09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 31 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به طور کلی ورزش بر بدن انسان تاثیرات مثبت بی شماری دارد. انجام این فعالیت بدنی علاوه بر تناسب اندام، منجر به درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری ها می شود. امروزه با صنعتی شدن جوامع، تحرک افراد در طی زندگی روزمره کاهش یافته است. اغلب مردم دیگر وقت کافی برای خارج شدن از منزل در زمان های مناسب را ندارند؛ به همین علت استفاده از دستگاه های ورزشی از جمله تردمیل توصیه می شود.

با داشتن یک تردمیل خانگی ، می توانید ورزش را به منزل خود ببرید و در هر زمان از شبانه روز که فرصت دست داد به انجام این فعالیت مفید بپردازید. یک برنامه ورزشی منظم و مستمر سلامت جسمانی و روحی انسان را تضمین می کند و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و دیابت نوع دوم را تا حد زیادی می کاهد.

همچنین این کار سبب می شود در انجام سایر فعالیت های روزانه توانایی و دقت بیشتری داشته باشید. ورزش دوید؛ حداکثر جذب اکسیژن را افزایش می دهد؛ این مسئله به بالا رفتن کارآیی بدن کمک می کند و با هر پمپاژ قلب، خون بیشتری در رگ ها به جریان می افتد؛ در نتیجه تعداد ضربان قلب و همچنین فشار خون کاهش می یابد؛ تحقیقات نشان داده یکی از راه های غیر دارویی درمان فشار خون انجام تمرینات روزمره ورزشی می باشد که به کاهش قابلیت کششی و انقباض اعصاب سمپاتیک کمک می کند.

دویدن و حتی پیاده روی منظم، احتمال مرگ و میر ناشی از حملات و نارسایی های قلبی را می کاهد؛ افرادی که در خانواده خود سابقه بیماری های قلبی-عروقی دارند، می توانند با یک رژیم ورزشی مناسب احتمال وقوع سکته را کم کنند؛ ضمن این که تمرینات منظم و مستمر ورزشی منجر به بهبود نسبت چربی در سرم خون می شود و مقاومت عروق در برابر عبور جریان خون را کم می کند. با بهبود گردش خون در بدن، حمل و انتقال اکسیژن به بافت ها نیز بهتر صورت می گیرد و اکسیژن تازه به قسمت های مختلف می رسد.

افرادی که ورزش را در برنامه روزمره خود قرار داده اند، توانایی بدن شان در مصرف اسیدهای چرب آزاد، به عنوان ماده ای که آنزیم بر آن اثر می گذارد، بیشتر می شود و با تولید لیپوپروتیئن های سنگین HDL، متابولیسم چربی ها سریع تر شده و در اصطلاح چربی سوزی و لاغری بهتر اتفاق می افتد.

ورزش استقامت بدن و اعتماد به نفس را زیاد می کند، همچنین سبب می شود بافت چربی جای خود را به عضله بدهد. عضلات بافت ارزشمندی هستند و برای انسان تولید انرژی می کند. جالب است بدانید هر چه حجم عضلانی بدن بیشتر باشد، سوخت و ساز افزایش می یابد. پس از 30 دقیقه دویدن و راه رفتن، به طور متناوب بر روی تردمیل ، مغز هورمون اندروفین آزاد می کند. این ماده یک مسکن طبیعی محسوب شده و سبب احساس شادی و سر زندگی می شود.

عرق ریختن در هنگام ورزش تحمل بدن را بالا می برد و سبب پاکسازی پوست خواهد شد. فعالیت ورزشی، عضلات و ماهیچه ها را مستحکم می کند و باعث می شود در سنین پیری نیز با قدرت در کنار استخوان ها باقی بمانند و از کاهش تراکم استخوان و ابتلا به بیماری پوکی استخوان پیشگیری می کند.

از دیگر فواید تمرینات ورزشی این است که تحمل گلوکز بدن را بالا می برد و به درمان بیماری انسداد مزمن ریه که همان تنگی نفس است، کمک می کند.

فعالیت ورزشی به بیماران مبتلا به سرطان توصیه می شود؛ زیرا این کار از عوارض وخیم بی حرکتی می کاهد و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد. کسانی که در روز حداقل 30 دقیقه به انجام فعالیت ورزشی می پردازند طول عمری بیشتری خواهند داشت و در گذر عمر کمتر سلامتی خود را از دست می دهند. به نظر می رسد این نتایج مثبت به دلیل تقویت سلسله عصبی توسط تمرینات ورزش اتفاق می افتد؛ بنابراین همان طو که گفتیم، ورزش از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. امروزه اغلب کشورها مشغول برنامه ریزی و طراحی تمرینات ورزشی- درمانی هستند.

دو مادر همه رشته های ورزشی است و انجام این تمرین تمام فواید یاد شده را به همراه دارد. این ورزش آموزش خاصی نمی خواهد؛ چون همه افراد به طور غریزی در کودکی آن را می آموزند. لازم نیست وقتی هنوز تازه کار به شمار می آیید، برای دویدن در مسافت طولانی و مدت زیاد به خود فشار بیاورید. کافی است با روش تناوبی یا اینتروال پیش بروید. یعنی 1 الی 2 دقیقه بدوید و سپس به راه رفتن سریع مشغول بشوید. هر چه این کار را بیشتر انجام بدهید، آمادگی جسمانی شما بیشتر خواهد شد و زمان قدم زدن به دویدن تبدیل می شود.

بر روی تردمیل 3 فاکتور سرعت، زمان و شیب در اختیار کاربر قرار دارد و با افزایش هر یک از این 3 عنصر شدت تمرین افزایش می یابد. هر چه بیشتر ورزش کنید از آمادگی جسمانی بالاتری برخودار می شوید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
7 / 10
از 3 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()