09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 29 بهمن 1396 در ساعت 20 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شاید شما هم به افرادی برخورد کرده باشید که برای از دست دادن وزن اضافی بدنشان تا جایی که می توانند رژیم می گیرند و اصلا حواسشان به دیگر اعضای بدنشان که ممکن است دچار مشکلی شود نیست.

اگر رژیم یا حتی ورزش کردن شما از روی اصول نباشد شاید به وزن ایده آل خود برسید، ولی بعد از آن دچار مشکلات زیادی خواهید شد. عضلات یکی از مواردی است که بیشترین صدمه را از رفتار نادرست شما خواهند دید. عضلات در برابر چربی ها قرار دارند و این عضلات هستند که شکل و فرم اصلی بدن ما را می سازند و باید در حفظ و حتی پرورش آنها بکوشید تا بدنی سالم با ظاهری زیبا داشته باشید.

گاهی اوقات ما ناخواسته برای بهتر شدن اوضاع عضلات و از بین رفتن چربی های اطراف آن کارهایی و انجام می دهیم که بدتر اوضاع و احوال عضلات را به هم می ریزد و به جای سوخته شدن چربی ها این عضلات هستند که می سوزند و شکل و ظاهر زیبای خود را از دست می دهند.

برای از بین بردن چربی های اضافی باید اول توجه داشته باشید که کالری هایی که در روز مصرف می کنید چقدر است و با فعالیت هایی که انجام می دهید قادر هستید چند کالری در طی روز بسوزانید.

چربی هایی که در بدن ما انباشته می شوند انرژی های ذخیره شده ای هستند و برای سوزاندن آنها باید سطح کالری که در روز دریافت می کنید را کاهش دهید. با کمک گرفتن از راه های اصولی و راهنمایی های پزشک سعی کنید رژیم غذایی خوبی را دنبال کنید تا نسبت به آنچه می سوزانید کالری زیادی را وارد بدنتان نکنید و دچار افزایش چربی نشوید.

اگر نمی توانید مقدار کالری که به بدنتان وارد می کنید را کاهش دهید، بهتر است از راه دیگری استفاده کنید و آن بالا بردن سطح فعالیت تان است تا بتوانید کالری بیشتری بسوزانید. توجه داشته باشید باید فعالیت شما به گونه ای باشد که فقط چربی ها سوزانده شوند و عضله ای را بیخود نسوزانید.

برای رسیدن به این هدف به نکاتی که در ادامه به شما یادآوری می کنیم توجه داشته باشید. می دانید یکی از ورزش هایی که می تواند کمک کند تا چربی خوبی بسوزانید انجام دادن پیاده روی است، البته از راه اصولی و درست آن. امروزه دستگاه های هوازی مانند تردمیل یا دوچرخه ثابت و ... که با کمک آنها می توانید تمرینات هوازی درست و اصولی را انجام دهید به کمک افراد با هر سن و سالی آمده اند.

اما اگر می خواهید به طور ناخواسته چربی ها و عضلات را با هم آب نکنید بهتر است در کنار تمرینات هوازی که با دستگاه انجام می دهید تمرینات قدرتی را نیز پیگیری کنید. کارشناسان توصیه دارند حداقل 4 بار در هفته تمرین هوازی انجام دهید، مانند: پیاده روی، دوچرخه سواری و ... با وجود تردمیل یا حتی دیگر دستگاه های هوازی در خانه می توانید از برنامه های ثبت شده در آنها استفاده کنید که اصولی هستند و توسط کارشناسان تعیین شده اند. برای تقویت عضلات نیز بهتر است 3 روز دیگر خود را به انجام دادن تمرینات مقاومتی بپردازید.

زمانی که این دو ورزش را در کنار هم انجام دهید می توانید عضلاتتان را بسازید و در حالی که چربی ها نیز به طور هم زمان در حال آب شدن هستند و حتی در این مواقع چربی بیشتری بسوزانید و بیشتر از آنچه که تصور دارید لاغر شوید و به تناسب اندام برسید. توجه داشته باشید اشتباه کوچکی در این راه سبب می شود سرعت پیشرفت و سرعت رسیدن به هدفتان کاهش پیدا کند و در آخر متوجه از دست دادن عضلاتتان شوید.

