09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 18 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در انجام تمرینات منظم مانند دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری و... مخصوصا اگر تمرینات بر روی دستگاه های هوازی مانند تردمیل و دوچرخه ثابت انجام بشود اگر فرد فقط توجه خود را به فعالیتی که انجام می دهد معطوف کند به سرعت خسته و دلزده می شود. براساس تحقیقات جدید در این زمینه موسیقی به 4 طریق به ورزشکار کمک می کند.

1- موسیقی توجه ورزشکار را از خستگی منحرف کرده و به خود جلب می نماید. اغلب دوندگان و ورزشکاران ورزش های سه گانه از این روش بهره می جویند و به آن به عنوان یک مسئله مجزا و مهم نگاه می کنند.

2- موسیقی به عنوان یک محرک شناخته شده است و میزان برانگیختگی شخص را تغییر می دهد وحتی گاه مانند مسکنی عمل می کند که اضطراب ورزشکار را فرو می نشاند. موسیقی و آثار کلامی اعتماد به نفس ورزشکار را بالا می برد.

3- ورزشکار می تواند به وسیله هماهنگ شدن با موسیقی حرکات خود را ریتمیک کند و با این کار راندمان خود را بالا ببرد.

4- ریتم موسیقی معمولا از الگوهای مهارت های فیزیکی انسان برگرفته شده است؛ بنابراین به ایجاد مهارت بیشتر نیز کمک خواهد کرد و فرد با گوش دادن به یک موزیک مناسب می تواند کیفیت حرکات تمرینی را افزایش بدهد.

طبق آخرین تحقیقات مشخص شد که بیشتر مردم خیلی سریع به محرک های موسیقی پاسخ می دهند و این یک تمایل نهفته در وجود انسان است. در واقع نشان دادن عکس العمل ریتمیک به موسیقی، نهفته ترین عامل به حساب می آید. جنبه های ملودیک و هارمونیک موسیقی بر حالات روحی شنونده تاثیر گذاشته و اجرای حرکات او را شکل می دهد. صدا با ایجاد اصوات دیگر به خلق فعالیت های فیزیکی کمک کرده و برانگیختگی ایجاد می کند. بدن به واسطه فاکتورهای موسیقیایی که در درون دارد به آن واکنش نشان می دهد به نوعی بدن با موسیقی ارتباط برقرار می سازد که البته فرهنگ نیز در نوع این ارتباط تاثیر گذار است.

فرهنگ یه عامل بیرونی محسوب می شود که تعیین می کند فرد به چه نوع موسیقی واکنش بهتری نشان بدهد. اکثر اقوام به موسیقی های محلی خود واکنش بیشتری دارند و به راحتی می توانند با آن ها حرکات موزون مخصوصی را که از قبل دیده اند اجرا کنند. این موسیقی در هنگام انجام تمرینات ورزشی نیز به آن ها انرژی بیشتری می بخشد.

به طورکلی موسیقی منبعی برای الهام گرفتن و انگیزش است و هر فرد باید متناسب با روحیه خود موسیقی را انتخاب کند؛ سلیقه موسیقیایی بسیار شخصی است. وقتی شروع به تمرینات ورزشی می کنید باید به موسیقی گوش بدهید که برای شما تحریک کننده باشد. ممکن است موسیقی که برای فرد یا افرادی بسیار مناسب است، مورد پسند شما نباشد، در این مورد به خود سخت نگیرید و به موسیقی که برای شما برانیختگی لازم را ایجاد می کند گوش بدهید. لزومی ندارد سلیقه شما با دیگران و حتی با اکثریت یکسان باشد. به سلیقه موسیقیایی خود احترام بگذارید.

موسیقی می تواند وضعیت روانی و فیزیکی نامطلوب را از بین ببرد. گاهی روش های درمانی عملی در روانشناسی و روان کاوی مانند هیپنوتیزم با موسیقی انجام می شود. موزیک را می توان با این روش در ذهن ورزشکار حک کرد تا به طور ناخودآگاه حرکات خاصی را انجام بدهد.

تنوع در موسیقی می تواند ورزشکار را مصمم تر و علاقمندتر کند. اگر فردی بر روی دوچرخه ثابت بتواند در دقیقه 90 دور رکاب بزند، وقتی با ضرب آهنگ یک موسیقی پر انرژی همراه بشود می تواند سرعت خود را به 120 دور در دقیقه برساند؛ البته بیستر توصیه می شود ضرب آهنگ موسیقی با تعداد ضربان قلب ورزشکار متناسب باشد تا برای هماهنگ شدن با آن مجبور نباشد فشار بیش از حدی به خود وارد کند.اغلب دستگاه های هوازی مدرن امروزی قابلیت پخش موسیقی توسط MP3 یا اینترنت را دارند که با اسپیکرهای خود دستگاه قابل پخش می باشد.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()