر زود رس شناخته شده است؛ بنابراین فعالیت بدنی در هر سطحی که باشد تاثیر مهمی در پیشگیری از بیماری های مختلف دارد.

تحقیقات گسترده ای که در این زمینه انجام شد، نشان داد ورزش پیاده روی به عنوان یک ورزش بسیار ساده تاثیرات بسیاری در زمینه پیشگیری بیماری های غیر واگیردار و مزمن دارد. پیاده روی یک فعالیت طبیعی محسوب می شود که بر آمادگی جسمانی فرد موثر است. سوالاتی زیادی در این زمینه برای مردم پیش آمد.

چه نوع پیاده روی مفیدتر و موثرتر می باشد؟

به طور کلی فعالیت بدنی برای تقویت سیستم قلبی- عروقی، سیستم تنفسی و سلامت کل بدن هنگامی موثر و مفید است که سبب ایجاد تغییرات بیولوژک در انسان بشود؛ یعنی ضربان قلب را بالا ببرد، تنفس را عمیق تر و تندتر بکند، حرارت بدن را افزایش بدهد و...
راه رفتن از شکل نرم و آهسته شروع شده و می تواند سریع تر نیز انجام بشود؛ به طور ساده می گوییم پیاده روی کارآمد، راه رفتنی است که در طی آن فرد گاهی سرعت خود را تا آن جا که می تواند افزایش بدهد و گاهی آهسته راه برود تا ضربان قلب عادی بشود.

در ورزش هوازی ضربان قلب باید به طور متوسط به 70 درصد حداکثر ظرفیت خود برسد. برای محاسبه حداکثر ظرفیت ضربان قلب باید عدد سن خود را از عدد 220 کم کنیم.تردمیل های مدرن امروزی علاوه بر سرعت، زمان، کالری مصرف شده و مسافت طی شده، ضربان قلب کاربر را نشان می دهند. برخی از آن ها مجهز به حسگر ضربان قلب بر روی دسته هستند. ضربان قلب برای تعیین سطح تمرین شاخص مهمی است.

چه فوایدی از راه رفتن می توان انتظار داشت؟

تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که پیاده روی بر روی سلامتی انسان آثار متعددی دارد که کنترل و کاهش بیماری مهم ترین آن ها محسوب می شود. این فعالیت منجر به کاهش روند پوکی استخوان بخصوص در زنان، کاهش عوارض چاقی و درمان آن، کنترل فشار خون، کاهش شانس بروز دیابت نوع 2، پیشگیری از تصلب شرایین، کاهش عوارض بیماری های مفصلی و آرتروز، تقویت سیستم ایمنی، کاهش عوارض حاملگی، کاهش علائم بیماری های روده، تقویت وضعیت تنفسی، کاهش استرس، تقویت روانی افراد، از بین بردن اختلالات خواب و اضطراب، ایجاد حس شادابی و درمان انواع اعتیاد می شود.

با توجه به این که فعالیت پیاده روی نیاز به آموزش خاصی ندارد و تقریبا برای همه افراد امکان پذیر است می توان در پیش برد اهداف سلامتی جسمی و روحی افراد بر روی آن برنامه ریزی کرد.با وجود دستگاه هوازی تردمیل این ورزش بسیار قابل دسترسی است به طوری که فرد حتی در منزل نیز می تواند توسط تردمیل خانگی به این فعالیت مشغول شود.

درمان بیماری ها با ورزش

ورزش علاوه بر پیشگیری نقش درمان را نیز برعهده دارد؛ بیماری های زیادی هستند که به وسیله ورزش درمان می شوند.

بیماری فشار خون: با انجام فعالیت های ورزشی در سطح متوسط و با رعایت یک رژیم غذایی مناسب و استراحت کافی در طی یک سال می توان فشار خون را کنترل کرد. آمارها نشان داده ورزشکاران حتی در سنین 60 الی 80 سالگی نیز دچار فشار خون نمی شوند؛ زیرا ورزش عروق سطحی بدن را منبسط می کند و فشار خون کاهش می یابد. راه رفتن بر روی شیب زیاد تردمیل ورزش تپه نوردی را شبیه سازی می کند و برای متعادل نگه داشتن فشار خون بسیار موثر است.

بیماری های قلبی: طبق آخرین تحقیقات، انجام تمرینات ورزشی سبک، اما مستمر و منظم، نه تنها دردهای قلبی ناپایدار و پایدار را کاهش می دهد؛ بلکه با از بین بردن لخته های خون داخل شریان ها احتمال بروز سکته را تا حدود زیادی کاهش خواهد داد.ورزش از رسوب پلاکت های چربی در داخل عروق کرونری قلب و سایر عروق پیشگیری می کند و مانع بیماری های قلبی- عروقی می شود. کسانی که یک بار به انفارکتوس مبتلا شدند، می توانند با ورزش از بروز مجدد آن پیشگیری کرد.

بسیاری از بیماران دیابتی که انسولین تزریق می کنند؛ توانسته اند با ورزش مقاومت بدن خود را در مقابل عوارض ناشی از بیماری افزایش بدهند.پیشگیری از انواع سرطان توسط ورزش: همان طور که گفتیم ورزش سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، آزمایشات نشان داده است کسانی که مبتلا به تومورهای معده بودند با انجام تمرینات ورزشی توانسته اند در برابر این بیماری بیشتر دوام بیاورند و درمان بر روی آن ها اثر بخش تر بوده است.

افرادی که ورزش می کنند پس از جراحی تومورهای سرطانی پاسخ بیشتری نشان می دهند و اغلب درمان می شوند. پزشکان علت این مسئله را قوی تر بودن سیستم ایمنی در ورزشکاران اعلام کرده اند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()