09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 28 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تردمیل یک دستگاه هوازی است که با نام های دو برقی و دو درجا نیز شناخته می شود. این وسیله به کاربر امکان می دهد که در زمان طولانی مسافت زیادی را بدود، بدون اینکه جا به جایی صورت بگیرد به همین دلیل در انواع تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی در فضای محدود منزل و باشگاه به کار می آید و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

این دستگاه شامل موتور و یک تسمه پهن می شود که با چرخش به دور غلطک امکان راه رفتن و دویدن با سرعت های مختلف را به کاربر می دهد. همان طور که می دانید دویدن مادر همه ورزش ها است و همه ورشکاران عادی و حرفه ای برای افزایش سطح آمادگی جسمانی این تمرین را انجام می دهند.

اغلب تردمیل های مدرن امروزی مجهز به صفحه نمایشگری هستند که سرعت، زمان،مسافت طی شده، کالری سوزانده شده و ضربان قلب کاربر را نشان می دهد که با استفاده از این اطلاعات ارزشمند می توان یک برنامه ورزشی مناسب را طراحی کرد.

بعضی از تردمیل ها نیز در موارد پزشکی به کار می آیند که به وسیله آن ها از بیمار تست ورزشی یا الکتروکاریوگرافی گرفته می شود و به این وسیله سلامت قلبی- عروقی او را مورد بررسی قرار می دهند.

این روزها تردمیل در همه باشگاه های ورزشی دیده می شود و پرکاربردترین دستگاه هوازی است. معمولا افراد برای کاهش وزن، تناسب اندام و ایجاد شادابی و نشاط به سراغ این دستگاه می روند؛ اما تردمیل فواید دیگری نیز دارد؛ این دستگاه با افزایش سوخت و ساز بدن چربی های اضافه را از بین برده و عضله سازی می کند و با سه ماه تمرینات منظم و مستمر بر روی آن می توان به تناسب اندام، تقویت عضلات داخل و خارج باسن و ران، بدن سازی، بالا بردن سطح انرژی بدن، بهبود سایر فعالیت های بدنی، حفظ وزن ایده آل بدن، تصحیح خواب، کاهش استرس و افسردگی و شادابی روح و جسم دست یافت.

یک تردمیل خوب نباید قدرت موتورش کمتر از 1.5 اسب بخار باشد. نرم و بی سر و صدا بودن از دیگر مزایای تردمیل خوب محسوب می شود. بعضی از تردمیل ها تا وزن بیش از 120 کیلوگرم را تحمل می کنند که معمولا قدرت موتور آن ها حدود 2 الی 3 اسب بخار می باشد. عرض تسمه تردمیل نیز در کیفیت آن سهم به سزایی دارد.

تردمیل هایی مناسب هستند که عرض تسمه آن ها بیش از 40 سانتی متر باشد. هر چه تسمه دستگاه عریض تر باشد دویدن بر روی آن راحت تر است. بر روی تردمیل باید گام های متوسط برداشت. اما تردمیل باید بتواند گام های بلندتر از معمول را هم پاسخ گو باشد.

قسمت زیرین تسمه نقاله تردمیل در بخش زیرین با تخته دستگاه که دارای لایه های کتان همراه با تارهای کربن است در تماس بوده و این لایه ها از ایجاد الکترسیته جلوگیری می کنند. بدنه تردمیل می تواند از جنس آلومینیوم یا استیل باشد. استیل سنگین تر و محکم تر است؛ اما امکان دارد در طولانی مدت زنگ بزند. آلومینیوم سبک تر است و زنگ نمی زند.
کف تردمل می بایست مجهز به ضربه گیرکف باشد تا از ایجاد سر و صدا جلوگیری کند. ضربه گیر ASA و ضربه گیر SDS از آسیب رسیدن به مفاصل و عضلات ورزشکار پیشگیری می کنند.

در هنگام خرید به مصرف برق دستگاه، ضربه گیرها، دارا بودن موتور AC و تسمه چند لایه دقت کنید و با توجه به وزن خود یا سنگین ترین عضو خانواده خرید را انجام بدهید. عرض تسمه را با توجه به قد خود در نظر بگیرید. هر چه فرد قد بلندتر باشد باید بر روی تردمیلی با عرض تسمه بیشتری تمرین انجام بدهد.

تردمیل های قوی تر معمولا بزرگ تر هستند و فضای بیشتر اشغال می کنند. اگر فضای لازم را دارید؛ تردمیل بزرگتری خریداری کنید. شیب بعضی از تردمیل ها به صورت برقی و بعضی دیگر به صورت دستی تنظیم می شود؛ شیب برای دشوارتر کردن تمرین به کار می آید. شیب های برقی راحت تر و با فشار یک دکمه تنظیم می شوند.

برخی از تردمیل ها چند کاره هستند؛ یعنی علاوه بر راه رفتن و دویدن بر روی آن ها می توان از تخته شنا، ویبراتور برقی، پایه دراز و نشست، چرخ مسگری، کش ایروبیک، وزنه و دسته های مخصوص شنا سوئدی استفاده کرد و ورزش کامل تری انجام داد. کار آیی اصلی تردمیل راه رفتن و دویدن است اما امروزه امکانات بسیاری به آن افزوده شده است. برای افرادی که به جز تردمیل تمایل به خرید ابزار دیگر ورزشی دارند، تردمیل چند کاره بسیار مقرون به صرفه است؛ چون اگر هزینه همه این وسایل را با یک تردمیل تک کاره محاسبه کنید؛ می بینید که تردمیل چند کاره ارزان تر است. البته اغلب ورزشکاران حرفه ای از تردمیل های تک کاره پر قدرت استفاده می کنند؛ زیرا آن ها ترجیح می دهند پولشان صرف داشتن یک دستگاه بهتر بشود.

بعضی از تردمیل ها قابلیت پخش موزیک دارند و به گوشی های همراه هوشمند و تبلت وصل می شوند. بعضی از آن ها حتی به اینترنت متصل شده و با آن می توان وارد شبکه های اجتماعی شد یا ایمیل های خود را چک کرد و حتی بعضی نیز قابلیت اتصال به تلوزیون را دارند و در مانیتور آن ها می توان فیلم و برنامه های تلوزیون را تماشا کرد.قدرت موتور، نوع شیب دستی و برقی، عرض تسمه، چند کاره بودن یا تک کاره بودن، برند و کشور سازنده در قیمت تردمیل تاثر گذار می باشد.

تردمیل برخلاف تصور ما یک کلمه قدیمی است و در گذشته دور به وسیله ای گفته می شد که در یک فضای بسته حیوانی را بر روی یک تسمه نقاله می گذاشتن تا حیوان با راه رفتن خود تسمه را به حرکت در آورد و برای کشاورزی تولید نیرو بکند. کشاورزان از این وسیله برای آسیاب، روغن گیری و خرمن کوبی استفاده می کردند. این دستگاه بعدها در علم پزشکی برای کاردیولوژیستی و ارزیابی بیماری های قلبی و ریوی به کار آمد و امروزه به عنوان یک دستگاه ورزشی به کار گرفته می شود.

البته تردمیل های امروزی بسیار پیشرفته هستند به طوری که علاوه بر اطلاعات مفید مانیتور و نشان دادن ضربان قلب، برنامه های از پیش تعیین شده ای دارند که ورزشکار به وسیله آن ها بدون نیاز به مربی می تواند در سطوح مختلف ورزش کند و الگوی مناسب خود را برای دویدن و راه رفتن تنظیم نماید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()