09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 47 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به تعداد تپش های قلب در یک دقیقه ضربان قلب می گویند و این فاکتور شاخص مهمی برای تعیین سطح تمرینات ورزشی به شمار می آید. به وسیله ضربان قلب می توان زمان استراحت در تمرینات تناوبی را مشخص کرد. بالا رفتن ضربان قلب در حین تمرینات ورزشی باعث می شود اکسیژن زیادی وارد بدن بشود و اکسیژن زیاد سوخت و ساز را افزایش می دهد؛ اما ضربان قلب نباید بیش از حداکثر ظرفیت قلب بالا برود؛ زیرا در آن صورت به سیستم قلبی – عروقی بدن آسیب وارد می شود.

به جز ضربان قلب، فاکتورهای دیگری همچون حجم عضلانی بدن ، شدت تمرین، زمان تمرین در چربی سوزی و کاهش وزن موثر هستند. تحقیقات نشان داده بیشترین کالری سوزی در حین ورزش زمانی اتفاق می افتد که ضربان قلب به حدود 70 درصد حداکثر ظرفیت خود برسد.

به طور کلی ورزش در 3 سطح ملایم، متوسط و شدید انجام می شود. امروزه بر روی بیشتر دستگاه های هوازی از جمله دوچرخه ثابت ، تردمیل ، اسکی فضایی و... مانیتوری وجود دارد که زمان، کالری سوزانده شده، سرعت، مسافت طی شده و ضربان قلب کاربر را نشان می دهند. به وسیله این اطلاعات مفید می توان یک الگوی ورزشی مناسب را طراحی کرد و به نتایج مطلوبی دست یافت.

برای به دست آوردن حداکثر ظرفیت قلب خود عدد سنتان را از عدد 220 کم کنید؛ معمولا حاصل بین 150 تا 200 است. دامنه ضربان قلب بر روی تردمیل می بایست بین 60 تا 80 درصد حداکثر باشد. کسانی که از آمادگی جسمانی بالاتری برخودار هستند میانگین ضربان قلبشان کاهش می یابد و با هر تپش خون بیشتری از بطن چپ قلب خارج شده و در رگ ها جاری می شود. عضله قلب مانند عضلات دیگر با ورزش تقویت شده و در هر پمپاژ خون بیشتری به بیرون می فرستد؛ بدین ترتیب قلب فرصت بیشتری برای استراحت پیدا می کند و سالم تر باقی می ماند. با قوی تر شدن قلب اکسیژن رسانی به ارگان های بدن بیشتر می شود.

مسلما در تمرینات شدیدتر بیش از تمرینات ملایم کالری می سوزانیم؛ اگر فردی به مدت 30 دقیقه با 50 درصد حداکثر ظرفیت ضربان قلب خود بدود 200 کالری از دست می دهد؛ در این صورت نیمی از کالری مصرفی توسط سوزاندن چربی ها تامین می شود و باقی از سوختن کربوهیدارت ها به دست می آید؛ ولی اگر همان فرد 30 دقیقه با 80 درصد حداکثر ظرفیت قلب خود به انجام تمرینات ورزشی بپردازد، کالری سوزی تا 2 برابر افزایش پیدا می کند و در این روند یک سوم کالری با سوزاندن سلول های چربی تامین خواهد شد.

وقتی تمرینات ورزشی هوازی را به شکل صحیح و اصولی انجام بدهید، مانند زمانی که ورزش ایروبیک می کنید، تا چند ساعت پس از ورزش چربی سوزی همچنان ادامه دارد؛ چون با این تمرینات دمای بدن بالا می رود و اکسیژن زیادی به بافت ها می رسد و عضلات برای متعادل کردن دمای بدن، مصرف اکسیژن تازه و ترمیم دوباره همچنان انرژی صرف می کنند و این انرژی از محل ذخایر چربی به دست می آید؛ به همین دلیل می گوییم متابولیسم بهبود یافته است.

زمان چربی سوزی پس از ورزش، به شدت تمرین و تناسب اندام فرد بستگی دارد و می تواند 15 دقیقه الی 48 ساعت طول بکشد.مشکل این است که اغلب افراد غیر حرفه ای و تازه کار نمی توانند بیش از 30 دقیقه به دویدن بر روی زمین و یا تردمیل ادامه بدهند؛ به همین علت متخصصین ورزشی شیوه اینتروال یا تناوبی را پیشنهاد می کنند.

در روش تناوبی تمرینات ملایم با تمرینات شدید ترکیب می شود و نتیجه مانند زمانی است که تمرینات شدید مداوم انجام می دهیم. تمرینات اینتروال در کمترین زمان بیشترین نتیجه را به ارمغان می آورند.

دویدن به روش تناوبی:

در این شیوه کافی است است 2 الی 3 دقیقه با نهایت توان خود بدوید؛ در این زمان احتمالا ضربان قلب شما به حدود 80 درصد حداکثر خود نزدیک می شود؛ سپس 1 دقیقه راه بروید و استراحت فعال داشته باشید تا ضربان قلب به 50 درصد حداکثر ظرفیت خود برسد؛ آنگاه دوباره سرعت خود را زیاد کنید و این چرخه را تا پایان زمان تمرین ادامه بدهید. با این روش دیرتر خسته می شوید و می توانید بیش از 30 دقیقه ورزش کنید. اگر در شروع با روش تناوبی هم نتوانستید 30 دقیقه ورزش کنید؛ نگران نباشید. آمادگی جسمانی شما با بیشتر ورزش کردن افزایش می یابد و پس از مدتی به زمان مطلوب می رسید.

انجام تمرین ورزشی با تردمیل را می توانید در 3 وعده صبح، ظهر و شب انجام بدهید؛ بهتر است تمرینات صبح در سطح متوسط انجام بشود. ظهر 2 ساعت بعد از نهار، تمرینات نسبتا شدیدتر انجام بدهید و شب 1 ساعت قبل از خواب 10 الی 20 دقیقه بر روی دستگاه تردمیل خود راه بروید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()