09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 44 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تردمیل دستگاه هوازی است که توسط آن می توان به انجام تمرینات هوازی پرداخت و به اندامی متناسب و زیبا دست یافت؛ همچنین ورزش با این دستگاه وضعیت عملکرد قلبی- عروقی را بهبود بخشیده و باعث سلامتی می شود.تردمیل در واقع دویدن و راه رفتن را شبیه سازی می کند؛ این دستگاه برای مواقعی که به دلیل آلودگی هوا، نامساعد بودن آب و هوا و کمبود وقت نمی توانید برای انجام این تمرینات از منزل خارج بشوید جایگزین بسیار مناسبی است.

تردمیل در بحث استفاده از دستگاه های ورزشی خانگی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. بر روی این دستگاه 3 عنصر سرعت، زمان و شیب در اختیار کاربر قرار دارد و با افزایش هریک از این 3 فاکتور می تواند سطح تمرین را بالا ببرد. سطح تمرین به آمادگی جسمانی کاربر بستگی دارد و هر چه فرد بیشتر ورزش کند از آمادگی جسمانی بالاتری برخوردار می شود.

تردمیل های مدرن امروزی اغلب مجهز به شیب برقی هستند؛ این دستگاه ها برای تنظیم شیب یک موتور جداگانه دارند و کاربر می تواند در حین انجام تمرین با فشار یک دکمه به راحتی شیب را تغییر بدهد؛ کسانی که در برنامه ورزشی خود با شیب تردمیل تمرین انجام می دهند، بهتر است روی تردمیلی ورزش کنند که دارای شیب برقی باشد؛ شیب بیش از 10 درصد ورزش کوه پیمایی را شبیه سازی می کند و برای این گونه تمرینات مناسب می باشد.

در هنگام خرید تردمیل باید علاوه بر قیمت دستگاه به قدرت موتور، وزن قابل تحمل برای دستگاه، کشور سازنده، برند، خدمات پس از فروش، اطلاعات مانیتور و سایر امکانات این دستگاه توجه داشته باشید.

تحمل وزن دستگاه با قدرت موتور آن رابطه مستقیم دارد؛ هر چه قدرت موتور بیشتر باشد وزن بیشتری را تحمل می کند؛ برای این که دستگاه عمر طولانی تری داشته باشد بهتر است کسانی آن را مورد استفاده قرار بدهند که حداقل 10 الی 20 کیلوگرم کمتر از حداکثر وزن قابل تحمل برای دستگاه را داشته باشند؛ چون در هنگام دویدن ضربات شدید توسط پای کاربر سطح دستگاه وارد می شود؛ بنابراین برای این که دستگاه در برابر این ضربات دوام بیاورد باید قدرت تحمل وزن آن بیشتر باشد.

تسمه اغلب تردمیل های پیشرفته امروزی به ضربه گیرهای متعددی مجهز است؛ این ضربه گیرها از ستون فقرات، مفاصل و عضلات ورزشکار محافظت می کند و فشار بر این نواحی را تا 70 درصد کاهش می دهد؛ ضربه گیر کف نیز مانع ایجاد سر و صدا و ایجاد مزاحمت برای دیگران می شود. ضربه گیرهای بالشتکی و فنر نیز هر کدام به نوبه خود باعث نرمی و انعطاف پذیری تردمیل شده و ایمنی دستگاه را افزایش می دهند.

اطلاعات مانیتور نیز اهمیت زیادی دارد؛ معمولاً نمایشگر اطلاعاتی همچون سرعت، مدت تمرین، کالری مصرف شده، مسافت طی شده، ضربان قلب، برنامه در حال اجرا و... را در اختیار کاربر قرار می دهد؛ ورزشکار به وسیله این اطلاعات در حین تمرین از وضعیت عمومی بدن خود آگاه می شود و می تواند یک الگوی ورزشی مناسب را طراحی کند و بر اساس آن الگوی اولیه پیش برود.

ضربان قلب برای تعیین سطح تمرین شاخص مهمی است؛ ضربان قلب منطقه چربی سوزی را مشخص می کند و نشان می دهد چه موقع باید شدت تمرینات را کاهش یا فزایش بدهید.محل قرار دادن تردمیل نیز اهمیت دارد؛ سطح زیر این دستگاه باید صاف باشد تا دستگاه در حالت تراز قرار بگیرد و شیب نداشته باشد؛ در غیر این صورت در هنگام استفاده از آن دچار تکان و لرزش می شوید.

تردمیل را در قسمتی از منزل بگذارید که نور خورشید به طور مستقیم به آن نتابد؛ گرد و غبار دستگاه را هر هفته بگیرید و اجازه ندهید رطوبت بخورد؛ بعضی از افراد چون در هنگام ورزش به هوای تازه نیاز دارند؛ این دستگاه را در کنار پنجره یا در محیط بیرون قرار می دهند؛ به هر حال این کار می تواند به دستگاه آسیب برساند؛ بعضی از تردمیل ها مجهز به فن خنک کننده هستند که دمای محیط را برای ورزشکار متعادل نگه می دارد؛ می توانید چنین دستگاهی تهیه کنید.

تردمیل های خانگی اغلب با موتور DC کار می کنند؛ دستگاه باید پس از 40 دقیقه تمرین به مدت 1 ساعت خاموش بشود و پس از یک ساعت دوباره از آن استفاده کنید؛ در غیر این صورت عمر دستگاه کوتاه می شود.تردمیل پس یک ماه یا 20 ساعت کار، نیاز به روغن کاری دارد؛ برای این کار کافی است دو طرف تسمه را گرفته و کمی بالا بیاورید و روغن را زیر تسمه بریزید و بعد بگذارید به مدت 5 دقیقه با کمترین سرعت کار کند تا روغن در همه قسمت های زیر تسمه پخش بشود.

وقتی تسمه شل باشد کاربر بر روی آن سر می خورد یا تسمه زمان دویدن می ایستد، زمانی که متوجه شدید تسمه نیاز به تنظیم دارد؛ تردمیل را خاموش کرده و از پریز برق بکشید؛ سپس پیچ های تنظیم تسمه را که در انتهای تردمیل قرار دارد، پیدا کرده و پیچ ها را با آچار آلن به این صورت تنظیم نمایید:

پیچ ها را می بایست به اندازه یک چهارم در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا سفتی تسمه متعادل بشود؛ سپس دوباره سفتی تسمه را امتحان کنید؛ یعنی دستگاه را به برق زده و بگذارید 3 دقیقه با سرعت کم کار کند. تسمه می بایست آنقدر سفت شده باشد که بر روی تردمیل احساس لغزش نکنید؛ اگر باز هم احساس لغزش کردید دو مرتبه به اندازه یک چهارم در جهت عقربه های ساعت پیچ ها تنظیم را توسط آچار آلن بچرخانید. در صورتی که تسمه زیادی سفت باشد از صفحه فاصله می گیرد و باید بر عکس آنچه گفته شد عمل کنید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()