09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 11 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

درد علامتی است که بدن می دهد؛ هر وقت احساس درد می کنید، یعنی در آن ناحیه اتفاقی افتاده است. درد ناشی از فشار مناسب تمرینات ورزشی با درد آسیب دیدگی تفاوت دارد.درد ناشی از فشار ورزشی به شما می گوید که خوب ورزش کرده اید و بدن تحت تاثیر قرار گرفته است؛ اما درد به دلیل آسیب دیدگی از شما می خواهد متوقف بشوید و به حرکت اشتباه یا بسیار شدید ادامه ندهید.

به عنوان یک ورزشکار باید تفاوت میان این دو درد را بشناسید و آن ها را با هم اشتباه نگیرید. درد خوب همچنان بعد از ورزش ادامه دارد، روز بعد وقتی از پله پایین و بالا می روید عضلات پا و شکم دردناک می شوند؛ اما شما حس بدی ندارید و احساس ناتوانی نمی کنید؛ یعنی این درد شما را از ادامه فعالیت ها باز نمی دارد.

درد خوب ناشی از ورزش چند روز بعد از بین می رود و با ورزش کردن مجدد بدتر نمی شود؛ حتی تکرار تمرین به درمان آن کمک می کند. آزردگی عضلات نباید باعث ایجاد تاخیر در تمرینات بشود.مثلاً درد ناشی از 50 بار دراز و نشست زدن باید تا 48 ساعت بعد رفع بشود و با وجو آن می توانید روز بعد هم تمرین انجام بدهید؛ اما درد بد ناشی از آسیب دیدگی در یک نقطه خاص متمرکز است؛ این درد احتمالاً هشدار می دهد که بخشی از بدن آسیب دیده و یا دچار پارگی شده است.

در صورتی که عضله ضرب دیده باشد، احتمالاً در هنگام تمرین احساس انقباض شدیدی کرده اید؛ این علامت می گوید حرکتی را به شکل غلط یا با شدت نامناسب انجام داده اید؛ در صورتی که تمرین اشتباه را متوقف کنید، پس از مدتی این درد تسکین پیدا می کند.اگر در هنگام انجام یک تمرین در دامنه زیاد و یا با حالت چرخشی، ناگهان دچار درد زیاد بشوید خطر آسیب دیدگی مفصلی وجود دارد؛ بافت نرم دور مفاصل مانند تاندون ها، رباط و محل اتصالات نباید فشار بیش از حدی را متحمل بشود.

درد در حال افزایش نیز هشدار جدی است؛ درد خفیف بدون دلیل زیاد نمی شود و اگر با چنین حالتی مواجه شدید با پزشک مشورت کنید؛ بیماران زیادی هستند که به دلیل حرکت اشتباه در عضلات سرینی دچار آسیب دیدگی همسترینگ شده اند. برای پیشگیری از درد در حین تمرین ورزشی، پیش از شروع تمرینات با آهسته ورزش کردن و انجام حرکات کششی بدن خود را گرم نمایید؛ این کار احتمال آسیب های ورزشی را کاهش داده و بدن را انعطاف پذیرتر می کند؛ عضلات غیر فعال نباید به یک باره حرکات شدیدی انجام بدهند.

به بدن خود گوش بدهید و در طی هر حرکت با رسیدن به آستانه درد حرکت را متوقف کنید؛ در حرکات کششی پس از رسیدن به این مرحله، چند لحظه در همان حالت باقی بمانید و بعد به آرامی به حالت عادی بازگردید. بدن شما بهترین راهنما است و با شناخت نیازها و توانایی های خود می توانید تمرینات خوب و مناسبی داشته باشید و از ورزش نتایج مطلوبی به دست بیاورید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()