09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 17 تير 1396 در ساعت 8 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دویدن بر روی تردمیل تاثیرات مثبت بسیاری بر روی دستگاه قلب و عروق و بهبود عضلات داشته و موجب سوزاندن کالری می شود. مایوکلینیک -یکی از معتبرترین مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان- حداقل 30 دقیقه ورزش را برای هر فردی لازم می داند.دویدن بر روی تردمیل یک راه مناسب برای رسیدن به تناسب اندام و حفظ سلامتی است.

با استفاده از تردمیل شخصی دارای وزن 72 کیلوگرم با دویدن اهسته (سرعت 5.5 در ساعت ) می تواند 314 کالری بسوزاند.با وجود تاثیرات بسیار مهم تردمیل به دلیل اینکه این دستگاه ماهیتی ثابت داشته و دویدن بر روی آن برای بعضی از اشخاص خسته کننده بوده و گاها به بی انگیزگی شخص دچار می شود.

با در نظر گرفتن این نکته که به دلیل بارش برف و شرایط نامساعد هوایی در فصل سرما دویدن در فضای آزاد سخت می باشد و افراد زیادی مایل به ورزش کردن در فضای خانه هستند در این مقاله سعی داشته ایم راه کارهایی برای مهیج تر کردن دویدن بر روی تردمیل ارائه دهیم:

برای شادتر و مهیج تر کردن تمرینات ورزشی خود بر روی تردمیل از نکات زیر بهره ببرید

از یک برنامه بدون وقفه وغیر یکنواخت استفاده کنید

راه رفتن و دویدن خود بر روی تردمیل را با سرعت های متنوع و غیر ثابت انجام دهید.مثلا 5 دقیقه با سرعت یکنواخت بدن را گرم کنید و بعد از آن تمرین شروع به دویدن کنید . تمرین خود را به ست های با سرعت متفاوت انجام داده و در پایان نیز یک زمان 5 دقیقه ای با سرعت پایین برای سرد کردن بدن در نظر بگیرید.

تماشای فیلم و تلویزیون

دستگاه را در جایی از خانه که بتوان تلویزیون را مشاهده کرد قرار داده و در حین تمرین فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید تا راه رفتن و دویدن بر روی تردمیل برایتان مهیج تر شود.می توانید در فواصل کوتاه بین فیلم و زمان پخش پیام بازرگانی برنامه خود را تغییر داده و دویدن را سریع تر کرده یا یا شیب تردمیل را در هنگام راه رفتن اضافه کنید تا تمرین شما از یکنواختی درآید.بسیاری از باشگاه ها وسالن های ورزشی مجهز به صفحه نمایش های توکار و تلویزیون های های با ابعاد بزرگ می باشند که از سراسر باشگاه قابل مشاهده است.

به موسیقی گوش دهید

لیستی از آهنگ های که دوست دارین و به شما انگیزه می دهند را در داخل MP3 خود ایجاد کنید و در طول تمرین گوش دهید در زمان های دویدن به آهنگ های با ریتم تند گوش داده و ابتدا و انتهای تمرین که به گرم کردن و سرد کردن خود می پردازید آهنگ های آرام و ملایم را گوش دهید. همچنین می توانید لیست پخش گوشی و یا MP3 خود را به صورت پراکنده (از آهنگ های با سرعت بالا و ملایم)ایجاد کنید تا به عنوان راهنمایی برای کم کردن و زیاد کردن سرعت دویدن و راه رفتن شما در زمان استفاده از تردمیل باشد

از برنامه های پیش فرض تردمیل استفاده کنید

اغلب دستگاه های تردمیل دارای برنامه های پیش فرض و قابلیت تغییر برنامه دارند.شخص می تواند شیب و سرعت اولیه خود را انتخاب کند و با انتخاب برنامه مورد نظر خود و مقداری که قصد دارد بدود شیب و سرعت در طول تمرین به صورت خودکار تغییر کند. برنامه های در سطوح مختلف برای همه افراد ارائه می شوند بنابراین با در نظر گرفتن توان خود شدت تمرین را انتخاب کنید تا بدنتان به مرور عادت به تمرینات سخت تر کند و در حین تمرین نفس کم نیارید و دچار سرگیجه نشوید.

از دمبل و یا وسایل دیگر استفاده کنید

بعد از اینکه مدتی روی تردمیل راه رفته و اصطلاحا گرم کردید با گرفتن های دمبل های کم وزن 0.4 یا 0.9 کیلوگرمی تاثیر پذیری راه رفتن و دویدن خود را افزایش دهید و در حین تمرین وزن دمبل ها را افزایش داده و همچنین بین دویدن ها حرکات جلو بازو و پرس سرشانه را نیز انجام دهید. برای بانوان توصیه می شود هر تمرین را 10 بار انجام دهند.

حتی می توانید بعد از 5 دقیقه راه رفتن 5 دقیقه با سرعت متوسط بدوید و سپس این بین دستگاه راخاموش کرده و حرکاتی مثل شنا یا حرکات استقامتی دیگری را انجام دهید.حواستان باشد برای ایمنی بیشتر دستکاه را خاموش کنید و بعد دمبل ها را به آرامی روی زمین قرار دهید.

یک دوست و یا همراه داشته باشید

اگر می توانید با یک دوست به باشگاه بروید و هر دو یک برنامه مشخص برای تمرین در نظر بگیرید و باهم ورزش کنید تا با دیدن دوستتان ترغیب تر شوید.

به کتاب های صوتی گوش دهید

بعضی از اشخاص دوست ندارند صدا وسرعت آهنگ مدام تغییر کند برای این اشخاص گوش دادن به کتاب صوتی مهیج تر است ضمن اینکه شخص مجبور است تمرکز بیشتری داشته باشد و متوجه تغییر زمان نمی شود.برای علاقه مندان به زبان انگلیسی Audible.comیک منبع خوب برای یافتن کتاب های صوتی مورد علاقه شخص می باشد.

در حین راه رفتن و دویدن بر روی تردمیل ذهن خود را رها کنید

به جای دقت کردن به اطراف یک منظره ی آرامش بخش جلوی تردمیل قرار دهید و با نگاه کردن و تمرکز بر روی آن افکار با انرژی منفی را دور ریخته و تنفس های خود را منظم کنید

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()