09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 57 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سرطان روده به عنوان سومین بیماری کشنده در جهان شناخته شده است. این بیماری معمولا در افرادی که بیش از 50 سال دارند و چاق هستند دیده می شود. روده بزرگ یا کولون قسمتی از دستگاه گوارش محسوب می شود. روده کوچک مانند یک طناب باریک در هم تنیده شده بین روده بزرگ و معده قرار دارد. کار اصلی روده کوچک هضم و جذب مواد غذایی می باشد و به همین علت در انتهای معده جا گرفته است.
پس از روده کوچک، روده بزرگ شروع شده و تا معقد ادامه دارد؛ در اثر بیماری سرطان روده یا سرطان کولون، سلول های سرطانی در درون بافت روده تکثیر می شوند، این بیماری اغلب به صورت پولیپ یا توده های خوش خیم در سطح داخلی سمت راست روده نمایان می گردد.

هنوز اثرات ورزش بر روی این بیماری به طور مشخصی به اثبات نرسیده است اما پزشکان معتقدند چاقی و مصرف مواد غذایی کم فیبر و پرچربی بر روی این بیماری تاثیر مستقیمی دارد. به طور کلی سرطان روده با ایجاد و رشد توده های خوش خیم در جدار روده تعریف می شود و بعد از سن 50 سالگی در افراد کم تحرک و چاق شانس زیادی وجود دارد که پولیپ ها تیدیل به سرطان روده بشوند.

خانم هایی که به سرطان تخمدان، رحم و سینه مبتلا بودند نیز مستعد ابتلا به این بیماری هستند. سرطان یک بیماری وراثتی محسوب می شود؛ بنابراین اگر یکی از افراد نزدیک در خانواده به این بیماری مبتلا شود، دیگران نیز باید تحت مراقبت و معاینه های منظم قرار بگیرند.

کسانی که دچار کولیت اولسروز یا التهاب روده هستند نیز باید مواظب باشند؛ چون احتمال ابتلا به سرطان کولورکتال در آن ها افزایش می یابد. چاقی، مصرف زیاد الکل، مصرف دخانیات و مواد مخدر از عوامل اصلی این بیمار شناخته شده اند. امروزه مردم به دلیل اشتغال به کارهای کم تحرک در معرض بیماری های زیادی قرار دارند؛ به همین علت متخصصین انجام ورزش هوازی را مدام توصیه می کنند.

دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و... از بهترین ورزش های هوازی محسوب می شوند؛ اما متاسفانه بیشتر افراد فرصت لازم را ندارند که برای انجام این فعالیت های ورزشی خود را به فضاهای مناسب برسانند؛ بنابراین مخترعین و سازندگان تجهیزات ورزشی دست به کار شدند و به کمک علم بیومکانیک، وسایل و تجهیزاتی ساختند که توسط آن ها می توان در فضای محدود باشگاه و منزل به انجام تمرینات هوازی که معمولا فضای زیادی لازم دارد، پرداخت.

دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی ، تردمیل و ... از جمله این تجهیزات و وسایل ورزش هستند که جایگاه خود را در بین مردم به دست آورده اند و طرفداران بسیاری دارند به طوری که بیش از 60 درصد مردم جهان به خرید تردمیل روی آورده اند. این دستگاه های هوازی، ورزش را برای همه اقشار جامعه قابل دسترسی کرده است. علائم بیماری سرطان روده مانند بیمار های عفونی، بواسیر و بیماری های التهابی روده است و معمولا با تب همراه می باشد.

با دیدن علائمی همچون تغییر در عادات دفعی روده مانند اسهال و یبوستی که بیش از یک روز طول بکشد، خون ریزی از روده راست و دیدن خون در مدفوع، دردهای قولنجی معده به کرات، استفراغ، ضعف و خستگی مزمن، یرقان و زردی پوست و زرد شدن سفیدی چشم، گرفتگی روده، کاهش وزن بدون دلیل و قابل ملاحظه، دفع مدفوع کمتر از سه با در هفته، یبوست مزمن، گاز و نفخ معده غیر عادی و احساس سنگینی و رخوت باید به پزشک متخصص گوارش مراجعه نمایید و مورد بررسی قرار بگیرید.

افراد کم تحرک باید منتظر سرطان باشند. 20 دقیقه ورزش در روز برای هر فردی ضروری می باشد. چاقی اصلی ترین عامل ابتلا به بیماری سرطان و مرگ و میر ناشی از این بیماری می باشد. برای پشیگیری از این بیماری خطرناک قرن باید به فعالیت های ورزشی منظم و مستمر بپردازید و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()