09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 30 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ورزش باعث می شود در همه قسمت های بدن چربی سوزی رخ بدهد و هیچ تمرین ورزشی به صورت موضعی فقط چربی های شکم را آب نمی کند.بعضی از افراد تصور می کنند اگر هر روز چندین بار ورزش دراز و نشست را انجام بدهند شکم شان کوچک شده و صورت به همان شکل اولیه باقی می ماند و در آن قسمت لاغری اتفاق نمی افتد. ورزش های قدرتی مانند دراز و نشست که در زمان کوتاهی انجام می شوند منجر به چربی سوزی و لاغری نمی شوند؛ بلکه فقط عضلات درگیر را سفت می کنند. در واقع تمرینات هوازی طولانی مدت هستند که بدن را به مرحله چربی سوزی می رسانند.
بدن در 20 دقیقه اول تمرینات ورزشی فقط قند از دست می دهد و پس از اتمام قند موجود به سراغ سلول های چربی می رود و سعی می کند انرژی مورد نیاز را از محل ذخایر چربی به دست بیاورد. افرادی که قادر نیستند در مدت طولانی به ورزش هوازی بپردازند، می توانند این کار به را به روش تناوبی انجام بدهند.

در تمرینات تناوبی فرد باید 2 الی 3 دقیقه با نهایت تواند خود تمرین را انجام بدهد؛ سپس به مدت 1 دقیقه استراحت فعال داشته باشد. مثلا اگر به تمرین هوازی دویدن مشغول است 2 الی 3 دقیقه با تندترین سرعتی که می تواند داشته باشد بدود و بعد 1 دقیقه راه برود و همین چرخه را بیش از 30 دقیقه ادامه بدهد. اگر تمرین دویدن را بر روی دستگاه تردمیل انجام بدهید خواهد دید با این روش کالری بیشتری از دست می دهد. دویدن، پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری، اسکی و... از ورزش های هوازی محسوب می شوند.

همان طور که از اسم این ورزش پیداست، در ورزش هوازی ضربان قلب بالا می رود و اکسیزن زیاد وارد بدن می شود؛ اکسیژن زیاد منجر به افزایش سوخت و ساز می شود. تمرینات هوازی اگر به روش صحیح و اصولی انجام بشود چربی سوزی در حالت استراحت نیز ادامه خواهد داشت. در حین تمرینات تناوبی بیشترین کالری سوزی زمان اتفاق می افتد که ضربان قلب در محدوده 70 درصد حداکثر ظرفیت خود باشد؛ به طور کلی ضربان قلب شاخص مهمی است که به وسیله آن می توان سطح تمرین را برای هر فرد مشخص کرد.اگر فرصت کافی برای رفتن به فضای بیرون و انجام ورزش ها هوازی را ندارید، می توانید در سالن های ورزشی و یا در منزل از دستگاه های هوازی مانند تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی و... استفاده کنید.

این روزها دستگاه های هوازی طرفداران بسیاری دارد. با وجود یک تردمیل خانگی فرد می تواند در هر زمان از شبانه روز که فرصت کافی پیدا کرد به ورزش بپردازد. هنوز دانشمندان به طور قطعی نتوانسته اند ثابت کنند ورزش در زمان خاصی منجر به لاغری و چربی سوزی بیشتری می شود؛ اما تحقیقات نشان داده بدن انسان در هنگام بعد از ظهر بیش از هر زمان دیگری آماده ورزش کردن است و افرادی که در این زمان ورزش می کنند به نتایج مطلوبی دست می یابند.

بهتر ورزش به صورت روزانه و مستمر انجام بشود. پس از ورزش هوازی تمرینات قدرتی مانند دراز و نشست، طناب زدن، شنای سوئدی خیلی خوب جواب می دهند؛ البته طناب زدن یک ورزش پربرخورد محسوب می شود و برای کسانی که اضافه وزن زیادی دارند یا از بیماری آرتروز، کمر درد و زانو درد رنج می برند، مناسب نیست.تمرینات قدرتی با وزنه نیز در کنار تمرینات هوازی بسیار خوب هستند؛ چون باعث می شوند حجم عضلات در بدن فرد افزایش پیدا کند. عضلات بافت بسیار مهمی هستند که انرژی بدن را تامین می کنند و سوخت و ساز را افزایش می دهند؛ بنابراین اگر چربی های اضافه جای خود را به عضلات بدهند تناسب اندام سریع تر اتفاق می افتد.

