09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 50 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 4 )

بدنه تردمیل:

هنگام خرید تردمیل می بایست به بدنه این دستگاه دقت کنید؛ بدنه اکثر تردمیل هایی که در بازار می بینید از جنس فولاد هستند، اما برخی تردمیل ها از فلز آلومینیوم ساخته شده اند. تردمیل ها، تحمل وزن متفا وتی دارند و این که حداکثر تحمل وزن دستگاه تردمیل تا چه وزنی باشد تا حدود زیادی به جنس بدنه دستگاه مربوط می شود؛ البته قدرت موتور نیز در این زمینه موثر است.در هر صورت تردمیلی که تا وزن 150 کیلوگرم را متحمل می شود در مقایسه با تردمیلی که حداکثر وزن قابل تحمل برای آن 90 کیلوگرم است، بی تردید بدنه محکم تری دارد و بزرگتر می باشد.

تردمیل در دو نوع تردمیل باشگاهی و تردمیل خانگی ساخته و عرضه می شود؛ هرچه تحمل وزن تردمیل های باشگاهی بالاتر باشد بهتر است؛ زیرا تعداد بیشتری از ورزشکاران می توانند دستگاه را مورد استفاده قرار بدهند؛ اما در مورد تردمیل های خانگی برای انتخاب دستگاه باید به وزن استفاده کنندگان توجه شود تا تردمیل فضای زیادی را در منزل اشغال نکند؛ گرچه بهتر است وزن قابل تحمل دستگاه 10 الی 15 کیلوگرم از وزن مصرف کنندگان بیشتر باشد؛ در این صورت دستگاه مقاومت بیشتری خواهد داشت و با دویدن کاربران که ضربات نسبتاٌ شدیدی را به سطح دستگاه وارد می کند، دچار نقص نخواهد شد.

قدرت موتور:

نکته مهم دیگری در مورد تردمیل وجود دارد که بر روی قیمت دستگاه نیز تاثیر دارد و آن قدرت موتور دستگاه می باشد. حداکثر قدرت موتور تردمیل ها از 1 اسب بخار تا 7 اسب بخار متغیر است؛ قدرت دستگاه به وسیله موتور تامین شده و به تسمه انتقال پیدا می کند.
اسب بخار به زبان انگلیسی Horsepower است به همین با حروف اختصاری HP نشان داده می شود. هر چه قدرت موتور دستگاه بیشتر باشد تردمیل گران قیمت تر خواهد بود. قدرت موتور دو حالت پیک و میانگین دارد؛ بدین معنی که در هنگام محاسبه میانگین قدرت، میان بار در نظر گرفته می شود و قدرت خروجی را محاسبه می کنند؛ ولیکن در حالت پیک موتور، بالاترین قدرت خروجی که دستگاه می تواند داشته باشد، محاسبه می شود.

در تردمیل باشگاهی از جریان برق متناوب استفاده می شود؛ جریان برق متناوب جریان الکتریکی است که در آن اندازه جریان به شکل چرخه ای تغییر می کند؛ اما در جریان برق مستقیم اندازه جریان برق همواره ثابت باقی می ماند؛ برق تحویل داده شده به شرکت های تجاری و منازل مسکونی به صورت متناوبی است که به آن AC می گویند و همان برق شهری فاز و نول می باشد.

ساده ترین نوع جریان الکتریکی جریان مستقیم است که به انگلیسی Direct current گفته می شود به همین علت آن را به صورت اختصاری DC می نامند؛ در تردمیل های خانگی از جریان برق مستقیم استفاده شده است که همان جریان برق مثبت و منفی می باشد که توسط پیل های الکترونیکی یا باتری تولید می شود؛ این نوع جریان برق را با استفاده از تجهیزات خاصی به نام یک سوکننده ها به جریان مستقیم تبدیل می کنند؛ بهترین آن ها به صورت 3 فاز می باشد؛ در سیستم های قدرتی 3 فاز حداقل 3 هادی وجود دارد که حامل شکل موج هایی هستند که اختلاف فاز زمانی دارند.

