09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 25 دی 1396 در ساعت 56 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آلودگی هوا یکی از مشکلات جدی مردم اکثر شهرها و کشورهای بزرگ دنیاست. کشور ایران نیز با این مشکل مدت هاست دست به گریبان بوده و در شهرهای بزرگ خود دچار مشکلات زیادی شده است. سطح آلودگی هوا در تهران و دیگر شهر های بزرگ کشور افزایش یافته و تقریبا تمام فعالیت های ما را تحت شعاع خود قرار داده است. مهم ترین آنها فعالیت بدنی روزانه ماست که شامل پیاده روی یا ورزش در هوای آزاد بیرون از منزل می شود و برای اکثر افراد این سوال پیش می آید که آیا ورزش در هوای آلوده ما را دچار مشکل نمی کند؟

همانطور که می دانید برای اینکه بتوانیم سلامتی جسمانی مان را ارتقا دهیم یا حداقل در شرایطی که هست آن را نگه داریم باید روزانه فعالیت ورزشی داشته باشیم، اما با وجود هوای آلوده اگر ورزش کنید نه تنها اثر مطلوبی بر روی بدن نخواهد داشت بلکه این آلودگی شما را دچار مشکل خواهد کرد. با ورزش در هوای آلوده به انواع بیمارها مخصوصا ریوی مانند آسم و بیماری های قلبی مبتلا خواهید شد. به همین دلیل است که در شهرهای بزرگ شاهد عدم تحرک و فعالیت بدنی هستیم و اکثرا به انواع بیماری ها و چاقی مفرط گرفتار شده ایم.

به گفته پزشکان اگر این راه تنبلی را پیش بگیریم به زودی تبدیل به آدم های بیمار و چاقی خواهیم شد که با حضور در بیرون از خانه مشکل خواهیم داشت. اینکه به امید بر طرف شدن این آلودگی و تمیز شدن هوا بمانیم کار غلطی است و باید از زمان های خودمان استفاده کنیم. بهتر است در روزهای سرد سال کمتر از خانه بیرون بیایید و انجام دادن دویدن یا پیاده روی یا حتی دوچرخه سواری در خارج از خانه را فراموش کنید.

همان طور که میدانید برای داشتن زندگی و تنی سالم باید روزانه فعالیت‌های هوازی مانند پیاده روی را انجام دهیم تا بتوانید هم سلامتی بدنمان را تضمین کرده و هم به تناسب اندام دلخواهمان دست پیدا کنیم. با این هوای آلوده نباید بیرون از خانه ورزش کنید، زیرا اثرات منفی که بر روی جسم و سلامتی ما می گذارد از منفعتش بسیار بیشتر است.

زمانی که حتی فعالیت‌های هوازی با شدت کم و سرعت پایین نیز انجام دهید هم ریه و هم بدن ما بیشتر از زمانی که استراحت می کنیم نفس می‌کشد و با فشار بیشتری هوا را به ریه‌ها وارد می‌کنیم و این برای ما ضرر دارد هوایی که وارد ریه های ما می شود پر از آلاینده‌هاست و ورزش کردن در هوای آلوده بسیار برای بدن ما مضر و خطرناک است.

در معرض آلودگی هوا و گرد و غبار بودن برای بدن ما مشکلات و بیماری های زیادی مانند حملات قلبی و سکته، انواع سرطان ها را به وجود می آورد که گاهی این صدمات جبران ناپذیرند. اگر فرد سالمی هستید و بیماری ندارید ورزش را حتی در آلودگی هوا رها نکنید. حتما می پرسید چگونه تا دچار انواع بیمارها نشوید؟

جواب سوال شما بسیار راحت است محیطی در بسته مانند خانه را برای انجام دادن ورزش خود انتخاب کنید و با تهیه دستگاه های هوازی مانند: تردمیل، اسکی فضایی و دوچرخه ثابت در خانه ورزش کنید.

دستگاه های هوازی مانند تردمیل اغلب برنامه های از پیش تعیین شده ای دارند که می توانید با انتخاب یکی از آنها برنامه ورزشی حرفه ای را اجرا کنید. زمانی که بر روی تردمیل می دوید یا راه می روید هوای بیشتری تنفس می کنید و نفس های عمیق تری می کشید به همین دلیل اگر در فضای آلوده ای نفس بکشید کل ریه شما پر از سرب و مواد آلاینده خواهد شد و دچار مشکل می شوید.

افرادی که سرماخورده اند یا سینوزیت دارند در برابر آلایندهای هوا حساستر هستند و زودتر دچار مشکل می شوند. فراموش نکنید که انجام دادن ورزش های سنگین و شدید میزان این عفونت ها و شدت این بیمارها را افزایش می دهد. برای در امان ماندن از مشکلات آلودگی هوا چه ورزشکار حرفه ای باشید و چه غیرحرفه ای که بطور منظم به انجام ورزش های سنگین می پردازند، در زمان آلودگی بیرون خانه یا حتی باشگاه ورزش نکنید و تدابیر پیشگیرانه را حتما انجام دهید.

فراموش نکنید در خانه قبل از اینکه بر روی تردمیل بروید یا هر ورزش دیگری را انجام دهید بدنتان را گرم کرده تا از آسم ورزش تا حد زیادی در بدن شما کم شود. گرم کردن بدن میتواند باشدت پایین به مدت 10 تا 15 دقیقه در کنار حرکات کششی انجام شود تا نتیجه بهتری بگیرید. ورزش هایی مانند یوگا که برای تقویت قفسه سینه و دیافراگم مناسب است را نیز می توانید در خانه امتحان کنید تا لازم نباشد در هوای سرد یا آلوده به بیرون خانه بروید تا به باشگاه برسید. بهتر است تمام فعالیت های ورزشی تان را در فضای بسته انجام دهید و در این فضا دستگاه تصفیه هوا نیز بگذارید تا تنفسی خوب و سالمی داشته باشید.

ورزش های کششی نیز برای تقویت قفسه سینه موثرند که می توانید با یادگیری آنها در خانه اجرای شان کنید. با کمک ورزش می توانید قدرت دفاعی بدن را افزایش دهید و در مقابل بیماری ها مقاومت داشته باشید و کمتر مریض شوید. فراموش نکنید که نوع تغذیه و غذاهایی که می خورید نیز در زمانی که هوا آلوده است بسیار مهم است و با استفاده از مواد غذایی مناسب می توانید تا حدی عوارض آلاینده های هوا بر روی بدن را کم کنید.

تا جایی که می توانید آب بنوشید و بدنتان را هیدارته نگه دارید تا بدن بتواند مواد اضافی و آلاینده ها را زودتر دفع کند، انواع نوشیدنی های طبیعی و بدون قند مصرف کرده و تا می توانید از میوه ها و انواع سبزیجات تازه استفاده کنید و سوپ و آش رقیق نیز می توانند در زمان آلودگی برای بدن ما بسیار مفید باشند. مصرف شیر را در زمان آلودگی هوا فراموش نکنید که بهترین توصیه برای پاکسازی بدن شماست.

بهترین راه کار برای ورزش بدون دغدغه و دور از آلودگی های هوا، در زمان گرم یا سرد بودن هوا، بارش باران یا برف و... استفاده از دستگاه های هوازی مانند: دوچرخه ثابت، اسکی فضایی و تردمیل در خانه است. با داشتن تردمیل و دستگاه های ثابت خانگی قادر خواهید بود بدون در نظر گرفتن شرایط بیرون از خانه یا حتی منزل ورزش کرده و از فواید آن بهره مند شوید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()