09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 20 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که در هنگام ورزش و حتی فعالیت های روزمره زود خسته می شوید و احساس می کنید توانایی لازم برای ادامه فعالیت را ندارید، باید این مسئله مورد بررسی قرار بدهید. خستگی زودرس می تواند دلائل متعددی داشته باشد که کم آبی بدن از جمله این دلائل می باشد. وقتی بدن با کم آبی مواجه می شود غلظت خون بالا می رود؛ در نتیجه قلب به سختی کار پمپاژ خون را انجام می دهد و خون به همه نقاط بدن به خوبی نمی رسد؛ از طرفی هر چه بیشتر عرق می ریزید آب بیشتری از دست می دهید.

الکترولیت های بدن ارتباط میان سلول های عضلات حیاتی بدن را برقرار می کنند و در هنگام ورزش اگر بدن هیدراته نباشد تعادل الکترولیت ها به هم می ریزد و انرژی خود را زود از دست می دهید. برای هیدارته نگه داشتن بدن و ایجاد تعادل در الکترولیت باید در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید و 1 ساعت قبل از شروع تمرینات نیز یک لیوان آب بخورید.قبل و بعد از هر جلسه تمرین وزن خود را چک کنید؛ در صورتی که بیش از 2 درصد وزن از دست داده باشید بدین معنی است که باید آب بیشتری بنوشید.

گاهی نداشتن استراحت و ریکاوری لازم موجب می شود بعد از هر تمرینی احساس بی حس و ناتوانی بکنید؛ در این صورت نباید شدت تمرینات را زود بالا ببرید و به اندازه کافی به بدن خود فرصت ریکاوری بدهید؛ در غیر این صورت برنامه ورزشی شما با شکست مواجه می شود و دلزده خواهید شد.بیشتر از 5 روز در هفته تمرینات ورزشی انجام ندهید و گاهی تمرینات سبک تری داشته باشید. هیچ گاه 2 جلسه پشت سر هم تمرینات دشوار انجام ندهید.

نداشتن خواب کافی و به موقع موجب می شود خیلی زود انرژی خود را از دست بدهید؛ گاهی داشتن یک روز بد و خواب ناکافی دست به دست یکدیگر می دهند و بدن شما به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد؛ در چنین مواقعی برنامه ورزشی خود را به تاخیر بیندازید. در صورتی که این مشکلات برای شما زیاد تکرار می شود باید سبک زندگی خود را تغییر بدهید و عوامل استرس زا را تا آن جا که امکان دارد از زندگی خود حذف کنید و سعی کنید زودتر بخوابید؛ به هر حال سلامتی شما از هر چیزی مهم تر است و شیوه نادرست زندگی بدون تردید آن را به خطر می اندازد.

فشار زیاد در حین تمرین ورزشی اثرات مثبت آن را خنثی می کند؛ در صورتی که فشار ورزشی با فشارهای روانی همراه شود بدن به فریاد درمی آید؛ بنابراین اگر در شغل، خواب، روابط و ... مشکلاتی دارید که سبب استرس می شوند، هر چه سریع تر این مشکلات را رفع کنید.

گاهی ابتلا به آسم و آلرژی موجب می شود در حین ورزش دچار مشکلات تنفسی بشوید؛ اگر در هنگام ورزش نفس کم بیاورید خیلی زود دچار خستگی می شوید. در طی ورزش همه سلول های بدن نیاز به اکسیژن دارند؛ اگر در هنگام انجام تمرینات با خس خس سینه، سرفه و احساس تنگی نفس در سینه مواجه می شوید به پزشک مراجعه نمایید؛ ممکن است دچار انقباض برونش ناشی از ورزش یا آسم ورزشی باشید که در این صورت در واکنش به تحرک شدید راه های هوایی ریه هایتان تنگ می شود.

گاهاً افت PH خون منجر به احساس خستگی شدید می شود؛ احساس ناتوانی و خستگی در حین ورزش و پس از آن طبیعی است؛ این حالت به تدریج در فرد ایجاد می شود و خستگی از سطح کم آغاز شده و پس از مدتی اوج پیدا می کند؛ بدن کربوهیدرات ها را سوزانده و یون های هیدروژن تولید می کند. هر چه شدیدتر و طولانی تر ورزش کنید یون های هیدروژن بیشتری در بدن تولید می شود؛ در نتیجه با افت PH مواجه می شوید و اسید بیشتری ترشح خواهد شد.

با اسیدی شدن بدن همه چیز به یک باره افت می کند؛ بنابراین آنزیم هایی که انرژی عضلات را تامین می کنند کار آمدی خود را از دست می دهند و به شدت کند می شوید. هر چه بیشتر به ورزش کردن ادامه بدهید آمادگی جسمانی بیشتری به دست می آورید و این حالت کمتر رخ می دهد؛ پس بیشتر ورزش کنید.کم خونی نیز یکی از عواملی است که منجر به خستگی زودرس می شود.

سلول های خون حامل اکسیژن هستند و در صورتی که با کم خونی مواجه باشید اکسیژن رسانی کمتر می شود و عملکرد بدن کند می شود.فقر آهن یکی از دلائل کم خونی می باشد که در میان بانوان شایع است. برای پیشگیری از کم خونی می بایست گوشت قرمز و فرآورده های حیوانی مصرف کنید. کم خوابی، سرگیجه، رنگ پریدگی پوست، گرفتگی عضلات پا و کوفتگی های مکرر از نشانه های کم خونی محسوب می شود.

اغلب خانم ها برای کاهش وزن سعی می کنند کالری های دریافتی خود را کاهش بدهند که البته راه درستی است؛ اما بدن قبل از رسیدن به مرحله چربی سوزی به مقدار کربوهیدارت نیاز دارد؛ بنابراین نباید قندها را به کلی از رژیم غذایی خود حذف کنید. بدن هر فرد روزانه به 1200 الی 1400 کالری نیاز دارد و اگر کمتر از این کالری مصرف می کنید باید در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید. کمبود گلیکوژن نیز باعث کاهش انرژی می شود؛ در صورتی که قند خونتان مشکل ندارد و باز هم با خستگی زودرس مواجه هستید ممکن است دچار کمبود گلیکوژن باشید.

گلیکوژن به ذخیره کربوهیدارت در کبد و عضلات گفته می شود؛ این ماده منبع انرژی بدن است. وقتی مدت تمرین طولانی می شود بدن به سراغ گلیکوژن موجود در کبد می رود تا سوخت مورد نظر را تامین کند که این مسئله برای بدن خوب نیست؛ جهت افزایش گلیکوژن در عضلات باید تغذیه خود را اصلاح کنید؛ بعضی از نوشیدنی های ورزشی به تامین گلیکوژن مورد نیاز کمک می کنند. شیر شکلات نیز یک نوشیدنی بسیار خوب برای ریکاوری بدن است. سعی کنید شیر شکلات را خودتان با شیر کم چرب و شکر کم درست کنید و در زمان ریکاوری بنوشید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()