تردمیل هایی که موتور آن ها با برق مستقیم یا همان DC کار می کند، ارزان تر هستند؛ ولی سیستم کنترل برق آن ها الکترونیکی و ساده تر می باشد. این نوع موتور بازدهی کمتری دارد؛ اما کم صدا است و برای این که طول عمر دستگاه بیشتر شود می بایست پس از 1 ساعت استفاده آن را خاموش کرد؛ به همین علت در منازل استفاده می شود؛ زیرا در باشگاه بدنسازی تردمیل یک دستگاهی است که ورزشکاران و اعضای باشگاه می خواهند به طور مداوم با آن ورزش کنند و ممکن است تمام طول روز روشن باقی بماند؛ البته تردمیل خانگی نیز پس 30 دقیقه خاموش ماندن قابل استفاده است و می توان دوباره آن را روشن کرد.

تردمیل هایی که موتور آن ها با برق AC کار می کند، بازدهی بیشتری نسبت به جریان برق نشان می دهند و می توان ساعت ها بدون وقفه از آن استفاده کرد؛ اما گران قیمت تر هستند و سیستم کنترل پیچیده ای دارند و در مقایسه با نوع DC سر و صدای بیشتری ایجاد می کنند.

در صورتی که در خانواده شما سنگین ترین عضو خانواده 100 کیلوگرم وزن دارد، بهتر است تردمیلی تهیه کنید که قدرت موتور آن 2 اسب بخار باشد و بتواند 110 کیلوگرم وزن را تحمل کند و حداکثر سرعت کاربر بر روی آن به 16 کیلومتر در ساعت برسد؛ با وجود چنین تردمیلی همه اعضای خانواده می توانند هر روز به صورت منظم و مستمر ورزش کنند و از فواید آن بهره مند بشوند.

سرعت تردمیل:

سرعت اغلب تردمیل ها بیشتر از آن چیزی است که یک فرد معمولی بتواند در هنگام انجام تمرینات از حداکثر آن استفاده کند؛ اغلب افراد توانایی آن را ندارند که مدت زمان طولانی با سرعت بیش از 8 کیلومتر در ساعت بدوند. طبق تحقیقات اکثر مردم از سرعت 3 الی 7 کیلومتر در ساعت استفاده می نمایند؛ با چنین سرعتی می توان 6 الی 10 کیلومتر در ساعت مسافت را پشت سر گذاشت. سرعت و مسافت بیشتر از این برای افراد حرفه ای مناسب است؛ بنابراین در مورد سرعت نگران نباشید؛ تردمیلی که بتواند به سرعت 10 کیلومتر در ساعت برسد، مناسب است و تقریبا همه تردمیل ها این ویژگی را دارند.

تحمل وزن تردمیل:

در مورد تحمل وزن دستگاه تردمیل پیش از این توضیحاتی ارائه دادیم که در این جا آن را کامل می کنیم؛ حداکثر وزن قابل تحمل برای تردمیل در واقع بالاترین وزنی است که کاربر می تواند داشته باشد؛ که این قابلیت به ابعاد دستگاه، جنس بدنه، ابعاد تسمه، ضخامت تسمه، جنس غلطک، قدرت موتور، ضخامت تخته و جنس آن بستگی دارد. تردمیلی که وزن بالایی را متحمل می شود، قاعدتاٌ بزرگتر است، قدرت موتور بیشتر و بدنه محکم تری دارد.

ایمنی تردمیل:

ایمنی دستگاه در هنگام حرکت مسئله حائز اهمیتی می باشد که باید آن را مد نظر داشته باشیم؛ بعضی از تردمیل ها مجهز به گیره ای هستند که این گیره با اتصال به لباس کاربر ضامن ایمنی او می شود؛ بدین صورت که اگر به دلیل به هم خوردن تعادل کاربر با حرکت ناگهانی، گیره از لباس او جدا بشود، دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش خواهد شد تا کاربر زمین نخورد و هر چه سریع تر بتواند تعادل خود را بازیابد و در صورتی که بیفتد با حرکت تسمه به عقب کشانده نشود و آسیب بیشتری نبیند. تردمیل های استاندارد این ویژگی را دارند؛ در ضمن این قطعه قفل کودک نیز محسوب می شود؛ زیرا زمانی که کسی بر روی دستگاه نباشد تسمه تردمیل حرکت نمی کند.

