09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 49 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اسکی فضایی دستگاه ورزشی است که دارای دو دسته متحرک و پدال می باشد و با آن می توان تمام عضلات اصلی بدن را به کار گرفت و ورزش هوازی انجام دارد؛ البته به شرط این که در حین تمرین با این دستگاه، دسته ها را گرفته و هم زمان با حرکت دستها، پاها را نیز به عقب و جلو ببرید؛ در این صورت سینه، کمر، باسن، شانه و ران ها وارد تمرین می شوند.انجام تمرینات به روش با وقفه بازده ای فعالیت را افزایش داده و منجر می شود در کوتاه ترین زمان به بهترین نتایج دست پیدا کنید و مصرف کالری را افزایش می دهد.

زمانی که بدن در هنگام ورزش کالری بیشتری بسوزاند، متابولیسم بهبود می یابد و کاهش وزن رخ می دهد.تمرین با وقفه استاندارد به این صورت است که پس از 10 دقیقه گرم کردن بدن به آهستگی شروع به پدال زدن بکیند و بعد سرعت را تا آنجایی بالا ببرید که ضربان قلب به حدود 80 درصد حداکثر ظرفیت برسد؛ سپس حدود 1 دقیقه با پدال زدن آرام استراحت داشته باشید؛ این چرخه را تا پایان مدت تمرین تکرار نمایید.

برای محاسبه حداکثر ضربان قلب خود کافی است عدد سنتان را از عدد 220 کم کنید. شاید این سوال مطرح بشود؛ چرا زمان ها این قدر کوتاه هستند؟ باید بدانید در هنگام انجام تمرینات شدید می بایست مراقب گرفتگی عضلات باشید به همین علت بیشتر متخصصین و پزشکان روش تناوبی را پیشنهاد می دهند.برنامه با وقفه را می توانید بر اساس سرعت اجرا کنید؛ برای انجام این روش 3 الی 5 دقیقه با نهایت سرعتی که می توانید پدال بزنید؛ سپس سرعت را کم کنید و 1 دقیقه به آهسته پدال زدن بپردازید و این تکرارها را تا پایان مدت ورزش ادامه بدهید.

در این روش ما از ضربان قلب استفاده نکرده ایم؛ اما باید بدانید ضربان قلب برای تعیین سطح تمرین بهترین شاخص است و توسط آن می توان زمان کاهش و افزایش شدت تمرین را تشخیص داد. در صورتی که ورزش با این دستگاه هوازی را به تازگی شروع کرده اید بهتر است تمرینات ورزشی خود را از جلسات 20 دقیقه ای شروع کرده و هر هفته 5 دقیقه بر زمان تمرینات بیفزایید.

بر روی اسکی فضایی 3 فاکتور سرعت، زمان و مقاومت دستگاه در اختیار کاربر قرار می دهد که با افزایش هریک از این 3 فاکتور می تواند سطح تمرین را افزایش بدهد؛ هر هفته 1 درجه مقاومت دستگاه را افزایش بدهید تا شدت تمرین هم زمان با بالا رفتن آمادگی جسمانی شما بیشتر بشود.نوع دیگری تمرین با وقفه وجود دارد که در آن به صورت تصاعدی عمل می کنید؛ بدین ترتیب که مقاومت دستگاه را از صفر درجه شروع کرده و در طول تمرین آن را افزایش می دهید.

پس از این که 5 دقیقه با مقاومت صفر پدال زدید، مقاومت دستگاه را بر روی 6 درجه تنظیم نمایید و 5 دقیقه دیگر با همین مقاومت پدال بزنید؛ سپس مقاومت را به 2 درجه کاهش بدهید و 5 دقیقه در این حالت رکاب بزنید؛ آن گاه هر یک دقیقه مقاومت را 1 درجه افزایش بدهید تا به بالاترین مقاومت دستگاه برسید؛ سپس می توانید مقاومت را در هر دقیقه 1 درجه کاهش بدهید؛ احتمالاً پس از اتمام این دوره بیش از 30 دقیقه تمرین انجام داده اید.بعد از پایان تمرینات از دستگاه پایین آمده و به حرکات کششی بپردازید تا ضربان قلب به حالت عادی بازگردد و بدن سرد بشود.

تمرینات با وقفه به شیوه Tabata نیز توصیه می شود؛ در این روش باید بر خلاف تمرینات استاندارد عمل کنید؛ یعنی پس از گرم کردن بدن خود 30 دقیقه با بیشترین سرعت پدال بزنید و 15 ثانیه آرام پدال بزنید و تا انتهای مدت تمرین همین روش را ادامه بدهید؛ با این نوع تمرین از فواید ورزش ایروبیک بهره مند می شوید.

سعی کنید با هر روشی که تمرینات ورزشی را انجام می دهید؛ با موسیقی پر ضرب هماهنگ بشوید؛ گوش دادن به موسیقی در حین تمرینات ورزشی یک کار فانتزی نیست؛ بلکه یک ضرورت محسوب می شود.پدال زدن هماهنگ با ریتم موسیقی پرضرب، سرعت را افزایش می دهد؛ از طرفی گوش دادن به موزیک حواس شما را از خستگی ورزش پرت می کند و باعث می شود مدت بیشتری بتوانید تمرینات را ادامه بدهید.

تمرینات هوازی ضربان قلب را افزایش داده و موجب می شود اکسیژن بیشتری به بدن برسد؛ در نتیجه سوخت و ساز افزایش پیدا می کند و پس از 20 دقیقه بدن وارد مرحله چربی سوزی می شوید. اگر تمرینات را به شیوه اصولی انجام بدهید، چربی سوزی حداکثر تا 48 ساعت پس تمرین ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()