یکی از اشتباهات بسیار رایج در حین ورزش حبس کردن نفس و دم و بازدم اشتباه است.ورزشکار باید منظم و عمیق نفس بکشد و اکسیژن تازه بیشتری به درون ریه های خود بفرستد. این اکسیژن تازه به وسیله خون به بافت های بدن می رسد و از تولید مواد زائد سمی مانند اسید لاکتیک پیشگیری می کند؛ ضمن این که بدن برای سوزاندن کالری بیشتر به اکسیژن نیاز دارد. تنفس صحیح از ارکان ورزش محسوب می شود. در حین انجام تمرینات ورزشی گاهی بر روی تنفس خود متمرکز بشوید و سعی کنید هوا را در 3 ثانیه با بینی به داخل فرستاده و در 2 ثانیه از دهان خارج کنید. تنفس غلط باعث می شود دیواره شکم به سمت بیرون بیاید و شکم برآمده بشود؛ بنابراین درست نفس نکشیدن می تواند یکی از علل چاقی باشد.

تغذیه مناسب در داشتن اندامی متناسب نقش بسیار موثری دارد. تغذیه مناسب به معنی داشتن رژیم های سخت و طاقت فرسا نیست. غذاهای سرخ شده و چرب، چربی ناحیه شکم را افزایش می دهد و باعث می شود ماهیچه های شکم زیر لایه های چربی ناپدید بشوند؛ تا آن جا که امکان دارد از خوردن غذاهای حاوی کربوهیدارت مانند ماکارونی، نان سفید و برنج بپرهیزید و مواد غذایی غیر ضروری را که غذای اصلی محسوب نمی شوند مانند سس، نوشابه، شربت، آب میوه های غیر طبیعی، شیرینی، شکلات، دلستر و... را ترک کنید.

بهتر است یک سوم وعده غذای شما سبزیجات، لبنیات کم چرب، گوشت قرمز بدون چربی و گوشت سفید باشد و در میان وعده ها میوه میل کنید.انجام تمرینات تکراری به مدت طولانی نیز از اشتباهاتی است که اغلب ورزشکاران غیر حرفه ای مرتکب می شوند و سبب می شود روند کاهش وزن و تناسب اندام درست پیش نرود. تنوع در ورزش اصل مهمی است که باید رعایت شود. بدن پس از مدتی به تمرینات تکراری عادت کرده و دیگر به آن ها واکنش نشان نمی دهد.

اگر دستگاه های ورزشی مختلفی در دسترس دارید، تنوع دادن به تمرین کار چندان سختی نیست. می توانید دستگاه های مختلف را تجربه کنید و زمان استفاده از آن ها را افزایش بدهید.افزایش 3 فاکتور سرعت، زمان و مقاومت شدت تمرین را بالا برده و بدن را به چالش می کشد؛ بنابراین اگر حتی در منزل با یک دستگاه هوازی تمرین انجام می دهید، می توانید با افزایش هریک از این 3 عنصر شدت تمرین را افزایش بدهید و اصل تنوع تمرین را رعایت کنید.

معمولا ورزشکاران هر ماه برنامه ورزشی خود را تغییر می دهند؛ اما در این زمینه بدن شما بهترین راهنما است؛ هرگاه احساس کردید تمرینات ورزشی هیچ سختی برای شما ندارد و به راحتی می توانید آن ها را انجام بدهید، زمان تغییر فرا رسیده است. یک مقدار فشار در حین تمرین آمادگی جسمانی فرد را بالا برده و باعث می شود به نتایج بهتری دست پیدا کند.30 دقیقه قبل از شروع ورزش یک لیوان آب بخورید و در طی تمرین نوشیدن آب را فراموش نکنید. نوشیدن آب دمای بدن را متعادل نگه داشته و به بهبود متابولیسم کمک می کند.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()