09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 17 تير 1396 در ساعت 5 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همانطور که می دانید نوشیدن آب و مایعات هنگام ورزش کردن خصوصا ورزش با تردمیل بسیار مهم می باشد و باید آب از دست رفته بدن جبران شود. نوشیدن آب در هنگام ورزش با تردمیل موجب شکستن چربی ها نیز می گردد.با در نظر گرفتن این نکته که کم آبی در ورزش موجب تحلیل قوای بدنی، خستگی عضلات و اختلال در خون رسانی و تنفس می شود در هنگام ورزش حتما آب و سایر نوشیدنی های ورزشی بنوشید. خوشبختانه در دستگاه تردمیل جای نوشیدنی و قمقمه بر روی بدنه وجود دارد.در ادامه مقاله به معرفی و توضیح نوشیدنی های مفید در هنگام تمرین با تردمیل می پردازیم.

آب

آب قابل دسترس ترین، ارزان ترین و کم کالری ترین نوشیدنی است. حتما قبل از شروع تمرین، درحین آن و پس از تمرین خود به اندازه کافی آب بنوشید تا علاوه بر اینکه اکسیژن و الکترولیت بدنتان تامین گردد، عضلاتتان نیز دیرتر خسته شوند. این نکته را نیز در نظر بگیرید که کم آبی بدن باعث گرما زدگی نیز می شود زیرا بدن نمی تواند خود را به خوبی خنک کند.

با توجه به اینکه هدفتان از ورزش تناسب اندام است نیم ساعت قبل از شروع تمرین آب بنوشید تا سوخت و ساز و چربی سوزی شما افزایش یابد و بعد از شروع تمرین نیز هر 20 دقیقه یک لیوان آب بنوشید تا بدنتان به خوبی اکسیژن رسانی شده و در حین ورزش دچار اختلال نشود.

اگر شما جزو آن دسته می باشید که نوشیدن آب برایتان خسته کننده است داخل قمقمه تان برش های خیار و لیمو ترش و برگ نعنا اضافه کنید که ارزان و کم کالری است. افرادی که قصدشان عضله سازی است می توانند به آب خود شکر نیز اضافه کنند.

شیر شکلات

شیر نیز یک نوشیدنی آب دار است. تحقیقات نشان می دهد بعد از جلسات تمرین سخت و برای ریکاوری بدن نوشیدنی هایی همچون شیر شکلات که حاوی پروتئین و کربوهیدرات هستند بسیار موثر می باشند.همان طور که می دانید عضلات جزو بافت های ارزشمند بدن می باشند که تامین کننده انرژی بوده و سوخت و ساز بدن را نیز افزایش می دهند.

نوشیدن شیر شکلات سبب عضله سازی و بازسازی گلیکوژن (یکی از انواع پلی ساکاریدها که موجب اندوختن کربوهیدرات در بدن می شود) گشته و برای ریکاوری و رفع خستگی بسیار موثر است. ترکیب کربوهیدرات و پروتئین با نسبت 1 به 4 بسیار ایده آل است، اما اگر نسبت به رژیمتان حساس و سفت و سخت هستید شیر کاکائو را بدون شکر بنوشید. البته بعد از ورزش کردن نوشیدن شیر کم چرب هم بسیار مناسب است.

منظورمان از شکلات همان شکلات تلخ است که حاوی آتنی اکسیدان بوده و از تولید رادیکال های آزاد پیشگیری می کند. خوردن یک تکه کوچک شکلات تلخ به صورت روزانه برای کسانی که دچار کم خوابی نمی شوند توصیه می شود.سعی کنید شیر شکلات را خودتان با توجه به رژیم مورد نظر خود درست کنید چون اغلب شیر شکلات های آماده پر چرب و پر شکر هستند. شکلات تلخ از پیری و تخریب سلول ها و پوکی استخوان نیز جلوگیری می کند.

شیر سویا

برای کسانی که قصد کاهش وزن ندارند بسیار موثر می باشد. سویا سبب افزایش حجم ماهیچه ها و عضله سازی می شود.

آب میوه

نوشیدن آب میوه های طبیعی و تازه همچون آب کرفس که حاوی آب زیادی می باشند بسیار مفید می باشد که می توان آن را با آب هویچ نیز ترکیب کرد و آن را خوش طعم تر می کند. کرفس اشتها را کنترل و خون را تصفیه می کند و فشار خون را نیز کاهش می دهد.

کرفس و سبزی های هم خانواده های آن مثل جعفری و رازیانه سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها بوده و موجب شکستن چربی ها و افزایش سوخت و ساز بدن می شوند. برای طعم دار کردن آب کرفس می توانید کمی آبلیمو به آن اضافه کنید. بعد از تمرینات سخت می توانید شیر موز بدون شکر که با شیر کم چرب تهیه شده است نیز بنوشید.

نوشیدنی های ورزشی انرژی زا

کسانی که ورزش آن ها سنگین است در معرض تعریق و کم آبی بیشتری هستند و این امر موجب از دست رفتن الکترولیت و سدیم بدن می شود. گاهی از دست رفتن زیادی سدیم موجب اسیدی شدن بدن می شود و آب کمبود سدیم را جبران نمی کند. بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به مسمومیت آب بهتر است از نوشیدنی های انرژی زا استاندارد استفاده کنند.

به دلیل غنی بودن نوشیدنی های انرژی زا از کربوهیدرات و کالری، استفاده از این نوشیدنی ها برای کسانی که از تردمیل بیشتر از یک ساعت و با سرعت بالا استفاده می کنند و هدف آن ها کاهش وزن و چربی سوزی نیست توصیه می شود.

نوشیدنی های انرژی زا دارای مواد مغذی همچون کربوهیدرات و کافئین بوده که سلامت جسمی و روحی ورزشکاران را افزایش می دهد. استفاده از این نوشیدنی ها در 60 دقیقه قبل از شروع تمرین برای افزایش تمرکز توصیه می شود. اما در نظر داشته باشید این نوشیدنی ها کالری دارند پس با توجه به رژیم غذایی و نیاز بدنتان به کربوهیدرات از آن استفاده کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()