09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 54 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر تازه یک دستگاه ورزشی مانند تردمیل، دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی و... را خریداری کرده اید، بدون شک ذوق و شوق زیادی برای ورزش کردن دارید و می خواهید ساعت ها با دستگاه ورزشی خود به انجام تمرینات ورزشی بپردازید تا هر چه سریع تر از شر چربی های اضافه که به بدنتان چسبیده است؛ خلاص بشوید. اما لحظه ای صبر کنید؛ ورزش پر شدت در جلسات اول، وقتی بدن هنوز آمادگی کافی ندارد، برای شما با درد و خستگی فراوان همراه خواهد شد و ممکن است خیلی زود از این کار دلزده شوید و فکر کنید این روش هم مانند بقیه روش هایی که تا به امروز امتحان کرده اید، سخت و حتی غیر ممکن است و به اهداف خود دست نخواهید یافت. در حالی که این گونه نیست. ورزش راه صحیحی برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی می باشد و بی اغراق تنهاترین راه نیز هست.

در روز های اول علی رغم همه ی شور و اشتیاق خود، بیش از 20 دقیقه بر روی دستگاه ورزشی تمرین انجام ندهید و سعی کنید ورزش شما در سطح متوسط باشد. به عنوان مثال اگر بر روی تردمیل ورزش می کنید، بهتر است سرعت شما به بیش از 5 کیلومتر در ساعت نرسد. در ابتدا، برای گرم کردن بدن 5 دقیقه با سرعت 3 کیلومتر در ساعت بر روی این دستگاه راه بروید و بعد سرعت را افزایش بدهید. در هفته دوم زمان را به 30 دقیقه برسانید و با سرعت 6 کیلومتر در ساعت کار کنید. البته لزومی ندارد در تمام طول مدت 30 دقیقه سرعت 6 کیلومتر در ساعت باشد، این کار شما را به شدت خسته خواهد کرد. بهتر است به روش تناوبی پیش بروید و هر چند دقیقه سرعت خود را کم و زیاد کنید.

در هفته چهارم می توانید سرعت را به 7 الی 8 کیلومتر در ساعت برسانید و باز هم به صورت تناوبی تمرین کنید. شدت تمرین به آمادگی جسمانی ورزشکار بستگی دارد و هر چه شما از آمادگی جسمانی بیشتری برخودار باشید با شدت بیشتری می توانید کار کنید. ورزش بیشتر، آمادگی جسمانی فرد را افزایش می دهد.

منتظر نباشید بلافاصله پس از چند جلسه ورزش، تاثیرات آن را بر بدن خود ببینید؛ برای رسیدن به اندام متناسب باید وقت صرف کنید، اگر به طور روزانه انجام تمرینات ورزشی را ادامه بدهید و یا حد اقل 5 روز در هفته به تمرین بپردازید، پس از 3 ماه تاثیرات آن را مشاهده خواهید کرد. از امروز که ورزش را شروع می کنید باید تا همیشه آن را ادامه بدهید. داشتن یک رژیم غذایی مناسب در کنار ورزش ضروری است.

پس از مدتی که این شوق و ذوق اولیه از میان رفت باید باز هم خود را موظف به این کار بدانید. البته حس و حال درونی شما برای انجام تمرین ورزشی بسیار مهم است. اگر واقعا حس می کنید خسته هستید و توانایی انجام فعالیت ورزشی را ندارید، آن را با تاخیر بیندازید و پس از استراحت و بازیابی انرژی لازم به سراغ دستگاه ورزشی بروید. در حین تمرین موسیقی گوش بدهید و یا تلوزیون تماشا کنید تا گذشت زمان را حس نکنید.

مراقب باشید تنفس عمیق و منظم فرموش نشود. گاهی بروی تنفس خود متمرکز بشوید. 20 دقیقه قبل از شروع تمرین آب بنوشید و در حین کار نیز یک بطری آب در دسترس داشته باشید و هر چند دقیقه آب بخورید؛ این کار باعث می شود دمای بدن متعادل باقی بماند و اکسیژن کافی به بافت ها برسد.

گاهی برای خود یک لباس ورزشی زیبا بخرید؛ این کار شما را برای ورزش کردن سر ذوق می آورد.

مدام وزن خود را چک نکنید. هیچ کس یک شبه لاغر نشده است. هر ماه فقط یک بار بر روی ترازو بروید و نتیجه کار خود را بررسی کنید.

2 ساعت قبل از ورزش و یک ساعت پس از آن، از خوردن غذاهای پرکالری بپرهیزید. بعد از ورزش میوه و سبزیجات بخورید.

در میان اعضای خانواده یا دوستان یک نفر دیگر را نیز با خود همراه کنید. می توانید نوبتی بر روی دستگاه ورزشی بروید و در فواصل بین این کار با دستگاه دیگری تمرین کنید یا طناب بزنید و یا حرکت دراز و نشست را انجام بدهید.

شاد باشید؛ ورزش بیش از هر چیز موجب سلامتی شما خواهد شد و با انجام این فعالیت جوان تر و زیباتر خواهید ماند، نتایج بعدی نیز به دست می آیند. ورزش مستمر و منظم هرگز شما را نا امید نمی کند.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()