09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 19 شهریور 1396 در ساعت 21 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دستگاه های ورزشی هوازی از جمله الپتیکال این روزها مصارف پزشکی نیز دارند و می توان با راهنمایی از متخصصین در بهبود برخی بیماری ها از وسایل ورزشی استفاده کرد. در این مقاله می خواهیم راجع به واریس صحبت کنیم.

واریس؛ باعث تورم و برآمدگی رگ ها ی خونی به خصوص در ناحیه ساق پا شده و علاوه بر ایجاد درد های شدید برای فرد مبتلا، منجر به ظاهری بد در قسمت درگیر می شود. خطر ابتلا به این بیماری با بالا رفتن سن افزایش می یابد و در هنگام راه رفتن موجب فشار به رگ های پشت پا و قسمت درگیر شده، درد را در آن ناحیه تشدید می کند. اصولا ابتلا به واریس در زنان بیشتر دیده می شود تا آقایان، به این دلیل که در هنگام بارداری ساق پاها چاق تر شده بسیار راحت پاره می شوند، زیرا حجم خون و فشار در ناحیه شکم افزایش یافته و تغییرات هورمونی سبب گشاد شدن رگ ها می شود.

اکثرا این بیماری با علائم درد بروز نخواهد کرد و علت مراجعه به پزشک شکل نازیبایی است که در قسمت های درگیر بوجود می آید که البته در برخی مواقع درد، حس سنگینی و پر بودن در ناحیه ساق و پشت قوزک پا حس خواهد شد، مخصوصا در زمان ایستادن شخص مبتلا. از علائم ظاهری نیز می توان به وجود رگ های ضخیم که گاهی قطر آن ها به 4 میلی متر می رسد اشاره کرد.

علت بروز بیماری واریس؛ ایستادن های طولانی مدت، نارسایی های گوارشی، رانندگی طولانی، یبوست مزمن، اضافه وزن است که موجب اختلال در رگ و جلوگیری از خون رسانی خواهد شد که پزشکان برای افراد مبتلا اجتناب از ایستادن های طولانی و جوراب های مخصوص را تجویز می کنند و بهتر است پاهای خود را به سمت بالا به دیوار تکیه دهند تا خون رسانی به سمت قلب آسان شود.

عضلات پشت ساق پا دارای 3 دریچه می باشند که عمل خون رسانی از قسمت های پایین بدن به بالا را انجام می دهند، هرچه میزان خون رسانی از عضله پا به سمت قلب بیشتر باشد، احتمال ابتلا به بیماری واریس نیز کمتر خواهد شد. ورزش های هوازی با افزایش گردش خون در بدن و آسان کردن عمل انتقال خون در سراسر رگ ها، درصد ابتلا به واریس را کاهش می دهند، اما به یاد داشته باشید هر ورزشی برای بهبود واریس مفید نیست.

اصطلاح پا قلب دوم است و این امر به این جهت می باشد که با فعالیت های بدنی، خون زیادی از سمت پاها به طرف قلب فرستاده می شود، به همین جهت انجام دادن برخی از ورزش های هوازی از جمله الپتیکال یا دوچرخه ثابت این خون رسانی را افزایش می دهد که البته با انجام این ورزش های هوازی نیز فشار کمتری به پاها و مفاصل درگیر وارد می شود.

تمرینات بر روی دستگاه الپتیکال باعث خواهد شد که گردش خون مخصوصا در قسمت ساق پا و اندام تحتانی افزایش یابد، همین عمل منجر به خون رسانی از این قسمت ها به سمت بالا می شود، در اصل الپتیکال خون رسانی را افزایش داده و این عمل را راحت تر می کند.

الپتیکال به طور مستقیم با قسمت پایین تنه افرادی که از آن استفاده می کنند در ارتباط است، مخصوصا کسانی که از اضافه وزن رنج می برند و علت ابتلا به بیماری آن ها به دلیل چاقی می باشد، بهتر است که از الپتیکال یا دوچرخه ثابت در جهت بهبودی و کاهش وزن خود استفاده کنند. در اصل ورزش های هوازی که منجر به فعالیت پاها خواهد شد در بهبود بیماری واریس نیز تاثیر بسزایی دارد.

اگر شغل شما به صورتی است که باید مدت های زیادی بایستید یا به علت اضافه وزن در قسمت ساق پا درد را احساس می کنید یا مشکل یبوست دارید و غیره، سعی کنید با استفاده از دستگاه الپتیکال در خانه به بهبود بیماری بپردازید و حتی اگر مبتلا نیستید می توانید با انجام ورزش با این دستگاه های هوازی خانگی از ابتلا به واریس به آسانی پیشگیری کرده و علاوه بر آن سلامتی و شادابی خود را تضمین کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()