09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 15 تير 1396 در ساعت 19 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تمام شدن فصل سرما افراد را بیشتر به سمت ورزش ترغیب می کند. اجرای ورزش در تابستان باید و نبایدهای زیادی دارد که باید به آنها توجه شود تا دچار مشکلات و عواقب ورزش در این فصل نشوید.در فصل گرما بدن به دلیل شرایط آب و هوایی زودتر از زمان های دیگر گرم می شود و اگر مراقبت های لازم را انجام ندهید دچار گرفتاری ها و بیماری های زیادی خواهید شد.

بدن به ویژه سیستم قلبی و عروقی در فضای گرم سخت تر کار می کند و عمل خون رسانی به تمام عضلات به سختی انجام می شود. بالا رفتن دمای بدن، فرد را دچار استرس بیشتری می کند و حتی گاهی سبب می شود عملکرد بدن تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند.برای اینکه در فصل گرما بتوانید فعالیت داشته باشید و ورزش انجام دهید باید چند نکته را فراموش نکنید که در ادامه این مقاله به مواردی از آنها اشاره خواهیم کرد:

نوشیدن آب

نوشیدن مداوم و مرتب آب و آبمیوه های طبیعی را فراموش نکنید. شاید افرادی باشند که می گویند در طی روز بعد از گذشت ساعت ها احساس تشنگی ندارند و تشنه نیستند، ولی حتی اگر احساس تشنگی نیز نداشتید نوشیدن آب را فراموش نکنید.زمانی که شما در هوای گرم ورزش انجام می دهید بر اثر گرما و تابش نور خورشید آب بدن شما تبخیر شده و شما زودتر احساس خستگی خواهید کرد. اگر شما در زمان های معینی آب بنوشید، الکترولیت های از دست رفته را به راحتی می توانید جبران کنید و فعالیت خوب و سودمندی برای بدن انجام دهید.

توجه به انتخاب زمان انجام دادن ورزش

سعی کنید تا جایی که می توانید برای انجام دادن ورزش زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید. یا قبل از شدت گرفتن نور خورشید یا در آخر روز ورزش روزانه را پیگیری کنید.اگر نمی توانید در این دو تایم زمانی ورزش انجام دهید، بهتر است تردمیلی برای خانه تهیه کنید تا در هر زمانی که فرصت کردید تمرینات ورزشی را انجام دهید.

در خانه ورزش کنید

با کمک تردمیل می توانید به دور از گرما، سرما یا سرو صدای محیط بیرون راه بروید یا بدوید.تردمیل این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا حتی شیبی که می خواهید بر روی آن راه بروید را نیز تنظیم کنید.اگر شیب تردمیل را تا 3 درجه تنظیم کنید به راحتی می توانید محیط بیرون را برای انجام تمرینات فراهم کنید و هر چقدر هم این شیب را افزایش دهید فضای کوهنوردی و تپه نوردی را برای پیاده روی محیا کرده اید.

در زمان ورزش چه در خانه، چه در بیرون از خانه لباس های های نخی، سبک و روشن به تن کنید. لباس های نخی عرق را جذب می کنند و تبادل هوا راحت تر انجام می شود.پزشکان توصیه دارند در تابستان و هوای گرم مصرف نوشیدنی های گرم و مخصوصا کافئین دار را به حداقل برسانید تا تپش قلب و مشکلات دیگر پیدا نکنید و بدن در حالت عادی کار خود را ادامه دهد.

سرعت را به تدریج افزایش دهید

برای بالا بردن سرعت فعالیت خود عجله نکنید و بعد از اینکه بدن شما به گرمای اطراف و انجام دادن فعالیت عادت کرد، سرعت را آهسته آهسته بالا ببرید تا بر دمای بدن و میزان افزایش ضربان قلب تسلط داشته باشید.

از لباس های مناسب استفاده کنید

اگر قصد بیرون رفتن از منزل و ورزش کردن در فضای آزاد را دارید بهتر است استفاده از کلاه و عینک آفتابی را فراموش نکنید و حتما از کرم ضد آفتاب نیز استفاده کنید.اگر در بیرون از خانه ورزش می کنید دائما ضربان قلبتان را کنترل کنید تا بر اثر گرما و فشار تمرینات ضربان قلبتان بیش از حد نرمال بالا نرود، اگر هم در خانه با استفاده از تردمیل ورزش می کنید که چه بهتر.

نمایشگر تردمیل قادر است سرعت، مسافتی که طی کرده اید، کالری که سوزانده اید و از همه مهمتر تعداد ضربان قلبتان را به نمایش در بیاورد و شما با استفاده از این اطلاعات بتوانید تمرینات مفید با سلامتی کامل انجام دهید.

در شرایط اضطراری ورزش را رها کنید

بعضی افراد هستند که علی رغم اینکه احساس خوبی در زمان انجام دادن ورزش ندارند و متوجه تغییر حالات خود می شوند، باز هم به ورزش کردن ادامه می دهند و بدن را دچار مشکل می کنند.

فراموش نکنید که ورزش را برای ارتقای سلامتی انجام می دهید و نباید با ورزش و اجرای تمرینات به بدن خود آسیبی برسانید. در هر زمان در خانه بر روی تردمیل یا بیرون از خانه احساس تهوع، سرگیجه، سردرد، گرفتگی عضلات رنگ پریدگی کردید و متوجه افزایش ناگهانی ضربان قلب شدید، ورزش را رها کنید و به فکر سلامتیتان باشید و اقدامات لازم برای بهبود وضعیت جسمانی را سریعا انجام دهید.

دوش آب سرد را فراموش نکنید

پایان تمرینات می توانید برای اینکه بعد از عرق کردن در این فصل سموم را از خود دور کنید، دوش آب سردی بگیرید تا منافذ پوستتان نیز نفس بکشد و سرحال شوید.با سالم نگه داشتن بدن همین که بتوانید در طی روز حتی 20 دقیقه در خانه یا بیرون از منزل فعالیت ورزشی انجام دهید برای سلامتی شما مفید خواهد بود و بهتر است این فعالیت هر چند کوتاه ولی به صورت مداوم انجام شود تا بتوانید به نتایج دلخواه با سلامتی کامل برسید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()