09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 45 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

برای کاهش وزن و داشتن اندامی متناسب رژیم غذایی به تنهایی کارساز نیست و باید در کنار رعایت یک رژیم غذایی به انجام تمرینات ورزشی هوازی بپردازید.ورزش نه تنها روند کاهش وزن را سریع تر می کند؛ بلکه به حفظ وزن مناسب نیز کمک خواهد کرد. انجام تمرینات ورزشی چه در مرحله کاهش وزن و چه در زمانی که به وزن ایده آل خود رسیده اید و می خواهید آن را نگه دارید، باید به صورت روزانه و منظم باشد.

حداقل سه روز در هفته و در هر جلسه به مدت 30 الی 45 دقیقه می بایست تمرینات ورزشی هوازی انجام بدهید تا بتوانید به نتایج مطلوب دست پیدا کنید. هنوز ثابت نشده است که ورزش در زمان خاصی از شبانه روز به کاهش وزن کمک بیشتری می کند.

ورزش در عصر به اندازه ورزش در صبح خوب است؛ اما تحقیقات نشان داده کسانی که در صبح به صورت ملایم و متوسط ورزش می کنند، آمادگی بیشتری برای چربی سوزی در طی روز خواهند داشت و سایر فعالیت های روزمره را با انرژی بیشتری انجام می دهند. بدن انسان یک ساعت درونی دارد که با ریتم شبانه روز هماهنگ می شود. افرادی که به موقع می خوابند، خواب کافی دارند و از روشنایی روز بیشتر استفاده می کنند، بدون در نظر گرفتن تغذیه کمتر به چاقی دچار می شوند.

بعضی از افراد گمان می کنند برای کاهش وزن و تناسب اندام باید مدت طولانی در فضای بیرون با سرعت زیاد بدوند و چون معمولا وقت چنین کاری را ندارند از آن چشم پوشی می کنند؛ در حالی که فقط 30 دقیقه راه رفتن و دویدن به صورت تناوبی بر روی دستگاه تردمیل کمک به سزایی به تناسب اندام می کند.

اکثر افراد سالم می توانند با 30 دقیقه دویدن و راه رفتن بر روی این دستگاه 400 کالری از دست بدهند؛ در صورتی که این تمرین به صورت روزمره انجام بشود، به زودی تغییرات قابل توجهی در بدن خود مشاهده می کنند؛ در واقع دویدن بهترین شیوه برای کاهش وزن و تناسب اندام محسوب می شود.

لزومی ندارد 30 دقیقه مدام بر روی دستگاه تردمیل بدوید و خود را از نفس بیندازید؛ این تمرین را می توان به روش تناوبی یا اینتروال انجام داد؛ در روش تناوبی 1 الی 2 دقیقه با سرعت زیاد می دوید و بعد 1 دقیقه آرام راه می روید و استراحت فعال خواهید داشت؛ این چرخه را تا پایان مدت تمرینات تکرار کنید؛ نتیجه این تمرین درست مانند زمانی است که تمام مدت را دویده باشید.

برای کاهش وزن چاره ای ندارید جز این که در کنار ورزش، مصرف قند و کربوهیدرات را کاهش بدهید. رژیم های موقتی که به سرعت وزن را کاهش می دهند، فایده ای ندارند؛ زیرا ادامه دادن به رژیم های غذایی سخت غیر ممکن است و پس از آن که از این رژیم دست بردارید وزنتان افزایش می یابد؛ بنابراین باید سبک زندگی خود را تغییر بدهید.برای تغییر سبک زندگی باید همواره 3 اصل را در نظر داشته باشید؛ به اندازه و سالم غذا بخورید، فعالیت بدنی کافی داشته باشید و خوب بخوابید.

هرگز نباید ورزش را ترک کنید؛ تحقیقات نشان داده کسانی که ورزش را کنار می گذارند در عرض یک هفته عضلات آن ها تحلیل می رود و پس از چند ماه به وضع سابق خود باز می گردند. عضلات بافت بسیار ارزشمندی هستند که انرژی بدن را تامین می کنند و بدن برای نگه داری آن ها ناچار است کالری زیادی بسوزاند؛ بنابراین سوخت و ساز افزایش یافته و تناسب اندام اتفاق می افتد. زمان و سرعت دو فاکتوری هستند که بر شدت تمرین تاثیر مستقیم دارند. با افزایش هر یک از این دو فاکتور می توان بر شدت تمرینات افزود.

افرادی که ورزش منظم را شروع می کنند پس از چند هفته متوجه می شوند لباس طور دیگری بر روی تنشان می نشیند و احساس متفاوتی نسبت به خود خواهند داشت. ورزش مداوم کارایی بدن را افزایش داده و انعطاف پذیری را بیشتر می کند. کاهش وزن تنها فایده ورزش نیست؛ کسانی که ورزش می کنند جوان تر باقی می مانند، از سلامتی بیشتری برخودار می شوند و احساسات مثبتی نسبت به خود و زندگی دارند.

ورزش به انسان انرژی می دهد و استرس ها و تنش های روانی را می کاهد. در هنگام ورزش هوازی قلب و ریه ها می بایست در سطح بالاتری از حالت عادی فعالیت کنند؛ ضربان قلب شاخص مهمی است که سطح تمرین را تعیین می کند. برای محاسبه دامنه ضربان قلب از فرمول زیر استفاده کنید.

ضربان قلب = سن- 220× 60 درصد که مینیمم است
ضربان قلب= سن- 220× 90 درصد که ماکسیمم است

یعنی در حین تمرینات هوازی ضربان قلب نباید از 90 درصد حداکثر ظرفیت خود بیشتر بشود؛ زیرا در این صورت به سیستم قلبی- عروقی آسیب وارد می شود.افزایش ضربان قلب کمتر از 60 درصد ظرفیت نیز کار زیادی برای بدن انجام نمی دهد. بیشترین چربی سوزی در تمرینات ورزشی زمانی اتفاق می افتد که ضربان قلب به حدود 70 درصد حداکثر خود رسیده باشد. خوشبختانه دستگاه های مدرن هوازی امروزی اطلاعات بسیار مفیدی مانند سرعت، زمان، کالری مصرف شده، مسافت طی شده و ضربان قلب را در اختیار کاربر قرار می دهند؛ ورزشکار به وسیله این اطلاعات بسیار ارزشمند از وضعیت عمومی بدن خود آگاه شده و می تواند یک الگوی ورزشی مناسب را طراحی کند.

ارسال نظر
شهناز علیدوستی :
0 0
خیلی خوب بود. ممنون
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
9 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()