09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 30 دی 1395 در ساعت 7 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

درد در ناحیه قفسه سینه شایع ترین دردی است که در هنگام ورزش و فعالیت های بدنی ایجاد می شود و البته قابل پیشگیری می باشد؛ اغلب این درد به دلیل تنفس ناصحیح ایجاد می شود؛ اما ممکن است به علت بیماری نیز باشد و به مراقبت های پزشکی نیاز داشته باشید؛ گاهی این دردها با ناراحتی ها و مشکلات قلبی- عروقی مرتبط هستند؛ البته آسیب های دنده، سرفه شدید، اضطراب و استرس هم می تواند موجب ایجاد این دردها بشود.در صورتی که احساس درد در قفسه سینه با سیاه رفتن چشم و یا سر گیجه همراه باشد، باید حتماً آن را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید.

شایع ترین مشکل قلبی، بیماری عروق کرونر می باشد؛ زمانی که عروق کرونری بارک تر بشوند، جریان خون کند شده و بیماری آنژین اتفاق می افتد؛ آنژین به بیماری گفته می شود که در فرد دچار درد قفسه سینه شده و منشا درد ایراد در شریان های کرونر باشد.دلیل اصلی بیماری آنژین فقدان اکسیژن کافی در ماهیچه های قلبی است؛ این درد قابل انتشار بوده و بیشتر در ناحیه میان سینه چپ احساس می شود و به بازوی چپ زده و گاهی فک و بخش میانی دو شانه را نیز درگیر می کند.

اگر عضله قلب خون کافی دریافت نکند، بیماری وخیم تر خواهد شد. دردی که به علت این بیماری حس می شود مانند تنگی، له شدن و فشرده شدن است و اغلب زمانی رخ می دهد که فعالیت فرد بیشتر شده و قلب باید سخت کار کند.گاهی خستگی بیش از حد عامل درد قفسه سینه است و تنفس هوای سرد به آن دامن می زند. فرو دادن هوای سرد به ریه آسیب می رساند؛ به همین علت به افراد توصیه می شود در فصل زمستان در فضای بیرون تمرین دویدن انجام ندهند؛ بهتر است این ورزش در محیط باشگاه و یا منزل بر روی تردمیل صورت بگیرد.

سوزش سر دل در حین تمرینات ورزشی می تواند به علت مواد غذایی خاص باشد یا این که پس از غذا خوردن شروع به ورزش کرده اید. بازگشت اسید معده به مری باعث ایجاد سوزش در قفسه سینه می شود. تیر کشیدن قفسه سینه در هنگام دویدن به عنوان یک حمله قلبی نیز قابل بررسی می باشد؛ برای پیشگیری از درد قفسه سینه در هنگام تمرینات ورزشی باید تمرین را در سطح متناسب با آمادگی جسمانی خود مدیریت کنید و اجازه ندهید فشار زیادی به قلب وارد بشود.

کسانی که دچار بیماری های تنفسی هستند در هنگام ورزش باید ضربان قلب خود را به دقت کنترل کنند و مراقب تنفس خود باشند. تغییرات ناگهانی آب و هوا نیز در طول تمرین می تواند سبب ایجاد درد در قفسه سینه بشود؛ اگر درد و سوزش در این ناحیه بیش از 15 دقیقه طول بکشد باید به پزشک مراجعه کنید.

برای مبارزه با درد قفسه سینه در حین ورزش درست نفس بکشید؛ شیوه نفس کشیدن موفقیت و شکست شما را در تمرینات ورزشی مشخص می کند. نفس کشیدن با دهان باعث می شود تنفس سریع تر بشود؛ ولی این روش منجر می شود اکسیژن کمتری وارد ریه ها بشود و کار تنفس دشوار می شود.بهتر است هوا را با بینی به داخل داده و از طریق دهان با سرعت بیشتری خارج کنید تا هوای داخل ریه به طور کامل خارج شده و فضا برای اکسیژن تازه باز بشود.

از کشیدن سیگار و استعمال سایر دخانیات پرهیز کنید تا در هنگام ورزش نفس کم نیاورید.قبل از ورزش برای آماده کردن بدن مدتی به حالت ملایم تمرینات را انجام بدهید تا بدن گرم بشود و آمادگی لازم را کسب کند؛ این کار احتمال بروز آسیب های ورزشی را به حداقل می رساند. پس از پایان برنامه ورزشی بلافاصله از حرکت باز نایستید؛ مدتی آهسته راه بروید تا ضربان قلب به حالت عادی باز گردد و بدن سرد بشود.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()