09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 23 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

این که دویدن بر روی زمین و یا بر روی دستگاه تردمیل تاثیرات مثبت زیادی بر عملکرد قلب- عروقی بدن دارد و به بهبود تنفس کمک می کند، بر هیچ کس پوشیده نیست. همه می دانند دویدن باعث اکسیژن رسانی بهتر به بافت های بدن و افزایش سوخت و ساز و در نتیجه کاهش وزن و تناسب اندام می شود. اما علاوه بر این ها دویدن بر روی تردمیل فواید بسیار دیگری هم دارد که برای بهره مند شدن از این فواید می بایست دویدن را جزئی از زندگی خود بکنیم و به طور روزانه این فعالیت را انجام بدهیم.

فرقی نمی کند که چه سنی دارید و در چه شرایطی به سر می برید؛ دویدن همیشه حال انسان را بهتر می کند. چون موجب می شود خون با سرعت بیشتری به سمت مغز حرکت کند. وقتی خون بیشتری به مغز برسد یک سری هورمون هایی که مسکن های طبیعی محسوب می شوند از مغز آزاد می شود. حتی 30 دقیقه راه رفتن بر روی تردمیل می تواند انسان را از حالت افسردگی بیرون بیاورد.

دویدن اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد، وقتی شروع به ورزش هوازی می کنید ظرف مدت یک ماه فرم بدن شما بهتر از گذشته می شود و این که شما به خودتان اهمیت دادید و برای خود وقت گذاشته اید، باعث می شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید. در نتیجه اعتماد به نفس شما بیشتر خواهد شد.

اگر دویدن به صورت یک عادت روزانه دربیاید، بدون شک پس از چند ماه شما اندامی زیبا و متناسب خواهید داشت. زیرا دویدن انرژی زیادی از بدن می گیرد و چربی ها زائد بدن را به سرعت از بین می برد. اما گاهی بدی آب و هوا مانع می شود که شما بتوانید برای دویدن از منزل خارج بشوید. به همین علت با داشتن یک تردمیل خانگی می توانید ورزش دویدن را به منزل خود ببرید و جزء کار های روزمره تان قرار بدهید.

اغلب افرادی که بدن سالم دارند در هنگام دویدن به شدت عرق می کنند. تعرق زیاد سبب می شود چربی ها و جوش های سر سیاه روی پوست خارج بشوند. اگر پس از دویدن صورت خود را شستید و احساس کردید، پوستتان براق تر از گذشته شده است تعجب نکنید. دویدن به اندازه یک پاک سازی کامل پوست، پوست شما را خوب می کند. همچنین دویدن سبب گردش خون بیشتر می شود و این مسئله نیز برای پوست بسیار مفید است.

اغلب دونده ها پوست های زیبا و تمیزی دارند. دویدن بر روی تردمیل با شیب 1 یا 2 درصد عضلات کمر را تقویت می کند. وقتی عضلات کمر قوی باشند، شما راست قامت تر و حتی بلند تر به نظر می رسید. در هنگام دویدن یا راه رفتن بر روی دستگاه تردمیل سر خود را بالا نگه دارید و حالت مناسبی به بدن خود بدهید. این کار موجب می شود به این شکل راه رفتن وایستادن عادت کنید و حالتی قوز کرده و خمود نداشته باشید.

با دویدن تراکم استخوان ها بیشترشده و عضلات و ماهیچه ها مستحکم تر می شوند. بعضی از افراد گمان می کنند دویدن بر روی تردمیل به مفاصل زانو آسیب می رساند؛ ولی این طور نیست. دویدن بر روی تردمیل از این لحاظ با دویدن بر روی زمین تفاوت چندانی ندارد. افراد آسیب دیده و افرادی که اضافه وزن زیادی دارند نباید بلافاصله شروع به دویدن کنند. شدت تمرین با آمادگی جسمانی فرد رابطه مستقمی دارد.

یعنی هر چه آمادگی جسمانی انسان بیشتر باشد، می تواند تمرینات پرشدت تری انجام بدهد. حتی می توانیم بگوییم دویدن بر روی تردمیل، در مقایسه با دویدن بر روی زمین ایمنی بیشتری دارد. چون وقتی بر روی تردمیل فعالیت می کنید، سطح زیر پای شما صاف تر، نرم تر و انعطاف پذیر تر از زمین است و این مسئله باعث می شود به مفاصل پا و کمر فشار کمتری وارد بشود.

دویدن مقاومت استخوان ها را بیشتر می کند. فقط باید در هنگام دویدن بر روی تردمیل درست گام بر دارید. هرگاه احساس کردید دویدن شما را خسته کرده و اذیت می شوید؛ یعنی سرعت اشتباه است و باید آن را کاهش بدهید.

دویدن عضلات قلب را نیز تقویت می کند و در این صورت از حملات قلبی و سکته پیشگیری خواهد شد. چه کسی دوست ندارد قلبی قوی داشته باشد؟ حتی دویدن منظم اما با سرعت کم هم کلسترول بد خون را پایین می آورد.

در مجموع ورزش هوازی سبب می شود بنیه بدن قوی تر بشود و وقتی شما بنیه بهتری داشته باشید، فعالیت های روزمره خود را راحت تر انجام می دهید.

دویدن بر روی تردمیل اختلالات خواب را کاهش می دهد. محققان بر این باورند که دویدن می تواند تاثیرات فوق العاده ای بر ذهن انسان بگذارد. این فعالیت بدنی تمرکز را بالا می برد و باعث می شود در محاسبات خود کمتر اشتباه کنید. دویدن؛ فواید بسیار دیگری نیز دارد که تنها با انجام آن می توانید به این فواید پی ببرید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()