09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 46 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در طی تحقیقاتی که در مورد انواع بیماری ها و دلائل ابتلا به آن ها صورت گرفت مشخص شد افرادی که بیشتر روزهای هفته حدود 30 دقیقه به انجام تمرینات ورزشی در سطح متوسط و ملایم می پردازند در مقایسه با افرادی که به دلیل مشاغل تحرک، فعالیت بدنی زیادی ندارند از سلامت روحی وجسمی بیشتری برخوردار می باشند.

انجام تمرینات ورزشی خلق و خوی انسان را بهتر کرده و موجب بالا رفتن اعتماد به نفس می شود؛ در نتیجه افسردگی و اضطراب را بین می برد. فعالیت بدنی اگر به شکل درست و اصولی و به اندازه انجام بشود، کبفیت زندگی افراد را افزایش می دهد. با در نظر گرفتن زندگی اجتماعی و خصوصی ورزشکاران متوجه می شوید در روابط خود موفق تر هستند و استقلال بیشتری دارند.

ورزش انسان را در برابر بسیاری از بیمار ها همچون بیماری های قلبی – عروقی، دیابت، سکته مغزی و... مقاوم می کند و افراد ورزشکار در صورت مبتلا شدنه به این بیماری ها شانس بیشتری برای درمان دارند. تمرینات ورزشی علاوه بر اینکه ساختار عضلات بدن و قلب را تقویت می کنند منجر می شوند فرد در مسائل عاطفی و ذهنی نیز واکنش های بهتری نشان بدهد.

پزشکان معتقدند با انجام ورزش هوازی از مغز هورمون هایی آزاد می شوند که خلق و خوی انسان را بهبود بخشیده و استرس هاس روانی را کاهش می دهد. یکی از مهم ترین این هورمون ها ماده بیولوژیکی اندروفین است که درد را کاهش داده و به ایجاد احساسات مثبت در فرد کمک می کند؛ ضمن این که ورزش میل جنسی مردان را منظم و کنترل می کند و مشکلات مربوط به روابط جنسی را از میان می برد.

ورزشکاران معمولا خواب عمیق و با کیفیتی دارند. بهبود وضعیت خواب، کاهش وزن، تناسب اندام، متابولیسم بهتر، کاهش اضطراب و افسردگی، افزایش قدرت عضلات و مفاصل، گردش خون بهتر، کنترل فشار خون و حفظ سلامت عمومی بدن از دست آوردهای ورزش محسوب می شود.

کسانی که دچار ضعف عضلانی هستند یا از اختلالات روانی و کم خوابی رنج می برند می توانند ورزش را به عنوان یکی از راه های درمان به کار بیگرند. پیاده روی، دویدن، شنا، دوچرخه سواری، اسکیت و... ورزش های هوازی محبوبی هستند که برای انسان بسیار مفید می باشند.

ورزش هوازی به تمریناتی گفته می شود که در مدت نسبتا طولانی با شدت متوسط انجام شده و با افزایش ضربان قلب باعث شود اکسیژن رسانی به بدن تا چند برابر افزایش پیدا کند.

همه کارشناسان علم روانشناسی معتقدند تناسب اندام، افزایش احساسات مثبت، تندرستی، خواب خوب و به موقع، اعتماد به نفس و عزت نفس بالا باعث می شود افراد از زندگی خود بیشتر لذت ببرند و کمتر دچار آسیب های روانی و اجتماعی بشوند.ورزش به طریقه صحیح به بهبود وضعیت قلبی –عروقی، حفظ سلامت عضلات و مفاصل و به ویژه سلامت ستون فقرات منجر می شود و از ایجاد آرتروز و کمر درد در سنین پیری پیشگیری می کند.

با افزایش سن سوخت و ساز بدن کند می شود و احتمال ابتلا به بیماری های گوارشی بیشتر خواهد شد، به همین دلیل اکثر سالمندان با اضافه وزن و مشکلات گوارشی دست و پنجه نرم می کنند؛ برای پیشگیری از چنین مشکلاتی افرد می بایست حتی در میانسالی و پیری، هر روز حدود 30 دقیقه به انجام تمرینات ورزشی در سطح ملایم و متوسط بپردازند؛ اما آلودگی هوا که برای افراد مسن بسیار خطرناک است، نامساعد بودن دمای هوا و کمبود امنیت در فضای بیرون به سالمندان و حتی بعضی از جوانان اجازه نمی دهد در زمان های مناسب از منزل خارج بشوند و در محیط بیرون به ورزش مشغول شوند؛ بنابراین مخترعین و تولید کنندگان تجهیزات و دستگاه های ورزشی وسایلی را ساخته و وارد بازار کردند که می توان توسط آن ها در فضای محدود منزل و باشگاه به انجام تمرینات ورزشی پرداخت.

تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی و... از جمله این دستگاه ها هستند که ورزش را برای عمومی مردم قابل دسترسی کرده اند. داشتن اعتماد به نفس، سلامت عاطفی، سلامت جسمی و روانی 4 فاکتوری هستند که باعث موفقیت های اجتماعی و خانوادگی می شوند. ورزش با ایجاد آرامش و افزایش تمرکز ذهنی و آگاهی در دست یابی به این فاکتورها نقش موثری دارد.

بیشتر انسان ها در نوجوانی و پیری با بحران روانی و کاهش اعتماد به نفس مواجه هستند؛ کسانی که در سنین بین 18 تا 65 سالگی ورزش می کنند آسیب های کمتر می بینند و از زندگی رضایت بیشتری دارند.

تمرینات ورزش از بیماری های قلبی- عروقی، سرطان، افسردگی، پوکی استخوان و فشار خون که این روزها بسیار شایع شده اند و بیماری های زندگی مدرن محسوب می شوند، پیشگیری می کند.

روانشناسان معتقدند بیش از یک چهارم مردم جهان به اختلالات عصبی، رفتاری و روانی دچار هستند که بیشتر این اختلالات هرگز شناخته و درمان نمی شوند. انجام ورزش به صورت منظم و مستمر به کاهش این اختلالات کمک زیادی می کند.

معمولا افرادی که ورزش می کنند از شکل ظاهری خود رضایت بیشتری دارند؛ در نتیجه اعتماد به نفس آن ها افزایش می یابد و برای خود ارزش بیشتری قائل هستند. فعالیت بدنی مناسب هم بر فیزیک و هم بر روان افراد تاثیرات مثبت بی شماری دارد.

انسان موجود تاثیر پذیری است؛ شرایط زیست محیطی ، فعالیت بدنی و تغذیه در سلامت جسمی و روانی او بسیار اثر گذار می باشد. حتی گاهی تغییر فصول سبب افسردگی افراد می شود. لباس و پوشش، آب و هوا، الگوهای خواب، سطح استرس و بسیاری از عوامل بیرونی در تعیین کیفیت زندگی ما نقش دارند.

در هر صورت ورزش به نفع سلامت و رفاه جامعه می باشد؛ اگر هزینه هایی که سالیانه صرف درمان بیماری های گوناگون و توان بخشی به افراد آسیب دیده را محاسبه کنیم درمی یابیم هر چه برای ورزش هزینه بشود باز هم مقرون به صرفه است.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()