09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 7 ارديبهشت 1396 در ساعت 2 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به دلیل درخواست های مکرر شما کاربران عزیز در مورد کالری مواد غذایی مختلف و سوالات مکرر در مورد یک رژیم غذایی مناسب در زمان تمرین با تردمیل برای کاهش وزن ، این مقاله را جمع آوری کرده و در اختیار شما قرار داده ایم .

حتمآ تا به حال بسیار شنیده اید که به برخی از مواد غذایی لقب چربی سوز و کاهش دهنده وزن می دهند در این مقاله می خواهیم بگوییم راز چربر سوز بودن این مواد چیست و چرا استفاده از آنها در کاهش وزن بسیار موثر است. اول باید بدانیم معنی کالری منفی چیست و زمانی که می گویند برخی غذاها دارای کالری منفی هستند به چه معناست، در ادامه این موضوع را توضیح خواهیم داد.

با شنیدن کلمه کالری منفی این سوال پیش می آید مگر می شود ماده غذایی کالری نداشته باشد و کالری موجود در بدن را هم بسوزاند ؟

باید گفت کالری منفی به این معنی نیست که در این ماده غذایی کالری وجود ندارد بلکه به این معناست کالری موجود در آن کمتر از میزان کالری است که بدن ما برای هضم آن ماده غذایی لازم دارد. با یک مثال برای شما توضیح می دهیم: برای مثال یک ماده غذایی را در نظر بگیرید که 100 کالری دارد ولی بدن ما برای هضم آن نیاز به مصرف 200 کالری دارد پس در نتیجه با مصرف این ماده غذایی نه تنها کالری به بدن ما اضافه نمی شود بلکه ما کالری می سوزانیم پس در نتیجه هر چه مقدار بیشتری از این ماده غذایی مصرف کنیم میزان بیشتری کالری خواهیم سوزاند. در اغلب رژیم های غذایی از این مواد غذایی استفاده می شود اما در مصرف آنها نباید زیاده روی کرد زیرا موجب کاهش شدید کالری و بیماری می شود.

در ادامه برخی از مهمترین مواد غذایی با کالری منفی را برای شما بیان خواهیم کرد:

سبزیجات:

کدو، کرفس، کلم، گوجه، پیاز، خیار، لوبیا سبز، کلم بروکلی وتره فرنگی  البته اینها تنها تعدادی از سبزیجات با کالری منفی هستند. بهتر است بگوییم اغلب سبزیجات دارای کالری منفی می باشند پس با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

میوه ها:

سیب، لیمو ، نارنگی ، آلو ، پرتقال و بسیاری دیگر از میوه ها دارای کالری منفی هستند.

باید بدانید بجز میوه ها و سبزیجات ماده دیگری وجود ندارد که کالری منفی داشته باشد. در ادامه چند ماده غذایی دارای کالری منفی که به راحتی در دسترس ما قرار دارد را بیان می کنیم.

1. کرفس

همان گونه که شنیده اید بسیار بر روی چربی سوزی کرفس تاکید می کنند. برای اینکه بدانید کرفس دارای کالری منفی است باید بگوییم 120 گرم کرفس خام دارای 19 کالری می باشد در صورتی که هضم آن در بدن ما بیشتر از 19 کالری انرژی مصرف خواهد کرد پس در نتیجه موجب کالری سوزی می شود .

2. پیاز

120 گرم پیاز دارای 64 کالری می باشد ولی بدن ما برای هضم آن نیاز به حدود 100 کالری دارد، در نتیجه پیاز هم کالری منفی دارد.

3. کاهو

کاهو دارای کالری بسیار کم می باشد هر 120 گرم کاهو تنها دارای 8 کالری می باشد در صورتی که هضم و دفع آن بسیار بیشتر کالری نیاز دارد که نشان می دهد کاهو ماده غذایی بسیار مناسبی برای سوزاندن کالری و رژیم غذایی می باشد.

4. گریپ فروت

هر 120 گرم گرم گریپ فروت دارای 74 کالری می باشد در صورتی که هضم و دفع آن حدود 100 کالری انرژی نیاز دارد.

5. کلم بروکلی

کلم بروکلی بعد از کرفس بهترین ماده غذایی دارای بیشترین کالری منفی می باشد. 100 گرم این ماده غذایی تنها دارای  33.7 کیلو کالری می باشد ولی هضم آن نیازمند 100 کالری می باشد که این نشانگر میزان بالای کالری منفی آن می باشد.

با مصرف روزانه این مواد غذایی در کنار استفاده از تردمیل به راحتی می توانید به وزن ایده ال خود برسید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 3 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()