09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 48 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بسیاری از افراد با سرد شدن هوا و دیدن برف ورزش را کنار می گذارند و در طی فصل زمستان بی تحرک می مانند؛ کسانی نیز هستند که با وجود نامساعد بودن آب و هوا از منزل خارج می شوند و تمرینات خود را انجام می دهند؛ البته این افراد می بایست لباس مناسب و کافی به تن کنند؛ با این همه تنفس هوای سرد آن هم در حین انجام تمرین هوازی که تنفس سریع تر و عمیق تر صورت می گیرد، برای بدن خوب نیست و به ریه ها فشار زیادی وارد می کند.

اگر تجربه ورزش در هوای سرد را داشته باشید می دانید در این شرایط ماهیچه ها فشرده شده و در انگشتان دست و پای خود احساس بی حسی می کنید؛ به همین دلیل توصیه می شود در فصل زمستان در داخل منزل یا باشگاه ورزشی با دستگاه های هوازی همچون تردمیل به تمرین بپردازید.

برخی از افراد واقعاً تردمیل را دوست دارند و از ورزش با این دستگاه لذت می برند، اما برخی دیگر ورزش با تردمیل را یک کار کسل کننده می دانند؛ اغلب کسانی که تردمیل را دوست دارند، می دانند این دستگاه تطبیق پذیر است و می توانند با گوش دادن به موسیقی بر روی آن به انجام تمرینات ریتمیک بپردازند؛ این دستگاه هوازی توانایی بدن را افزایش می دهد، به طوری که انجام سایر کارهای روزانه برای شما آسان تر می شود.

برای ورزش در محیط خارج در فصل زمستان باید البسه مناسبی تهیه کنید؛ در غیر این صورت سرمای هوا شما را بیمار می کند؛ با توجه به این مسائل می بینید داشتن یک تردمیل خانگی بسیار مقرون به صرفه است؛ چون همه افراد خانواده می توانند این دستگاه را مورد استفاده قرار بدهند و در فصل سرما نگران چاق شدن و از از دست رفتن آمادگی بدنشان نباشند.

در هنگام خرید تردمیل خانگی دقت داشته باشید حداکثر تحمل وزن آن از وزن شما یا سنگین ترین فرد خانواده که تمایل دارد با این دستگاه ورزش کند 10 الی 20 کیلوگرم بیشتر باشد؛ چون در حین دویدن بر روی تردمیل ضربات شدیدی توسط پای کاربر به سطح تردمیل وارد می شود و در صورتی که تحمل وزن دستگاه مناسب نباشد در برابر این ضربات دوام نمی آورد و عمر مفید آن کاهش می یابد.

طبق تحقیقات اخیر اثرات سرمازدگی 30 دقیقه پس از قرار گرفتن در فضای سرد بر روی پوست نمایان می شود و داشتن پوست سرمازده برای اغلب مردم نامطلوب است؛ بنابراین ورزش در دمای زیر صفر درجه در محیط بیرون توصیه نمی شود.

در فصل سرما نقاطی از زمین یخ می زند و به محض قدم گذاشتن بر روی این نقاط ممکن است سربخورید و آسیب ببینید. البته برف مشکل اصلی ورزش در فضای بیرون نیست، زمانی که برف بر روی جاده های نامناسب و غیراستاندارد می نشیند، مسیر کاملاً ناامن می شود؛ اگر در مورد کیفیت مسیرهای دویدن اطمینان ندارید، بهتر است در منزل بمانید و با دستگاه های خانگی ورزش کنید.

در صورتی که برای یک هدف بخصوص ورزش می کنید و برنامه خاصی دارید، باید تمرین دویدن را بر روی تردمیل انجام بدهید؛ زیرا این دستگاه در فصل سرما بسیار ایمن تر از محیط بیرون است و آسیب نخواهید دید؛ آسیب دیدگی کیفیت تمرینات ورزشی را کاهش داده و سطح آمادگی جسمانی را کاهش می دهد.

ورزش هوازی با تکیه بر افزایش ضربان قلب و افزایش اکسیژن رسانی به بدن تعریف شده است؛ بنابراین در حین این گونه تمرینات هوای زیادی وارد بدن می شود؛ همان طور که گفتیم سرد بودن بیش از حد هوا برای ریه ها خوب نیست و بازده ای بدن نیز کاهش می یابد؛ حتی عضلات نیز در محیط سرد بازده ای کمتری دارند؛ ضمن این که پوشیدن لباس هاس ضخیم نیز ممکن است حرکات شما را محدود کند.

عضلات در هوای سرد به لحاظ مکانیکی بازده ای کمتری دارند؛ ولی در نهایت به سلیقه شما بستگی دارد که چگونه ورزش کنید؛ شاید ورزش در فضای سرد برای افراد ماجراجو بسیار جذاب باشد؛ اما توصیه ما به شما این است که به دلیل سرمای هوا ورزش را کنار نگذارید و به هر طریقی که می توانید این فعالیت مفید را انجام بدهید تا سال جدید را با اندامی متناسب شروع کنید.جاده هایی که برای عبور و مرور اتومبیل مناسب نیستند، بی شک برای دویدن نیز مناسب نمی باشند؛ در انتخاب مسیرهای خود دقت کنید و مراقب ایمنی بدن خود باشید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()