09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 33 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بعضی از الپتیکال ها دارای یک ویژگی منحصر به فرد هستند که آن قابلیت تغییر شیب می باشد؛ در انواع پیشرفته با فشار یک دکمه در حین تمرین می توان شیب پدال ها را تغییر داد؛ بدین ترتیب زاویه پا نیز تغییر کرده و باعث می شود تنوع خوبی در تمرین ایجاد بشود.سوزاندن کالری بیشتر، درگیر شدن عضلات پاها و تحت تاثیر قرار گرفتن ماهیچه های اصلی و بزرگ پا، افزایش طول گام ها، ایجاد تغییر در روال ورزش و کاهش خستگی از فواید شیب قابل تنظیم می باشد.

افزایش شیب باعث می شود عضلات بیشتری در تمرین شرکت کنند؛ در نتیجه کالری سوزی زیادتر می شود. پدال زدن برعکس نیز به ریکاوری ورزش کمک می کند.به طور کلی اسکی فضایی یا همان الپتیکال یک دستگاه هوازی است که تمرین با آن باعث می شود ضربان قلب فرد بالا رفته و تندتر نفس بکشد؛ بنابراین اکسیژن زیادی به قسمت های مختلف بدن می رسد و سوخت و ساز افزایش پیدا می کند؛ در این صورت چربی سوزی رخ می دهد.

بعضی از تغییرات مانند شیب دادن به پدال ها و رکاب زدن برعکس، عضلات را به چالش می کشد و کارآیی تمرینات چند برابر می شود؛ در بعضی از الپتیکال ها شیب به صورت دستی قابل تنظیم است؛ یعنی کاربر ناچار است تمرین را متوقف کرده و با دست این کار را انجام بدهد که ممکن است خسته کننده باشد و ورزشکار از تنظیم شیب صرف نظر کند؛ در صورتی که تنظیمات اتوماتیک و الکترونیکی در تمرینات وقفه ایجاد نمی کنند.

کسانی که از شیب الپتیکال استفاده می کنند سریع تر به اهداف ورزشی خود می رسند و فواید بیشتری از ورزش دریافت خواهند کرد. در میان الپتیکال های شیب دار می توان به اسکی فضایی لایف اسپین E3i اشاره کرد.این الپتیکال ساخت کشور تایوان است و تحت لیسانس کشور آمریکا قرار دارد؛ این دستگاه هوازی قدرتمند تا وزن 170 کیلوگرم را تحمل می کند؛ در واقع محدودیت وزنی برای کاربر وجود ندارد؛ چون کمتر کسی پیدا می شوند که بیش از 170 کیلوگرم وزن داشته باشد؛ بنابراین این الپتیکال هم در باشگاه ورزشی و هم در منزل قابل استفاده است.

این دستگاه قابلیت اتصال به تلفن همراه و پخش موسیقی از طریق اسپیکر دارد و می توان در هنگام تمرین به موسیقی گوش داد؛ گوش دادن به موسیقی در حین تمرینات هوازی یک کار فانتزی نیست؛ بلکه یک ضرورت است؛ این کار باعث می شود به خستگی ناشی از ورزش فکر نکنید و سرعت بیشتری داشته باشید.مقاومت در برابر پدال زدن بر روی این دستگاه به صورت الکترومگنتی قابل تنظیم است؛ یعنی با فشار یک دکمه می توان مقاومت دستگاه را افزایش یا کاهش داد و برنامه های متنوعی اجرا نمود.

بر روی دسته ثابت آن علاوه بر سنسور ضربان قلب یک دکمه وجود دارد که توسط آن می توان شیب را از 0 تا 20 درجه تنظیم کرد؛ بر روی مانیتور 7.5 اینچی آن علاوه بر سرعت، کالری مصرف شده، مدت تمرین، مسافت طی شده، ضربان قلب و برنامه در حال اجرا، فشار هر پا نیز نشان داده می شود؛ بدین ترتیب متوجه می شوید با هر پا چه میزان فشاری اعمال می کنید.

در صورتی که فشار یک پا در مقایسه با پای دیگر برابر نباشد توازن و تقارن بدن به هم می خورد؛ بنابراین این گزینه باعث می شود کاربر به هر سمت بدن خود فشار برابری وارد کرده و بدن متقارن تری داشته باشد؛ ضمن این که وقتی فشار به صورت مساوی تقسم می شود بدن سالم تر باقی می ماند. در هنگام خرید هر دستگاه ورزشی می بایست به امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهد، توجه داشته باشید.هر امکاناتی که دستگاه در اختیار ورزشکار می گذارد به نوعی کاربرد دارد؛ فقط باید بدانیم در چه زمینه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()