09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 21 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بسیاری از انسانها زمان زیادی از عمر خود را صرف کم کردن وزن و بدست آوردن سلامتی جسمانی می کنند. امروزه دستگاه های زیادی نیز طراحی و ساخته شده اند که می توانند به فعالیت بیشتر افراد چه در خانه و چه در باشگاه کمک کنند؛ الپتیکال یا همان اسکی فضایی یکی از این دستگاه ها به شمار می آید.استفاده از الپتیکال نیز جز ورزش های هوازی محسوب می شود که برای کالری سوزی و رسیدن به تناسب اندام بسیار اثر بخش است.

الپتیکال یا اسکی فضایی از جذاب ترین لوازم ورزشی در باشگاه بدنسازی است؛ فقط کاربر باید بر روی دستگاه بایستد و طبق برنامه ای که از قبل برای خود تهیه کرده ورزش کند.ورزش کردن با الپتیکال می تواند عملکرد قلبی و عروق را بهبود ببخشد؛ همان طور که می دانید قلب نیز یک عضله است که برای تقویت و قوی تر شدن باید آن را به چالش کشید.

پزشکان توصیه دارند برای پیشگیری از به وجود آمدن بیماری های قلبی باید 75 تا 150 دقیقه در طول هفته ورزش انجام بدهید تا بتوانید سلامتی قلب خود را حفظ کنید.انجام تمرینات قلبی و عروقی اگر با کنترل ضربان قلب در حین انجام ورزش باشد، می تواند عملکرد قلب را بهبود ببخشد؛ اسکی فضایی های مدرن مجهز به نمایشگری هستند که علاوه بر ضربان قلب، سرعت، مدت تمرین، کالری مصرف شده و مسافت پیموده شده را نمایش می دهد؛ داشتن این اطلاعات برای کاربر بسیار مفید است.

تمرین و ورزش با الپتیکال عضلات مربعی ،همسترینگ و ... را تحت تاثیر قرار می دهد؛ بعضی از الپتیکال های پیشرفته طوری طراحی شده اند که کاربر می تواند شیب پدال را تغییر بدهد؛ با این کار بر روی عضلات پای خود بیشتر متمرکز می شوید.اگر در زمان تمرین با الپتیکال دسته های متحرک آن را بگیرید، می توانید ماهیچه های بالا تنه را نیز تقویت کنید؛ بدین ترتیب تمام بدن وارد تمرین می شود و ورزش کارآیی بیشتری خواهد داشت.

وقتی پدال های الپتیکال را بر عکس جهت معمول و رو به عقب حرکت بدهید، می توانید بر روی عضلات پشت خود نیز متمرکز بشوید و تنوع خوبی ایجاد کنید.ورزش با الپتیکال این امکان را به کاربر می دهد تا بتواند علاوه بر تقویت سیستم قلبی و عروقی، چربی های اضافی بدن را نیز بسوزاند و کاهش وزن ایده آلی داشته باشد.به خاطر بسپارید؛ هر چقدر تمرینات سخت تری انجام بدهید، سبب می شود کالری بیشتری بسوزانید و در مدت زمان کمتری به تناسب اندام برسید.

با استفاده از دستگاه اسکی فضایی می توانید بالا تنه و پایین تنه خود را به صورت همزمان تمرین بدهید؛ همان طور که گفتیم با گرفتن دسته های متحرک سینه، بازوها، ران ها و شانه ها فعال می شوند.استفاده مداوم از الپتیکال باعث می شود قلب سرعت فعالیت خود را افزایش داده، جریان خون در تمام سرعت پیدا کند و اکسیژن بیشتری به نقاط مختلف بدن برسد و وارد سیستم قلبی- عروقی بشوید؛ با این روش چربی های اضافه بدن شروع به سوختن می کنند.

الپتیکال می تواند بدن را از لحاظ آمادگی جسمانی و هم از نظر زیبایی آماده کند و شما به راحتی می توانید برای انجام دادن ورزش های روزانه خود از این دستگاه استفاده کنید؛ اسکی فضایی یک دستگاه بدون برخورد است که پس از ورزش با آن به زمان زیادی برای ریکاوری نیاز ندارید؛ به همین علت برای ورزش روزانه گزینه فوق العاده ای است.

قبل از شروع ورزش با الپتیکال به یاد داشته باشید که بدن را گرم کنید و بعد از پایان تمرینات نیز آن را سرد کرده و انجام دادن حرکات کششی را نیز از یاد نبرید.دستگاه خود را بر روی زمین مسطح بگذارید و مکانی را برای آن انتخاب کنید که تهویه مناسبی داشته باشد؛ چون در حین تمرینات هوازی به اکسیژن بیشتری نیاز پیدا می کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()