ضربه گیر تردمیل:

در تردمیل های مدرن و پیشرفته امروزی ضربه گیرهای متفاوتی به کار می رود. ضربه گیر کف از ایجاد سر و صدا و مزاحمت برای دیگران پیشگیری می کند؛ ضربه گیر SDS به صورت لاستیک های نرم و انعطاف پذیر در زیر تخته دستگاه تعبیه شده اند و از عضلات و مفاصل کاربر محافظت می کنند؛ تردمیل هایی مجهز به این نوع ضربه گیر هستند که انعطاف سطح تسمه که کاربر بر روی آن می دود، به حداکثر می رسد و موجب می شود کاربر هیچ آسیب ورزشی نبیند.دویدن بر روی تردمیلی که ضربه گیر SDS دارد در مقایسه با دویدن بر روی سطح زمین و بخصوص آسفالت به مراتب ایمن تر است. این ویژگی در تردمیل هایی وجود دارد که شیب برقی دارند.

شیب تردمیل:

دویدن و راه رفتن بر روی تسمه متحرک تردمیل، دویدن و راه رفتن بر روی سطح زمین صاف و هموار را شبیه سازی می کند؛ در صورتی که مایل باشید برای عضله سازی و ایجاد تنوع در تمرینات، دویدن بر روی شیب بیشتر را تجربه کنید، می توانید شیب دستگاه را افزایش بدهید؛ شیب تردمیل به دو صورت دستی و برقی است؛ دستگاه هایی که شیب دستی دارند، شیب با آن ها توسط اهرمی در 3 الی 5 حالت تنظیم قابل تنظیم می باشد؛ اما تردمیل های که شیب آن ها به صورت برقی کار می کند، یک موتور الکتریکی مجزا دارند که شیب را 15 الی 25 درجه قابل تنظیم می سازد؛ تا آن جا که کاربر می تواند با افزایش شیب ورزش تپه نوردی را نیز تجربه کند.

توضیحات کامل در مورد تردمیل

نمایشگر تردمیل:

مانیتور یا همان نمایشگر دیجیتال دستگاه نیز تنوع دارد؛ مانیتور به قسمت های مختلفی تقسیم می شود و اطلاعات مختلفی را در اختیار کاربر می گذارد. برخی مانیتورها LCD هستند که عموماٌ به رنگ مشکی و یا طوسی می باشند، در واقع اعداد و ارقام بر روی آن ها به رنگ مشکی نشان داده می شود؛ در بعضی از تردمیل ها نیز نمایشگر با نور آبی روشن می شود که به صورت چند پنجره و یا تک پنجره بوده و اطلاعاتی همچون زمان، سرعت، مسافت طی شده، کالری مصرف شده، ضربان قلب و برنامه در حال اجرا را به کاربر نشان می دهد؛ با این اطلاعات ورزشکار از وضعیت عمومی بدن خود آگاه شده و می تواند الگوی ورزشی مناسبی را طراحی کند و بر اساس آن الگو پیش برود تا به نتایج مطلوب برسد؛ برنامه ورزشی را می بایست هر 4 الی 6 هفته تغییر داد؛ در غیر این صورت بدن به حرکات تکراری عادت کرده و دیگر به آن ها پاسخ نخواهد داد.

نمایشگرهای LED معمولا با چراغ های کوچک که اغلب قرمز هستند اعداد و ارقام را نشان می دهند. تمامی تردمیل های استاندارد مجهز به کلیدی هستند که بدون آن دستگاه روشن نخواهد و اگر در هنگام استفاده از دستگاه آن کلید از روی مانیتور برداریم؛ موتور بلافاصله خاموش می شود. این کلید اضطراری به شکل شاخکی یا آهنربایی و یا کشویی بر روی مانیتور قرار داده می شود.