*زیاده روی کردن در انجام ورزش کاردیو یا همان هوازی نیز می تواند شما را از هدفتان دور کند. اگر تمرینات هوازی را بدون برنامه و بی رویه انجام دهید چربی و عضله با هم می سوزند. برای جلوگیری از این فاجعه از برنامه های درست تردمیل تان استفاده کنید و برای مدت طولانی خود را گرسنه نگه ندارید و غذایتان را به دفعات بیشتر ولی حجمی کم تقسیم بندی کنید و با گرسنگی شدید بر روی تردمیل نروید و خود را با انجام تمرینات سنگین خسته نکنید.

بدنتان برای انجام فعالیت باید سوخت دریافت کند و اگر به مقدار کم سوخت دریافت کنید برای تامین سوخت بیشتر بدن به سراغ چربی ها خواهد رفت نه عضلات.

* برای رسیدن به لاغری کالری را که دریافت می کنید کم نکنید و بدنتان را از نیاز هایی که دارد محروم نسازید تا انرژی دیگر برایتان باقی نماند. بدن در این حالت از خود مقاومت نشان می دهد و به سراغ یک منبع انرژی دیگر و قابل دسترس به نام عضله خواهد رفت. تا جایی که می توانید از مواد مفید و البته سالم تغذیه کنید و برنامه ای منظم و اصولی برای دریافت کمتر کالری داشته باشید.

*زمانی که تمرینات قدرتی را انجام می دهید برای مدت طولانی بر روی پرورش یک عضله تمرکز نکنید، زیرا این کار باعث می شود تا رشد عضلاتتان حتی متوقف شود بدون اینکه اطلاعی از این کار داشته باشید. عضلات برای بهتر کار کردن باید با هم کار کنند تا به یکدیگر کمک کنند و بتوانید زودتر به اهداف مورد نظرتان برسید. زمانی که ما زیاد بر روی عضله ای فشار وارد کنیم باعث آسیب دیدگی و ورم طولانی مدت آن خواهیم شد و باید به تعداد ست ها و تکرار تمرینات دقت زیادی داشته باشید.

* انجام دادن حرکات کششی و گرم کردن بدن را فراموش نکنید. اگر با تردمیل ورزش انجام می دهید توجه داشته باشید که چند دقیقه اول هر تمرینی را به گرم کردن و انجام دادن حرکات کششی اختصاص دهید. با انجام دادن حرکات کششی می توانید عضلات و محدوده فعالیت ها را قوی و بیشتر کنید.

* دائما انجام دادن ورزش آن هم به مدت طولانی اصلا برای بدن ما مفید نیست و باید زمانی را هم به ترمیم عضلات و عملکرد آنها اختصاص دهیم. به اندازه کافی استراحت داشته باشید و بخوابید تا رشد توده‌ی عضلانی بر هم نخورد. هورمون‌های عضله ساز برای ریکاوری خود و حتی فعالیت احتیاج به زمان دارند و با استراحت به اندازه خود این اجازه را به آنها می دهید و نمی گذارید در این مرحله برای تناسب اندام به جای چربی ها سوزانده شوند.

* برنامه‌ی تمرینی تکراری را برای مدت زمان طولانی تکرار نکنید تا بدنتان به این رویه عادت نکند. چه در ورزش با تردمیل چه در انجام ورزش های قدرتی و کار با وزنه باید حداقل ماهی یک بار برنامه خود را تغییر دهید تا عضلات و حتی چربی ها وادار شوند فعالیت انجام دهند.

این موضوع را فراموش نکنید که شما بیش از اندازه چاق نیستید و فقط اضافه وزن دارید و می خواهید از مقدار چربی که در بدنتان ذخیره شده است کم کنید و نباید بدن را مجبور کنید که عضله از دست بدهد. برای رسیدن به کاهش چربی بدون از دست دادن عضله باید پیاده روی اصولی و تمرینات هوازی درستی را با کمک تردمیل یا در فضای آزاد انجام دهید، البته بدون اینکه گرسنگی زیاد را به خود تحمیل کنید و تا میتوانید از رژیم های حاوی پروتئین سالم استفاده کنید و در کنار انجام ورزش های هوازی تمرینات قدرتی را نیز انجام دهید تا عضلات فعال و سرحال بمانند.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()