09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 33 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

راه رفتن و یا دویدن بر روی تردمیل ، تاثیرات مثبتی بر خلق و خوی انسان می گذارد. عادات غذایی را تغییر می دهد، افسردگی را از بین می برد و مانع اختلالات خواب می شود.

پیاده روی سبب می شود مغز هورمون اندروفین آزاد کند. اندروفین، خلق و خوی انسان را بهبود می بخشد و میل کاذب به مصرف شیرینجات را از بین می برد.

یکی از عوامل اضافه وزن که این روزها در مورد آن بسیار بحث می شود، دیر خوابیدن و نداشتن خواب کافی است. محققان بر این باورند که خواب ناکافی در بدن لیپتین تولید می کند. کنترل لیپتین توسط هیپوتالاموس مغز انجام می شود. وقتی سطح لیپتین افزایش پیدا می کند، لیپتین به گیرنده های هیپوتالاموس می چسبد؛ در نتیجه مغز پیام می فرستد: میزان سوخت و ساخت کاهش یافته است. در واقع مغز این پیام اشتباه را به بدن می دهد زیرا حس گرها مختل شده اند. گیرنده های لیپتین در سراسر بدن هستند ولی مرکز اصلی آن ها غده ی هیپوتالاموس است. اگر سطح لیپتین پایین بیاید میزان سوخت و ساز کمتر می شود؛ از طرفی بالا رفتن سطح لیپتین بدن را در مقابل این هورمون مقاوم می کند.

یعنی مغز نمی تواند تشخیص بدهد سطح چربی بالا رفته است. هرچه مقاومت در برابر لیپتین بیشتر باشد، تمایل به چاق ماندن نیز افزایش پیدا می کند؛ ضمن اینکه توکسین ها و سایر عوامل استرس زا نیز در بدن بیشتر می شوند. بنا به همه این دلائل ، باید سطح لیپتین را در بدن متعادل نگه داریم. ورزش یکی از راه های کنترل لیپتین و همچنین خواب است.

ورزش با شدت بالا، ترشحات هورمونی بدن انسان را به طور وسیعی تحریک می کند و باعث افزایش چربی سوزی و تعدیل میزان لیپتین می شود. تمرینات تناوبی یا اینتروال بهترین نوع تمرینات برای متعادل نگه داشتن سطح هورمون های بدن هستند. تردمیل وسیله بسیار مناسبی برای انجام این نوع تمرینات است؛ زیرا وقتی بر روی تردمیل ورزش می کنید 3 فاکتور سرعت، زمان و شیب تحت اختیار شما قرار می گیرد؛ با افزایش و کاهش هر یک از این 3 فاکتور می توانید شدت تمرین را تنظیم کنید.

ورزش هایی مانند پیاده روی در صبح، کمک می کند فرد خواب بهتری در شب داشته باشد. با داشتن یک تردمیل خانگی، هر زمان که اراده کنید می توانید به ورزش بپردازید. کسانی که یک ساعت در روز بر روی ترمیل پیاده روی می کنند یا می دوند در واقع کار بسیار خوبی برای بدن خود انجام می دهند. همین فعالیت ساده به تقویت اراده کمک می کند. در نتیجه فرد بیشتر می تواند به رژیم غذایی خود پایبند بماند. پیاده روی سبک پس از شام نیز برای بدن بسیار مفید است و کمک می کند فرد زودتر بخوابد و نیمه شب به سراغ یخچال نرود.

غذا خوردن در نیمه شب یکی از دلائی شایع بروز چاقی است. افرادی که به این کار عادت پیدا می کنند، در هر دو هفته نیم کیلو اضافه وزن پیدا خواهند کرد. پس اکر دچار چنین عادتی هستید، هر چه زودتر به سراغ ورزش بروید و با تنظیم خواب خود آن را کنار بگذارید.
انجام پیاده روی در شب این پیام را به بدن شما می دهد که دیگر وقت خوردن تمام شده است. اما شب هنگام از انجام ورزش های سنگین خود داری کنید. ورزش سنگین هم خواب را یه تاخیر می اندازد و هم اشتها آور است.

هرگاه فشار روحیتان زیاد می شود به جای یخچال، به سراغ تردمیل بروید، خواهید دید که راه رفتن بر روی این دستگاه تا چه حد استرس و فشارهای روحی را کاهش می دهد. در هنگام دویدن یا راه رفتن یک موزیک تند، با صدا بلند پخش کنید و سعی کنید با ریتم موزیک گام بردارید. گام برداشتن ریتمیک فواید ورزش ایروبیک را برای شما به همراه می آورد.

حتی بر روی تنفس خود متمرکز بشوید و سعی کنید ریتمیک نفس بکشید. به این ترتیب که 3 ثانیه هوا را با بینی به داخل ریه های خود بکشید و در 2 ثانیه به سرعت از دهان بیرون بدهید. با بینی نفس کشیدن باعث می شود هوا با فیلترهایی که در جلوی بینی قرار دارد، پاک سازی بشود. سعی کنید پس از ناهار خوردن 30 دقیقه روی دستگاه تردمیل خود راه بروید. این ورزش احساس آرامش و اشتیاق بیشتر برای ادامه فعالیت های روزمره به شما می دهد.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()