در حافظه اغلب تردمیل های مدرن برنامه های از پیش تعیین شده ای در سطوح مختلف وجود دارد که مدت زمان تمرین و زمان کم و زیاد کردن سرعت و شیب را تعیین می کند. اشخاص برای اهداف گوناگونی به ورزش با این دستگاه هوازی می پردازند و هر فرد باید با توجه به هدف خود برنامه ای را که برای او مناسب است انتخاب کند و بر اساس همان برنامه اولیه پیش برود؛ برخی از برنامه ها آسان و بعضی نسبتاٌ دشوارهستند. سطح تمرین به آمادگی جسمانی فرد بستگی دارد. اغلب در حافظه تردمیل ها 4 الی 12 برنامه از پیش تعیین شده در سطوح مختلف ذخیره است.

سنسورهای قلب:

همه تردمیل های پیشرفته و مدرن مجهز به سنسورهای ضربان قلب می باشند که با متصل شدن به دست کاربر پس از چند ثانیه ضربان قلب را نشان می دهد. ضربان قلب شاخص خوبی برای تعیین سطح تمرین شناخته شده است که توسط آن می توان منطقه هوازی و چربی سوزی را مشخص کرد. زمانی که ضربان قلب به 70 الی 80 درصد حداکثر ظرفیت خود می رسد، موقعیت چربی سوزی به وجود می آید.

امکانات ویژه تردمیل:

بعضی از تردمیل ها امکانات ویژه ای دارند که به کاربر کمک می کند راحت باشد و بتواند تمرینات بهتری را انجام بدهد؛ دکمه تنظیم شیب و تنظیم سرعت که برای دسترسی آسان بر روی دسته قرار داده شده است یکی از این امکانات به شمار می آید که توسط آن می توان شیب و سرعت دستگاه را به راحتی با فشار یک دکمه تغییر داد و به شکل مطلوب تنظیم کرد.

بعضی از برنامه های ورزشی هستند که کاربر باید در حین انجام این برنامه ها مدام شیب دستگاه را تغییر بدهد و این ویژگی به او کمک کند؛ ویژگی تغییر شیب به صورت اتوماتیک و تنها با فشار یک دکمه در تردمیل هایی وجود دارد که شیب آن ها برقی است.

امکانات دیگر مانند فن خنک کننده که دما را برای ورزشکار متعادل نگه می دارد، برنامه های از پیش تعیین شده، سیستم اندازه گیری چربی، قابلیت اتصال به MP3 و USB، اسپیکر، ورودی Audio، تست سلامتی، قابلیت تاشوندگی دستگاه و نصب آن به وسیله جک مدرن گازی هستند.

در صورتی که در منزل مشکل کمبود فضا دارید بهتر است تردمیلی تهیه کنید که قابلیت تاشوندگی دارد. تردمیل هایی که قابلیت تاشوندگی دارند را می توان در مواقعی که مورد استفاده قرار نمی گیرند جمع کرد تا فضا بیهوده اشغال نشود؛ با این کار تردمیل تا 70 درصد کوچک می شود و فضای کمتری می گیرد. نصب آن ها به سادگی توسط جک مدرن گازی امکان پذیر است؛ جک گازی دستگاه را به آسانی بر روی زمین باز می کند و مانع ضربه خوردن و آسیب وارد شدن به آن می شود. .

برخی از تردمیل ها چند منظوره و چند کاره هستند که در واقع امکاناتی به جز راه رفتن و دویدن نظیر چرخ مسگری، تخته شنا، ویبراتور برقی، پایه دراز و نشست، کش ایروبیک، دمبل و ... را در اختیار ورزشکار قرار می دهند؛ ورزشکار می تواند پس از ورزش راه رفتن و دویدن که بی تردید ورزش کاملی است، برای دست یابی سریع تر و بهتر به تناسب اندام، یک سری حرکات تکمیلی انجام بدهد.

ماساژور یا همان ویبراتور برقی را می توان قبل از شروع تمرین برای گرم کردن بدن نیز به کار برد. ماساژ پیش از ورزش موجب می شود در قسمت هایی از بدن که چربی متراکم وجود دارد، مویرگ ها باز شده و خون سریع تر و بهتر به گردش در بیاید؛ در نتیجه سوخت و ساز در هنگام تمرینات ورزش افزایش یافته و چربی سوزی بیشتر می شود. ماساژ پس از ورزش به رفع خستگی، کوفتگی و دفع اسیدلاکتیک منجر می شود؛ به همین دلیل ماساژ بعد از ورزش بسیار توصیه می شود و طرفداران بسیاری دارد.

