09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 54 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هر فعالیت ورزشی که برای زمان نسبتا طولانی ضربان قلب را افزایش بدهد، ورزش هوازی محسوب می شود. تردمیل یکی از دستگاه های بسیار مناسب برای تمرینات هوازی است.

ورزشهای هوازی، معمولا شامل به کار گرفتن عضلات اصلی بدن می شود. در هنگام راه رفتن و یا دویدن بر روی تردمیل عضلات ساق پا، ران، سینه و پشت پا در گیر می شوند و نیاز به اکسیژن بیشتر دارند. تمرینات هورازی تاثیرات چشمگیری بر روی سلامت قلب دارند. زمانی که عملکرد قلبی - عروقی بدن بهبود می یابد، گردش خون بهتر می شود؛ در نتیجه خون بیشتری به مغز، ماهیچه ها و سایر ارگان های بدن می رسد.

وقتی عضلات قلب قوی بشود، در زمانی که ورزش نمی کنید هم خون رسانی به ارگان های بدن با شدت و قدرت بیشتر انجام می پذیرد و قلب در حالت استراحت قرار می گیرد. همین مسئله از حملات قلبی و سایر آسیب های قلبی پیشگیری می کند.

یکی دیگر از فواید بسیار مهم ورزش هوازی، افزایش کالری سوزی در زمان نسبتا طولانی است. زمانی که ماهیچه ها فعالیت می کنند؛ نیاز به انرژی مضاعف دارند. مقداری از ین انرژی از کالری مواد غذایی که در بدن موجود هست، تامین می شود و اگر به اندازه کافی به ورزش ادامه بدهید، بدن برای به دست آوردن انرژی مورد نیاز ماهیچه ها، به سراغ سلول های چربی می رود و آن ها را می سوزاند. به همین علت کار با تردمیل، تمرین خوبی برای چربی سوزی به حساب می آید. شما با تردمیل می توانید بیش از 30 دقیقه به ورزش خود ادامه بدهید و 30 دقیقه زمان مناسبی برای رسیدن به مرحله چربی سوزی است. کاهش وزن به وسیله ورزش هوازی در کنار یک رژیم غذایی متعادل به مراتب بهتر از کاهش وزن با رژیم های غذایی سخت و طاقت فرسا است.

رژیم های غذایی سخت و کم کالری باعث کاهش حجم عضلانی و ضعف بدن می شود؛ در حالیکه ورزش، بدن انسان را قوی می کند. کار با تردمیل و انجام ورزش هوازی بر روی آن، علاوه بر این که موجب سلامت قلبی - عروقی می شود و به کاهش وزن کمک می کند، فواید دیگری هم مثل کاهش استرس و فشارهای ذهنی، افزایش اعتماد به نفس و بالا رفتن سطح انرژی بدن و میل جنسی نیز دارد.

دویدن بر روی تردمیل هم زمان با گوش دادن به موسیقی پر انرژی و گام برداشتن به صورت ریتمیک، فواید ورزش ایروبیک را نیز به همراه خواهد داشت. ایروبیک در زبان انگلیسی به معنای اکسیژن است. وقتی ماهیچه های بدن به مدت طولانی مشغول فعالیت می شود، برای ادامه فعالیت، اکسیژن بیشتری از خون جذب می کند؛ در نتیجه قلب و ریه ها برای برای تامین اکسیژن مورد نیاز ماهیچه ها، سریع تر کار می کنند.

وقتی در ورزش های قدرتی ماهیچه ها به طور ناگهانی تحت فشار شدید قرار می گیرند، قلب قادر نخواهد بود اکسیژن لازم را در یک بازه زمانی کوتاه فراهم کند، به همین دلیل به این نوع فعالیت ها ورزش های بی هوازی می گویند. انرژی لازم برای تمرینات بی هوازی از قند خون به دست می آید. به همین دلیل این نوع ورزش ها برای کاهش وزن مناسب نیستند.

برای کاهش وزن و انجام ورزش هوازی بر روی تردمیل باید حدود 45 دقیقه به تمرین خود ادامه بدهید. البته این زمان ممکن است برای یک فرد تازه کار، زمان زیادی به نظر بیاید. شدت و طول مدت تمرین به آمادگی جسمانی کاربر بستگی دارد. هر چقدر بیشتر ورزش کنید، آمادگی جسمانی بدن افزایش می یابد . بنابراین لزومی ندارد یک فرد در مرحله مبتدی 45 دقیقه با سرعت بالا بر روی تردمیل بدود. بهتر است در هفته های اول با 30 دقیقه تمرین، آن هم به صورت با وقفه شروع به کار بکنید و پس از چند هفته زمان و شدت تمرین را افزایش بدهید.

وقتی با تردمیل ورزش می کنید 3 فاکتور سرعت، زمان و شیب در اختیار شما است و با افزایش هر کدام از این فاکتورمی توانید شدت تمرین را بالا ببرید. در هنگام ورزش تنفس عمیق و منظم وهمچنین نوشیدن آب را فراموش نکنید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()