09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 11 بهمن 1395 در ساعت 59 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انجام هر فعالیت بدنی به افزایش سلامتی کمک می کند، مانع افزایش وزن شده، وضعیت ارتوپدی بدن را بهبود می بخشد و باعث شادابی و نشاط در افراد می شود.الپتیکال یک دستگاه هوازی است که به وسیله آن می توان به تمرینات قلبی- عروقی پرداخت و چربی های اضافه بدن را از بین برد؛ ورزش با این دستگاه، تمرین بدون برخورد شناخته شده است و کمترین آسیب ها را به همراه خواهد داشت.

ورزش با اسکی فضایی باعث می شود در عضلات درگیر کشش ایجاد شده و وضعیت بخش هرمی مغز بهبود بیابد؛ بخش هرمی مغز همان دستگاه عصبی مرکزی است که در کنترل حرکات بدن نقش دارد؛ با پدال زدن بر روی الپتیکال گیرنده های عضلانی تحریک شده و پیام ها سریع تر به مخچه می رسند؛ در نتیجه عکس العمل های فرد سریع تر می شوند و در اصطلاح هوشیارتر خواهد شد.

بهبود وضعیت حرکتی در اندام های مختلف از وظایف مخچه است. استفاده از الپتیکال وضعیت کلی بدن را اصلاح کرده، مشکلات حرکتی را از میان برده و باعث صافی ستون فقرات می شود.تمرین بر روی اسکی فضایی معمولاً به صورت تناوبی انجام می شود؛ این نوع ورزش کردن عملکرد مخچه را بهتر کرده و این بخش از بدن قوی تر می شود؛ در نتیجه هماهنگی عضلات افزایش پیدا خواهد کرد.

حرکت پدال های الپتیکال بیضی شکل و طبیعی است و برای کسانی که در اندام تحتانی دچار ضعف و سستی هستند بسیار مناسب می باشد و میان اندام ها تعادل ایجاد می کند؛ در صورتی که دسته های متحرک دستگاه را در حین تمرین به دست بگیرید و دستان خود را هماهنگ با حرکات پا به جلو و عقب ببرید، اندام فوقانی نیز در تمرین شرکت پیدا می کنند و تمام بدن درگیر می شود.

کسانی که یک طرف بدنشان آسیب دیده است وقتی با این دستگاه به تمرین می پردازند، سمت آسیب دیده بهبود پیدا می کند. مقاومت الپتیکال قابل تغییر است و گاهاً حتی پدال ها و دسته ها نیز قابل تنظیم می باشد؛ بنابراین با این دستگاه می توان در سطوح مختلفی تمرین انجام داد.

ورزش با الپتیکال به نوعی تمرین ایروبیک به شمار می آید؛ چون در حین تمرین ضربان قلب بالا می رود و فرد مجبور می شود سریع تر نفس بکشد؛ بنابراین اکسیژن بیشتری به بافت ها می رسد و سوخت و ساز افزایش می یابد و تناسب اندام ایجاد می شود.کسانی که الگوی حرکتی صحیحی ندارند می توانند از این دستگاه برای بهبود وضعیت خود استفاده کنند؛ چون ورزش با آن عضلات را تقویت می کند و عضلات تقویت شده کارآیی بیشتری از خود نشان می دهند.

اکسیژن رسانی بیشتر به بدن منجر می شود سیستم قلبی- عروقی و ریه ها نیز توانمندتر بشوند و بازدهی بیشتری داشته باشند. در تمام مدت تمرین، پدال الپتیکال از حرکات پشتیبانی می کند؛ در نتیجه به مفاصل فشار وارد نخواهد شد و ساییدگی مفاصل اتفاق نمی افتد.اسکی فضایی دستگاه مناسبی برای کاهش وزن می باشد و به عنوان یک ماشین لاغری شناخته شده است؛ این وسیله حتی برای کسانی که اضافه وزن زیادی دارند و یا از مشکلات زانو رنج می برند، مناسب است و سبب ایجاد درد بیشتر و تشدید بیماری نمی شود.

زمانی که دسته های متحرک الپتیکال را در طی تمرین به دست می گیرید بازو و بالاتنه نیز درگیر شده و به طور کلی بدن کالری بیشتری می سوزاند؛ این دستگاه برای افرادی که مایل هستند در زمان کوتاهی وزن خود را کم کرده و به اندام خود فرم بهتری بدهند ایده آل است.با الپتیکال می توان به صورت روزانه به تمرینات هوازی پراخت و چون شدت تمرینات از سطح متوسط فراتر نمی رود برای ریکاوری به زمان زیادی احتیاج ندارید.

پیش از شروع تمرین با این دستگاه با پدال زدن آهسته بدن را گرم کرده و بعد برنامه خود را شروع کنید، برای گرم کردن می بایست 8 الی 10 دقیقه وقت بگذارید؛ پس از پایان تمرین 3 الی 5 دقیقه بر روی اسکی فضایی به آهستگی پدال زده، سپس از آن پایین آمده و 10 دقیقه حرکات کششی انجام بدهید؛ بدن ترتیب بدن خود را سرد کرده و کارآیی تمرین را افزایش داده اید.گاهی مقاومت دستگاه را بالا برده و به صورت معکوس پدال ها را به حرکت در بیاورید، به این طریق عضلات پشتی پا و عضلات سرینی بیشتر به کار گرفته شده و ساخته می شوند؛ ضمن این که تمرین از یکنواختی خارج می شود.

اگر دستگاه قابلیت تغییر شیب پدال دارد، از این امکان هم استفاده کرده و در تمرینات خود تنوع به وجود بیاورید. بهتر است در هنگام حرکت دادن پدال ها بیشتر از پنجه پا استفاده کنید و فشار بر این ناحیه متمرکز باشد؛ در این صورت عضلات چهار سرران و ساق پا فعال تر می شوند. گاهی پاها را اندکی شل کنید و با حرکت دادن دسته متحرک به وسیله دست ها پدال ها را به چرخش در بیاورید تا دست ها نیز تقویت شده و بازوها سفت بشوند.در صورتی که 5 روز در هفته و در هر جلسه بیش از 30 دقیقه با این دستگاه تمرین انجام بدهید، پس از چند ماه تاثیرات چشمگیری در بدن خود مشاهده خواهید کرد و لباس بهتر روی تنتان می ایستد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()