09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 3 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تردمیل یک دستگاه ورزشی هوازی است که می توان توسط آن به تناسب اندام، کاهش وزن، چربی سوزی، بهبود سیستم تنفسی، بهبود وضعیت قلب- عروقی و تقویت سیستم ایمنی پرداخت.

این دستگاه در باشگاه های ورزشی و سالن های بدنسازی طرفداران زیادی دارد و در بحث استفاده از دستگاه های ورزشی خانگی نیز بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
تردمیل به کاربر کمک می کند روزانه تا هزار کالری بسوزاند و ظرف مدت کوتاهی عضلات پشتی خود را بسازد و از داشتن اندامی متناسب لذت ببرد.

با افزایش شیب تردمیل که در واقع مقاومت دستگاه محسوب می شود، عضلات پا سفت خواهند شد و فرم زیبایی پیدا می کنند. مدت و شدت تمرین تعیین می کند که چه مقدار تغییر در بدن به وجود بیاید؛ شدت تمرین به آمادگی جسمانی فرد بستگی دارد و هر چه ورزشکار بیشتر ورزش کند، از آمادگی جسمانی بالاتری برخودار خواهد شد.

این دستگاه عضلات و ماهیچه های متعددی را درگیر می کند؛ مانند ماهیچه های سرینی ران؛ ماهیچه سرینی ران از 3 ماهیچه تشکیل یافته است؛ سرینی پایین، سرینی بالا و سرینی میانی؛ سرینی پایین برای دور کردن پا به کار می آید؛ سرینی میانی مفصل ران را تا زمان حرکت ثابت نگه می دارد و وظیفه سرینی بالا این است که حالت گرد ماهیچه ها را حفظ نماید.

عضلات سرینی کش دادن پا را انجام می دهند و وقتی در هنگام راه رفتن و یا دویدن با شیب زیادی مواجه می شوید، این عضلات مجبور می شوند بیشتر کار کنند؛ چون وقتی پای راست را جلو می گذارید پای چپ عقب می آید؛ در این حین ماهیچه های سرینی در حال سفت و شل شدن هستند.

تدوام حرکت بر روی تردمیلی که شیب دارد ماهیچه های سرینی را فعال تر می کند؛ برای این که ماهیچه های ران بیشتر درگیر بشوند، در هنگام راه رفتن فشار را بر روی پاشنه های پایتان متمرکز کنید؛ درست مانند زمانی که بر روی گل و لای قدم بر می دارید.

شیب تردمیل می توان کمک کند تا بدن فرم مناسبی به خود بگیرد که در اصطلاح به آن آرایش بدن گفته می شود؛ در واقع افزایش مقاومت، ماهیچه های ران را سفت تر خواهد کرد. گام برداشتن بر روی سطح شیب دار نه تنها موجب می شود کالری بیشتری در طی تمرین بسوزانید بلکه موجب خواهد شد کالری سوزی در زمان استراحت و پس از تمرین نیز همچنان ادامه داشته باشد.

راه رفتن بر روی شیب زیاد قدرت بدن را افزایش داده و باعث می شود انرژی بیشتری صرف کنید. با افزایش قدرت در شیب زیاد کالری بیشتری می سوزد و این مسئله کمک می کند چربی های اضافه آب شده و جای خود را به عضلات بدهند.

برخی از متخصصین ورزشی تمرین های هوازی 60 دقیقه ای را پیشنهاد کرده اند که در بیشتر روزهای هفته می توان به انجام آن ها پرداخت؛ پیش از انجام این تمرینات می بایست 5 دقیقه برای گرم کردن بدن خود وقت بگذارید.

ابتدا 3 دقیقه بر روی سطح صاف راه بروید و بعد 2 دقیقه بر روی همان سطح، نرم بدوید؛ سپس شیب دستگاه را هر 5 دقیقه به اندازه 2 درصد افزایش بدهید تا شیب به 12 درصد برسد؛ در این شیب به مدت 10 دقیقه راه بروید، سپس شیب را 2 درصد کم کنید و هر 5 دقیقه این کار را انجام بدهید تا بالاخره سطح تردمیل صاف بشود.

روش دیگری نیز وجود دارد؛ در این روش می توانید 2 دقیقه بر روی سطح صاف راه بروید و بعد شیب دستگاه را به 8 الی 12 درصد رسانده و در این حالت 2 دقیقه به راه رفتن ادامه بدهید.

تکرار فاصله ها در حین تمرین و انجام آن به صورت تناوبی به کالری سوزی بیشتر منجر می شود و ماهیچه های ران به شکل دلخواهتان فرم می گیرد. با این روش می توانید در کوتاه ترین زمان بیشترین نتیجه را به دست بیاورید. عضله سازی به تناسب بیشتر اندام کمک می کند؛ چون عضلات بافت مهمی هستند که انرژی بدن را تامین می کنند.

تمرین با شیب زیاد به کسانی توصیه می شود که دچار پارگی رباط های قدامی و عوارض زانو نشده باشند. در صورتی که در حین تمرین در قسمت زانوهای خود درد زیاد و سوزش حس کردید، تمرین را متوقف کرده و شیب دستگاه را کاهش بدهید و در اولین فرصت برای انجام این گونه تمرینات با پزشک مشورت کنید.

وقتی برنامه ی ورزشی شما به گونه ای است که می بایست شیب تردمیل را مدام تغییر بدهید، بهتر است از دستگاه هایی استفاده کنید که مجهز به شیب برقی هستند؛ شیب برقی به صورت اتوماتیک و با فشار یک دکمه 10 الی 20 درجه قابل تنظیم می باشد و کار را برای ورزشکار بسیار ساده می کند.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
3 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()