09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 23 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

دوندگان حرفه ای خوب می دانند در هنگام دویدن بر روی تردمیل می بایست بدن خود را هیدراته نگهدارند تا از گرما زدگی، گرفتکی عضلات و ماهیچه ها جلو گیری شود. اما بیشتر مردم عادی همیشه فراموش می کنند در حین ورزش آب کافی بنوشند.

البته هیدراته نگه داشتن بدن فقط شامل نوشیدن آب در حین تمرین نیست. شما باید حداقل روزی 6 لیوان آب بنوشید. ضمن اینکه از کافئین زیاد و الکل استفاده نکنید. زیرا این مواد سبب دفع آب بدن می شوند.

2 ساعت قبل از شروع کار با دستگاه تردمیل یا هر ورزش دیگری، سعی کنید حدود 3 لیوان آب بنوشید. در حین انجام ورزش هم یک بطری آب در دسترس داشته باشید و کم کم آب بخورید. با این روش، الکترولیت بدن متعادل می شود.

به طور کلی ورزشکار می بایست در هر 20 دقیقه حدود 6 گرم آب بنوشند. هر چه زمان ورزش بیشتر می شود مقدار آب مصرفی هم می بایست افزایش پیدا کند.

پس از پایان تمرین نیز ورزشکار باید بدن خود را هیدراته کند. حدود 24 گرم آب برای پس از اتمام ورزش در نظر گرفته شده است.

البته همه این ارقام و اندازه ها برای افراد عادی است. کسانی که به نوشیدن آب زیاد عادت دارند، می توانند بیشتر بنوشند و افرادی که معمولا کم آب می خورند نمی توانند در همان جلسه اول این مقدار آب را فرو بدهند. بنابراین باید سعی کنند به تدریج میزان آبی را که می خوردن افزایش بدهند.

همانطور که می دانید در هنگام فعالیت شدید، اگر بدن اکسیژن کافی نداشته باشد در عضلات درگیر، اسید لاکتیک ترشح می شود. همه درد ها، کوفتگی ها و اسپاسم بعد از ورزش به دلیل همین ترشح اسید لاکتیک است. بنابراین سعی کنید در زمان ورزش دم و بازدم مناسبی داشته باشید. یعنی از دهان نفس عمیق بکشید و از بینی بیرون بدهید. به طوری که در هر دم و باز دم بیشتر حجم ریه پر و خالی شود. از طرفی نوشیدن آب هم به رسیدن اکسیژن کافی به بافت ها کمک می کند.

ارسال نظر
علی :
4 0
ممنون
فاطمه :
3 0
نظرم خیلی توضیحش قشنگ بود
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
9 / 10
از 3 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()