09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 13 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شریان های کرونری از ابتدای آئورت منشا می گیرند؛ در نتیجه این شریان ها اولین عروقی هستند که خون حاوی اکسیژن را دریافت می کنند و قطر نسبتاً کمی دارند. تنگ و باریک شدن سرخرگ کرنری یکی از نشانه های بیماری سرخرگ تاجی است؛ برای رفع گرفتگی سرخرگ کرونری که احتمال سکته قلبی را تا حدود زیادی افزایش می دهد، معمولاً از درمان هایی مانند آنژیوپلاستی یا بالن و کنار گذاری سرخرگ تاجی استفاده می شود.یکی از راه های پیشگیری از گرفتگی عروق و در واقع مهم ترین و کارسازترین راه، ورزش کردن است؛ به طور کلی 3 نوع ورزش وجود دارد: ورزش قلبی- عروقی، ورزش استقامتی و تمریناتی که انعطاف پذیری بدن را بالا می برند.

هر 3 نوع این ورزش ها به شیوه خاص خود سلامتی جسمی ورزشکار را بهبود می بخشند؛ در واقع یک الگوی متعادل ورزشی شامل ترکیب این 3 ورزش می شود؛ اما در این میان ورزش هوازی یا همان تمرینات قلبی – عروقی بیش از سایر تمرینات کمک می کند قلب و ریه ها به کار بیفتند و ظرفیت این دو ارگان بسیار مهم را افزایش می دهد.

حرکاتی مانند تند راه رفتن، دویدن، رقصیدن و... باعث می شوند قلب با سرعت بیشتری طپش داشته باشد؛ در نتیجه خونی که در سراسر بدن به گردش درمی آید بیشتر خواهد شد و عروق خونی که در عضلات وجود دارند باز می شوند.بدن انسان طوری طراحی شده است که به کار بیشتر پاسخ می دهد؛ بنابراین با انجام تمرینات هوازی پس از مدتی قلب تقویت شده و با هر ضربان خون بیشتری را به جریان درمی آورد که باعث می شود فرصت بیشتری برای استراحت داشته باشد؛ یعنی در حالت استراحت ضربان قلب کاهش پیدا می کند.

هر فعالیتی که موجب انقباض عضلات بشود مصرف انرژی را افزایش می دهد؛ ورزش مجموع فعالیت های فیزیکی است که شامل حرکات مکرر بدن می شود. گاهی تمرینات استقامتی نیز به شکل تمرینات هوازی اجرا می شوند؛ برای مثال دویدن یک ورزش استقامتی و هوازی است.

در طی این فعالیت گروه های اصلی و بزرگ عضلات درگیر می شوند، ضربان قلب تا حد قابل توجهی افزایش می یابد؛ در نتیجه انرژی بیشتری به مصرف می رسد. چنین تمرینی به افزایش قدرت، افزایش نیرو و استقامت کمک می کند؛ ضمن این که چابکی و تعادل فرد نیز بالا می رود و در نهایت به تناسب اندام می انجامد؛ به همین علت دویدن مادر همه رشته های ورزشی شناخته شده است.

برای بهرمند شدن از مزایای تمرینات قلبی- عروقی می بایست حدود 30 دقیقه با شدت متوسط در اکثر روزهای هفته به انجام این گونه تمرینات بپردازید؛ اما مشکل اغلب افراد این است که وقت لازم برای رفتن به فضاهای مناسب و انجام فعالیت هوازی را ندارند؛ به همین علت دستگاه های هوازی همچون تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی و ... وارد بازار شدند تا افراد بتوانند در هر زمانی که فرصت پیش آمد در محیط کوچک منزل و یا باشگاه ورزشی به تمرین مشغول بشوند.

بزرگترین مزیت دستگاه های هوازی این است که ورزش را برای همه افراد قابل دسترسی می کنند. در صورتی که دچار اضافه وزن هستید توصیه می شود روازنه حدود یک ساعت به ورزش بپردازید؛ اگر سطح آمادگی جسمانی شما پایین است و قادر نیستید به مدت 60 دققیه به تمرین ورزشی ادامه بدهید، می توانید این مدت را به بخش های 15 دقیقه ای تقسیم کنید.

نکته بسیار مهم این است که در کنار ورزش می بایست سبک زندگی خود را نیز تغییر بدهید و تغذیه و خواب مناسب داشته باشید. حداقل 3 روز در هفته تمرینات ورزشی انجام بدهید و هر هفته 5 دقیقه مدت تمرین را بیشتر کنید تا به زمان مطلوب برسید.

پیش از شروع تمرین با حرکات ملایم تر بدن خود را گرم کنید و در پایان نیز با آهسته راه رفتن و انجام حرکات کششی بدن را سرد نمایید؛ به طوری که ضربان قلب به حالت عادی بازگردد. فعالیت هایی مانند باغبانی، کارکردن در حیاط منزل، تنیس، شنا، دوچرخه سواری، حرکات موزون و... نیز به نوعی تمرینات هوازی محسوب می شوند و بسیار فرح بخش هستند؛ گاهی به انجام آن ها بپردازید و از این فعالیت های مفید لذت ببرید.

در صورتی که هدف اصلی شما از ورزش کردن تناسب اندام و کاهش وزن است باید کالری دریافتی خود را نیز کاهش بدهید. کسانی که در کنار تمرینات ورزشی از یک رژیم غذایی کم کالری پیروی می کنند، سریع تر وزن از دست می دهند. برای کاهش نیم کیلوگرم از وزن خود می بایست در هفته 3500 کالری بیشتر بسوزانید؛ اما لازم نیست همه این مقدار کالری با ورزش سوزانده بشود؛ بهتر است بخشی از آن را با مصرف کالری کمتر جبران کنید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()