09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 1 تير 1396 در ساعت 50 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در زمان انجام دادن هر ورزشی باید انتظار آسیب ها و جراحات احتمالی را داشت، حتی تحقیقات نشان داده است ورزش هایی مانند؛ ایروبیک نیز در صف ورزش های پرخطر قرار گرفته است.در زمان انجام ورزش های متفاوت قسمت های مختلفی از بدن معمولا در معرض خطر قرار می گیرند که در این مقاله قصد داریم راه های اینکه چگونه دویدنی سریع و پویاتری داشته باشید را با شما بررسی می کنیم تا بتوانید ورزشی مفید و بدون آسیب دیدگی برای بدن انجام دهید.

در زمان راه رفتن و دویدن باید ابتدا به فرم بدن و آناتومی آن توجه کنید تا بیش از حد کشیده نشود یا برعکس زیاد خم نشده باشید و به بدن فشار بیش از حد وارد نکنید.زمانی که بر روی سطح صاف و زمینی سخت راه می روید یا می دوید باید بیشتر مراقب بدنتان باشید و استفاده از کفش مناسب ورزشی را فراموش نکنید.با استفاده از تردمیل که یکی از بهترین دستگاه های هوازی می باشد می توانید به راحتی در هر شرایط آب و هوایی یا حتی در پایان شب در خانه ورزش انجام دهید و تمرینات ورزشی روزانه و منظمی را تجربه کنید.

در زمان استفاده از تردمیل می توانید شیب دستگاه را تا 2 درصد ارتقا دهید و با این کار شرایط راه رفتن در محیط خارج از خانه را تجربه و شبیه سازی کنید.زمانی که بر روی سطح صاف و بدون شیب پیاده روی انجام دهید، برای حفظ تعادل باید پاهای خود را بکشید و به کمرتان فشار وارد کنید. با این کار در ناحیه کمر و پاها احساس درد و کوفتگی خواهید داشت و دچار مشکل می شوید.

شیب کم در حد 2 درصد فشار وارده بر روی زانوها و کمر را خنثی می کند و شما در این حالت بهترین شرایط را برای سلامتی بدن فراهم خواهید کرد.در زمان استفاده از تردمیل توجه داشته باشید که در ابتدا یا انتهای زمان تمرین خود حق دارید از دسته های تردمیل استفاده کنید. اگر به صورت دائمی در طول تمرینات دسته های تردمیل را نگه دارید، تعادل شما به هم خواهد ریخت و احتمال آسیب دیدگی و افتادن از دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.

برای اینکه بتوانید دویدنی بدون آسیب دیدگی و پویاتر را تجربه کنید، بهتر است زمانی که راه می روید هر از چند گاهی شکم و بدن خود را بچرخانید.این چرخش باعث می شود تا پاها و قسمت پایین تنه شما نیز گردش خوبی داشته باشند و با این چرخش می توانید انعطاف پذیری بدن را افزایش داده و از استرس و تاثیرات منفی بدن کم کنید. در زمان راه رفتن یا دویدن بر روی زمین معمولی یا حتی تردمیل نیز باید دقت داشته باشید که کوتاه و سریع گام بردارید تا دچار مشکلی نشوید و از فشار وارده بر روی مفاصل به خصوص مفصل زانو جلوگیری کنید.

گاهی افرادی که به تازگی ورزش خود را در باشگاه ها یا خانه شروع کرده اند، بیشتر از توان ورزش انجام می دهند و با اشتیاق و علاقه ای که دارند به بدن بیش از حد فشار وارد می کنند و باعث ایجاد درد و کوفتگی یا در بعضی از مواقع آسیب به بدن مخصوصا ناحیه ساق پا خواهند شد.سرعت راه رفتن یا دویدنتان را هفتگی، آن هم زمانی که آمادگی جسمانی بیشتری پیدا کردید افزایش دهید. بدن حتی برای انجام دادن تمرینات ایروبیک نیز باید آمادگی داشته باشد و نباید بدون تمرینات و آمادگی به صورت ناگهانی سریع و بدون برنامه ورزش انجام دهید.

توصیه می شود برای اجرای بهتر تمرینات ایروبیک و برای آمادگی بیشتر بدن از دستگاه هوازی تردمیل استفاده کرده و بدنتان را گرم کنید. برای زودتر رسیدن به اهداف مورد نظر بهتر است به حرف های بدن خود گوش دهید و در زمان خستگی یا ناتوانی فشار بیش از حد به بدن خود وارد نکنید.به یاد داشته باشید در زمان ورزش کردن پوشیدن کفش مناسب و راحت را فراموش نکنید. برای تهیه کفش مناسب باید توجه داشته باشید که کفش با پای شما کاملا تناسب داشته باشد تا از آسیب های احتمالی به پاها و بدن شما جلوگیری کند.

از شیب تردمیل بیش از حد استفاده نکنید. همان طور که می دانید زمانی که شما بر روی شیب تردمیل راه می روید، برای بدن موقعیت کوهنوردی را شبیه سازی می کند و اگر بیش از حد و مداوم این کار را تکرار کنید به قوزک پا و کمر شما فشار زیادی وارد می شود.گرم و سرد کردن بدن را قبل و بعد از راه رفتن یا دویدن فراموش نکنید. اگر بدن قبل از اینکه دچار استرس و فشار ورزش شود، آمادگی لازم را پیدا کند، راحت تر می تواند تمرینات را انجام دهد و از به وجود آمدن آسیب دیدگی و مصدومیت های احتمالی تا حد قابل توجهی جلوگیری کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()