برخی از خریداران در هنگام انتخاب تردمیل حساسیت خاصی به کشور سازنده نشان می دهند؛ مثلا اگر نام کشور چین به گوششان بخورد تصور می کنند محصول مورد نظر بی کیفیت است و خیلی زود خراب خواهد شد؛ در صورتی که کشور چین در کنار محصولات درجه 2 و 3 به تولید کالاهای درجه 1 می پردازد و آن ها را حتی در بازارهای اروپایی عرضه می کند و این محصولات قابل رقابت با کالاهای اروپایی هستند؛ بنابراین نباید فقط به کشور سازنده توجه نشان بدهید؛ پارامترهای دیگری وجود دارد که با در نظر گرفتن آن ها می توانید یک محصول اورجینال و درجه یک تهیه کنید.

امروزه تردمیل های بسیار با کیفیتی از کشورهای چین، تایوان، اسپانیا، انگلستان و فلاند وارد کشورمان می شود. برای آن که از اورجینال بودن محصول اطمینان داشته باشید خرید خود را از نمایندگی های معتبر انجام بدهید و حتما و کارت ضمانت و خدمات پس از فروش را از فروشنده تحویل بگیرید و از آن نگهداری کنید.

در بیشتر مواقع بالاتر بودن قیمت تردمیل نشانه کیفیت بالا و داشتن امکانات متنوع است. هر فرد باید با توجه به نیاز خود خرید کند؛ در صورتی که گمان می کنید همه اعضای خانواده مایل هستند هر روز بارها بر روی تردمیل بروند و ورزش کنند؛ دستگاهی خریداری کنید که تحمل وزن و قدرت موتور بالایی داشته باشد؛ اما اگر قرار است فقط یک نفر و در روز 1 الی 2 ساعت با این دستگاه تمرین انجام بدهد، یک تردمیل متوسط نیز پاسخگوی نیاز او هست.

در حقیقت هر هزینه ای که برای ورزش صرف بشود در مقایسه با هزینه هایی که بعد ها مجبور می شویم برای بیماری هایی که در اثر بی تحرکی به آن ها مبتلا می شویم صرف کنیم، مقرون به صرفه خواهد بود.

ارسال نظر

میلاد :
2 0
سلام خسته نباشید خواستم واقعا از اطلاعاتی مفیدی که در سایت گذاشتین تشکر کنم و اگه امکانش هست بدونم تردمیل توربوفیتنس 100 که 120کیلو وزن را تحمل میکند برای فرد 110 کیلو مناسب است
مدیریت :
2 0
سلام خدمت شما کاربر گرامی و تشکر از حسن نظر شما. در استفاده از تردمیل بهتر است تحمل وزن دستگاه 15 تا 20 کیلوگرم بالاتر از وزن شخص استفاده کننده باشد.
شیرازی :
1 0
سلام و عرض تشکر جهت توضیحات کامل و کارآمدتون سوالی داشتم تردمیل های turbo100 که سه حالت شب دستی دارند ، چه میزان شیب رو برای کاربر تنظیم می کنند ؟ 5 درجه یا 15 درجه متاسفانه در هیچ سایتی ندیدم که به این نکته اشاره شده باشه فقط میزان شیب برقی رو گفتند . بابت همه راهنمایی هاتون ممنونم
مدیریت :
1 0
با سلام و سپاس از حسن نظر شما. شیب دستی تا 10 درجه قابل تنظیم می باشد.
زهرا :
1 0
سلام و وقت بخیر. آیا می‌توانیم تردمیل را بدون اتصال به برق روشن کنیم. یعنی خودمان سعی کنیم تا حرکت کنید و از موتور آن استفاده نکنیم. به نظرتون به دستگاه آسیبی وارد نمیشه؟
مدیریت :
3 0
سلام وقت بخیر قطعا به دستگاه آسیب وارد خواهد شد.
ویدا :
2 0
سلام واحد مسافت، کالری و سرعت تردمیل را بفرمایید
مدیریت :
1 0
سلام وقت بخیر, کیلومتر بر ساعت ,کیلوکالری, کیلومتر برساعت
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
6 / 10
از 3 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()